mammatherese

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Therese Lindström - 10 augusti 2012 15:38

 


Lycka är att vara mamma till Kevin När han kom till världen, så förändrades mitt liv på många vis.
Nu kunde jag inte längre sova länge eller vara säker på att få sova något alls.
Förut kunde jag duscha länge om jag så ville. Nu är det snabba ryck.
Ibland hände det att man gick på toa och bläddrade i en tidning, nu är det inte att tänka på.
Var man hungrig så satte man sig vi köksbordet & käkade. Nu har man en son som går före.
Ville men kolla på en film och bara slappade så får man nu istället byta ut filmen mot leksaker.

Jag kan inte göra allt det där som jag gjorde förut. Men vet ni vad?
Det kvittar.... Jag är toknöjd att vara mamma och lycka är att jag föralltid kommer vara det
<3
Jag går gärna med mjukisbyxor med kladdiga barnfingrar,
Det spelar ingen roll om jag förlorar någon timmes sömn,
Eller inte hinner duscha så länge som jag är van vid.
För livet som mamma är det bästa som har hänt mig.
Du och jag, livet ut



Av Therese Lindström - 10 augusti 2012 12:23

Har varit ute i garaget, slipat & måla Kevins "lära gå vagn". Den kommer bli så fin när den är klar :) Eller jag hoppas det iaf. Den kommer bli blågrå med svarta el vita stjärnor. Och handtaget samt hjulen är silverfärgade. Bild kommer sen..

Lade Kevin runt 10.00 och han sover fortfarande och klockan är 12.30 Men det är väl inte så konstigt att han är trött. För igår vaknade han vid 22.30 och gallskrek (han var otrötslig) gjorde allt som stod i min makt för att få honom lugn! När han väl lugnat sig fick han för sig att man skulle busa. Vilket inte var okej, och då började han om med sitt utbrott. Anledningen till detta gallskrik är nog pga tand är på g. Såg tidigare under dagen att tandköttet var irriterande och såg "svullet" ut. Vid 00.30 somnade både gott. Och det var sen lugnt under hela natten. Kevin vaknade 8.30 med glatt leende på läpparna.


Nej lär kila igen...

Av Therese Lindström - 10 augusti 2012 10:40

Nu har jag pratat med prästen & nu är dopet spikat & klart. Och det känns väldigt bra. Dopet kommer att äga rum 2september för dom närmaste. Skulle vilja bjuda in massa vänner också. Men tyvärr går inte det. För vi kommer bli ganska många ändå, om alla kommer.

Nu när datumet är fixat så är bara & planera vidare, med allt som hör till. Kläder ska fixas, fika ska planeras och viktigast av allt folket ska meddelas! :0)

Klädsel är valfritt. Kom i det ni trivs bäst i. Självklart vore det kul om man klädde upp sig lite. Men vill man inte det, så är det inget krav!

Presenter är inget måste. Men om någon vill köpa en liten gåva, såhär kommer lite förslag.

Dopram
Sparbössa
Pengar
Kläder (80-86)
Armband

Nu ska jag lägga dopplaneringarna åt sidan en stund och gå ut för och måla lite. Men uppdaterar mer senare! Ha det gott så länge







Ovido - Quiz & Flashcards