mammatherese

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Therese Lindström - 23 augusti 2012 12:10

Idag drar jag ochKevin till stan, vi ska åka med 13.40 bussen. Orkar inte sitta hemma och uggla hela tiden =/ även om vi båda är lite små skruttiga, men frisk luft kommer göra susen! Hehe. Ska in till bibblan och låna böcker. Bland annat tänkte jag låna någon bok om "hemma träning" och sen även vanliga böcker att läsa på kvällarna.. Eller när tid finns över!

Sen blir det och kika runt på stan tills Micke kommer och hämtar oss efter jobbet vid 16.15 ungefär. Har inga äräenden att göra förutom bibblan så vi får försöka roa oss på bästa sätt...

Nu ska jag kolla till ugnstekta falukorven och sen fixa moset. Sen blir det och packa väskan och dra till bussen, mot linde!

Puss och kram !

Av Therese Lindström - 23 augusti 2012 10:00

Mina förebilder ska jag skriva om idag, vad svårt det är! Vissa ämnen är verkligen svåra, medan andra är lätta att skriva något om.. Hehe!

Jag har en förebild & det är min pappa. Han är en klok man som ger bra råd när man har problem. Han finner ofta lösningar på det flesta problemen. Och han är även duktig på att lära ut. För något åt sedan ville jag lägga om kosten & börja träna. Sagt och gjort han ordnade ett bra "schema" på hur och när jag skulle äta och tog med mig till gymmet. Jag gick ner ett par kilo och hade "bara" 5kg kvar att gå ner. Men sen träffade jag Micke och då lade jag träningen åt sidan. Men tyckte inte det gjorde så mycket för jag hade gått ner en del och var ganka nöjd ändå. Tog 2månader och sen upptäckte jag att jag var gravid . Haha! Så kan det gå.

Pappa är min förebild genom livet & jag älskar honom jätte mycket <3

Av Therese Lindström - 23 augusti 2012 09:32

Godmorgon! Har sovit gott inatt också, Kevin sov snällt hela natten. Vilket är riktigt skönt nu när man inte är så kry. Då behöver man all sömn man kan få! =) Vaknade vid 07.30 av en ledsen kille. Idag fick man inte ligga kvar i sängen 2min och vakna till. Fick flyga upp och ta på mig en t-shirt snabbt och gå ner och hämta vällingen. Kevin var tydligen riktigt hungrig då han åt upp allt i ett naffs.

Ringde bvc och meddelade dom att vi inte kan komma idag heller, då vi är fortfarande skruttiga. Vi hade fått komma dit idag om vi hade vela då jag och Kevin var deras sista besök. Men känns fel och åka dit och ev smitta ner bvc sköterskan! Hehe. Så vi bokade en ny tid, så på onsdag den 29e ska vi dit. Och då borde vi ha hunnit friskna till ....

Kevin sover sin fm lur som vanligt. Jag passar på att uppdaterar bloggen lite snabbt. Sen när det är fixat ska jag plocka lite (det behövs alltid) sen ska jag steka pannkakor till lunchen. Blev så sugen på det igår. Och till middagen blir det ugnstekt falukorv & mos. Mums!

Annars har vi inga planer för dagen. Det blir väl en lugn dag hemma..  Vill bli frisk NU så vi kan hitta på lite andra saker som inte omfattar att vara hemma & uggla. Vill till biblioteket & låna lite böcker. Vill åka till stan och kika i affärer...

Förresten hittade min gamla blogg som jag läser lite i. Det är ganska kul. Haha!

Nähe skriva ett till inlägg från 30dagars listan och sen ta tag i hemmet

Ovido - Quiz & Flashcards