mammatherese

Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Therese Lindström - 16 augusti 2012 20:11

Kevin är nattad. Det gick inte riktigt som jag hade tänkt. För Kevin blev ledsen & det gör ont i mamma hjärtat. Men nu sover han iaf efter en extra puss & kram

Snart ska jag och älsklingen bänka oss vid Tv, kolla på repris på arga snickaren. Riktigt intressant program! Förut tyckte jag inte det var så roligt. Men sen "lärde" jag mig och gilla det och det blev ett favorit. Hehe! Sen blir det & krypa ner i sängen. Det är ju faktiskt en dag i morgon också!

Funderar på om jag & Kevin ska ha en mamma och son dag på stan i morgon. Kläder behövs inhandlas, tårtpriser behövs kollas upp och så skulle det vara trevligt med ett besök på biblioteket. Men som sagt inget är bestämt. Får se i morgon när vi vaknar vad vi känner för? det beror också lite på hur natten blir.

Nej ska kolla hur det går för älsklingen som sliter som djur med pelletsen som vi fick hem idag. Önskar att jag hade möjlighet & hjälpa till. Men dels måste någon ha koll på Kevin & sen är min rygg på tok för dålig för att konka säckar.

Avrundar här och stänger av kära datorn! Godnatt, sov gott..

Ps. Bjuder på en bild på mitt lilla hjärta

 

Av Therese Lindström - 16 augusti 2012 14:30

Jag har noll med inspiration när det gäller maten, inte alltid men för det mesta! Jag förstår inte hur andra kan ha så mycket fantasi jämnt och ständigt?! Jag rotar i kylen, frysen och skafferiet flera gånger under dagen, utan att komma på vad man ska äta! Helt plötsligt är klockan 15.00 och jag vet fortfarande inte vad vi ska äta, så det slutar med att jag slänger ihop något enkelt och "tråkigt" som pasta och köttbullar el dylikt bara för det går snabbt.

Jag har försökt göra matlistor så det ska underlätta, men knappt så jag får till en sådan simpel sak ;-) då är det illa! När man frågar Micke om förslag så säger han: Ta bara något, du kommer nog på något gott. Gaaah! Nej jag hatar att behöva fundera, rota, fundera, sucka och sen slänga ihop en rätt mot min vilja! ^^ 

Den ända gången jag har bra fantasi är dagarna efter vi har mathandla då vi har allt hemma! Men som nu börjar det eka tomt överallt och då är det ett h*vete och komma på vad man ska äta! Och nu när Kevin äter vår mat också, så är det ännu svårare! Kan ju inte göra exakt vilken mat som helst om man inte ska göra något till honom. Men när jag knappt kommer på vad vi ska äta så är det inte lättare och komma på vad han ska äta....

Nej jag beundrar alla som har bra fantasi. Nej dags och fixa någon mat. Annars får vi svälta ;-)

 

Av Therese Lindström - 16 augusti 2012 10:55

 

Vad ser ni när ni kollar på den här bilden? Jag ser en söt och glad tjej som ser trevlig ut! Ser ni något som skiljer denna kvinna från mängden? Nej jag tänkte väl det. Jag ser inte heller något konstigt! Men det finns faktiskt något som gör att den här kvinnan skiljer sig från mängden....

Det finns säkert någon där ute som läser min blogg som inte vet om detta jag tänker berätta nu.

Jag har ett handikapp. När jag brukar berätta det för folk så blir dom förvånade & säger direkt, det syns inte. Nej för alla handikapp syns inte! Mitt handikapp heter: Lätt lindrig utvecklingsstörning.

Fakta: Utvecklingsstörning, förståndshandikapp eller begåvningshandikapp är när en människas kognition inte utvecklas normalt. Man har inte samma förutsättningar som andra för att förstå, lära sig nya saker och uttrycka sina tankar och känslor. De medicinska uttrycken för utvecklingsstörning är mental retardation eller psykisk utvecklingsstörning. Utvecklingsstörning är en svårare form av inlärningssvårigheter.

Jag vet inte varför jag delar med mig utav det eller vad jag egentligen vill komma fram till! Men kände bara för att "skriva av mig" hoppas inte någon blir "skrämd" och försvinner. Jag är samma människa som innan :)



Av Therese Lindström - 16 augusti 2012 09:50

Godmorgon allesammans! Inatt väckte Kevin mig. Tror klockan var runt 03.30, var alldeles för trött för och orka tänka klart. Jag behövde bara lägga rätt honom, ge nappen och pussa lite på honom. Sen somnade vi båda om! Så det gick med andra ord väldigt smidigt. Nästa gång vaknade jag vid 06.00 för och kolla vad klockan var, fall det var dags och gå upp eller om jag kunde sova en stund till. Ser att älsklingen ligger & sover fortfarande! Micke går upp vid 05.40 så jag fick väcka och meddela honom att han försovit sig lite. Ett oj mumlade han fram & gick upp! Somnade om och vaknade vid 8.30

Gick ner med Kevin och vi käkade frukost. Och plötsligt knackade det hårt på ytterdörren. Jag tänkte för mig själv, vem i hela friden kommer nu? Öppnade och ser att det var "pellets gubben" . Gick ut och visade honom var pelletsen skulle stå. Gick sen in och fortsatte och käkade frukost och drack kaffet. 

Har nu lagt Kevin för att sova sin fm lur. När han vaknar ska jag slänga i en tvätt i maskin, plocka i köket och sen ska vi gå en kort promenad runt kvarteret :0) funderar även på att gå ut i skogen & kika lite. Ska kolla hur det ser ut för kantarellerna! Tror dessvärre att det inte kommit upp så många. Men skadar inte och kolla! :D


Blev och tänka på en sak, angående att Kevin vaknar på natten. När Kevin hade kolik så skrek han stort sätt hela dagarna! Så när kvällen/natten kom var man helt slut i huvudet och jag hade en sådan fruktansvärt tur att Kevin sov hela nätterna. Så det gav mig energi till den kommande dagen. Så att Kevin vaknar nu på nätterna då och då det gör inte så mycket. För han är så enkel att ha och göra med på dagarna! ^^ Om ni förstår hur jag tänker?! Har lite svårt och förklara ibland.. Hehe!

Nej ska fixa lite

Ovido - Quiz & Flashcards