mammatherese

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Therese Lindström - 26 augusti 2012 14:34

Har lagt Kevin för att sova sin em vila. Får se om han somnar eller om jag får hämta honom? Kevin sover nästan alltid utan problem på fm. Men på eftermiddagen så är det si och så. Ibland vägrar han sova, som igår. Och ibland somnar han så fort jag lagt ner honom. Så det är väldigt olika från dag till dag! Men det är väl klart, är man inte trött så är det inte lätt och somna. Vet man ju själv! Hehe.

Idag käkade vi hambrugare (egen gjorda) och det var riktigt gott. Micke åt pommes till och jag, tokig som alltid åt potatissallad =) när vi matandlade så köpte Micke 2,2kg med potatissallad. För jag brukar klaga att jag vill ha det när vi grillar. Och finns de inte det hemma så blir jag "sur" . Ja inte på största allvar. Men tycker det är ett måste.

Jippy, regnet vräker ner =/ Jag som tänkte att vi skulle gå ut och gå en sväng. Och sen gunga på gården. Men det får vi hoppa, inte speciellt sugen på att gå ut nu. Hihi.

Det är tyst där uppe, så Kevin somnade nog! När han har vaknat ska jag ta kort på kläder och sätta ut det på tradera =)

Nähe göra något vettigt kanske ?

Av Therese Lindström - 26 augusti 2012 10:11

Godmorgon alla underbara människor! =) Hoppas att ni mår bra. Det gör jag, fortfarande lite snorig. Men vad gör det om 100år? Även om det är grå mulet ute och det har kommit en och annan regndroppe så är jag så himla glad och lycklig. Och det roliga är att jag inte vet varför?! Det bara känns i hela kroppen att det här kommer bli en fantastisk dag. Just nu spelar det ingen roll om Kevin är gnällig, vädret dåligt eller att näsan är snorig! ^^

Det är dom här dagarna man ska ta vara på lite extra. Glömma alla problem, le och ta livet med klackspark. Jag är så himla lycklig. Jag har ett fint hus, underbar sambon och världens finaste son <3


Hur ser eran dag ut? Vi har inga planer för dagen, förutom att jag ska städa lite, bädda sängarna och fixa med tvätten. Sen får vi se vad som händer under resten av dagen...

Just ja ska faktiskt fixa en god och härlig fruktsallad till mig och mina pojkar. Ska servera den med en klick grädde! Det ÄR faktiskt helg fortfarande, hihi...


Förresten till veckan har vi faktiskt 3 saker att se fram i mot och det känns också väldigt roligt. På onsdag ska jag och Kevin till bvc. Dags för vägning och mätning! Ska bli SÅ spännande och se resultatet. Nyfiken så jag spricker. Sen ska det också bli SÅ kul och träffa bvc sköterskan Susanne som är en riktigt stjärna. Hon är världens underbaraste människa. När jag har haft problem med Kevin så har hon stöttat och kommit med bra råd. Och vid ett tillfälle mådde jag riktigt dåligt. Jag bara grät och var helt slut som människa. Då pratade jag med Susanne och efter det samtalet mådde jag bättre och kände mig starkare igen! TACK Susanne för att DU finns!

På torsdag drar förälder gruppen igång. Då blir det fika och pyssel med vuxna och barn. Jag och Kevin gick på det (ibland) men tyckte inte det gav så mycket när Kevin var så liten. Men nu ska det bli kul när Kevin blivit äldre och "förstår" lite mer. Det är nyttigt/viktigt för både honom mig <3

På fredag ska vi träffa prästen och gå igenom lite saker inför dopet på söndag och samt få nyckeln till sockenstugan! ^^

Nej nu ska jag göra lite nytta medan Kevin sover....



 

Jag och mina underbara pojkar <3 Den glada och lyckliga familjen!


Ovido - Quiz & Flashcards