mammatherese

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Therese Lindström - 2 augusti 2012 16:18

Nina & barnen har varit här en stund & hållt mig och Kevin sällskap tack för besöket, det uppskattades. Så slipper jag sita själv hela tiden medan Micke & Fredrik fixar med bilen. 

Micke, Fredrik, Nina och barnen åkte iväg. Nina och barnen skulle till farfar på besök. Och Fredrik och Micke skulle till Ica och hämta ut tv dosan till nya boxern som Telia inte skickade ut med nya boxen. Den gamla tvdosan funkar inte sådär jätte bra. Man får trycka galet mycket hela tiden när man ska ändra kanal el höja/sänka volymen :S
Sen skulle dom handla lite mjölk älskar mjölk. Går åt några liter i månaden. Höhö! ^^

Kevin ligger & sover. Han blev galet trött. Jag som tänkte att han skulle hoppa över middagsluren nr 2 som igår. För det gick ganska bra men han hade andra planer =) bara till & lyda ^^ hihi

När Micke och Fredrik kommer tillbaka ska dom fortsätta med bilen. Nu ska den lackas!

Just nu har jag lite egen tid och visst är det skönt det med men ändå inte ;) 

 

Nej nu ska jag plocka lite och fixa tvätten...

Av Therese Lindström - 2 augusti 2012 09:51

Det är säkert meningen att man ska skriva ett inlägg om dagen eftersom det heter dag 1, dag 2 osv. Men jag tycker det är så kul och skriva, och just nu har jag bloggtorka så jag kommer nog skriva lite som jag känner för det. Så en dag kanske jag skriver 2inlägg från listan och nästa dag kanske det inte blir något :)


Vad är kärlek?  Vad svårt det är. Jag har ett svar i huvudet, men vet inte hur jag ska formulera mig? Får väl göra ett försök. *Tänker*

Kärlek kan vara underbar, men även smärtsam. Tex när det tar slut. Då känner man sig nog ganska förkrossad och det är ganska jobbigt! :/

Kärlek kan vara så mycket. Det kan vara till sitt husdjur, gosedjur, till en kompis, sin partner, en familjemedlem, släkting eller till sitt barn


 
All min kärlek vill jag ge till mina nära och kära som jag älskar otroligt mycket! Sambon, sonen, vänner, familjen och släkten. Men även till alla djur där ute och lite kärlek till en god choklad ;-)) Hehe


Av Therese Lindström - 2 augusti 2012 09:40

Idag ska jag bjuda på lasagne. Inte till min stora förtjusning, men eftersom Micke tycker det är gott så får jag offra mig. En bit kommer nog gå ner, men absolut ingen favoriträtt! Hoppas att jag lyckas och att Micke tycker det blir gott. Har bara gjort denna rätt en gång och den blev sådär.


  (En lånad bild från google)



Av Therese Lindström - 2 augusti 2012 09:08

Godmorgon! Kevin sov ingen eftermiddags vila igår & humöret var på topp större delen av dagen. Runt 18.00 var lilla hjärtat dödstrött så jag fick lägga honom. Och han sov till 00.00, vaknade till. Försökte natta honom på nytt men ville inte sova. Kanske ville han käka lite till? så jag gav honom en vällingflaska och han käkade det i ett svep ;) sen somnade han om och vaknade inte fören 07.30 Så Kevin har fått mycket sömn! Idag ska vi testa samma sak. Får se hur det går? Annars får han självklart sova middag om han så vill det.

Idag blir det lasagne till middag. Inte till min stora förtjusning dock. Men en bit går nog ner :) sambon blev desto gladare :)

Igår fixade Micke och Fredrik med Ninas bil och de ska fortsätta idag också. Säger bara en sak, flowerpower. Nej men det blir nog bra ;) höhö.. Så vad jag och Kevin ska roa oss med idag har jag ingen aning om ? kanske kan umgås med Nina och barnen?! får väl se ;)

Nu ska jag leka lite med Kevin som vill ha lite uppmärksamhet & sen blir det sängen för honom om en stund..

Ovido - Quiz & Flashcards