mammatherese

Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Therese Lindström - 30 augusti 2012 14:25

 
(Kortet togs härom dagen) Kolla in Stig Helmer frissan =D Söt som socker!

Idag har jag och Kevin varit på kyrkis och det var riktigt trevligt. Det var ganska mycket folk så det var faktiskt väldigt kul. Trodde faktiskt inte det skulle komma så mycket folk, genom att det var första gången efter sommar uppehållet =)

Jag trodde att Kevin skulle bli lite blyg och vilja vara i min närhet. Men icke, han kröp iväg och lekte med leksakerna och dom andra barnen, nästan på en gång när vi kom dit =) vilket jag tyckte kändes bra! Så jag kunde sätta mig ner i godan ro och pyssla. Idag skulle vi göra en "namnskylt" som personalen sen skulle sätta upp väggen! Vi gjorde en förra året också (igelkott) som vi fick ta hem idag.

Namnskylten denna gång var bara en "fyrkant" som vi fick sätta dit figurer och blommor på. Lite tråkigt med bara en fyrkant el vad man ska säga. Vad roligare förra året v med igelkotten. Men det blev väl bra ändå!? =)

Vid 10.00 blev det lite fika. Man betalar 10kr och då får man äta hur mycket man vill. Det finns mackor, rån och digistive keks att välja på. Och kaffe, te eller saft att dricka! Tycker det är värt pengarna =) 

Efter fikat blev det sång. Då samlas alla barn och vuxna och sjunger. Men tyvärr missade jag lite av det för jag skulle möta kompisen Patrik utanför. För han behövde låna nyckeln till garaget =) hehe. 

När vi hade sjungit klart då var det dags och plocka undan och sen fick man gå hem. För då var klockan så pass mycket att kyrkis hade tagit slut! =)


(Jag smygtittade på Kevin när han satt och lekte och det märktes på honom att han trivdes och hade kul.

Jag har nu lovat både mig själv och Kevin att vi kommer se till att komma iväg på varje Kyrkis (om inget kommer i mellan förstås)

För att se sitt barn bli lycklig, är det bästa som finns och det syntes verkligen att han tyckte det var kul)

Förresten har ringt till Frost och nu är tårtorna beställda =) Vad det blir för tårtor, det får ni se. Hehe! Något kan man ju hålla hemligt...

Nähe ska ta och pocka lite. Det ligger kläder typ överallt här hemma. I bilbarnstolen, i köket och i soffan. Och jag kan inte skylla på Kevin. För det är faktiskt "mitt fel" .








Av Therese Lindström - 30 augusti 2012 07:09

Godmorgon! Klockan var ställd på 06.45 Men Kevin vaknar redan vid 06.00 Ville käka och få en ny blöja. Hurra, eller vad säger man? Men inte lätt att sova med en kurrande mage och en blöja som hade läckt igenom. Så jag fick starta min morgon lite tidigare än tänkt! Har nu en liten stund för mig själv, vilket är ganska skönt det också!

Ska strax stänga av datorn och fixa frukost (macka och kaffe) i vanlig ordning. Sen packa skötväskan, eller rättare sagt checka att allt är med som måste vara med. Som plånboken, extra kläder, blöjor, våtservetter och extra kläder. Samt välling, banan och majskrokar =)

Sen upp och väcka Kevin om han inte har vaknat innan. Vid 08.40 ska vi ta bussen till "kyrkan" . Ska till kyrkis, och det ligger i närheten av kyrkan! Eftersom jag är så morgontrött och lite seg så tar vi bussen dit och går en härlig promenad hem sen när "kyrkis" är slut. Då har man hunnit vaknat till liv.

Ska in på Ica sen innan vi ska hem! Vad det var jag skulle köpa? är glömt ^^ haha. Kommer väl på det sen, förhoppningsvis. Ja just mjölk.

Nähe nu måste jag rusa. Klockan har en förmåga att springa iväg. Vill inte stressa! Hörs av senare.

 

Idag är det gråmulet och ser lite kallt ut. Så Kevin ska få ha fleccedressen! =)

Ovido - Quiz & Flashcards