mammatherese

Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Therese Lindström - 29 augusti 2012 20:31

Plånboken och jag har återförenats, känns riktigt bra! Hatar att tappa bort viktiga saker så som nycklar, mobilen och plånboken! ^^ Nu ska klantiga jag hålla koll mina saker.

Kevin vägde: 11060g och var 79cm lång! Följer kurvan bra, det glädjer mig! Men trodde inget annat heller. Pratade lite om maten och sömnen. Det har strulat lite förut med det. Men meddelade Susanne (bvc sköterskan) att det funkar bra =)


 

Min fina kille <3 älskar dig otroligt mycket. Du och jag livet ut...

Nu ska jag kolla lite på Tv med Micke. Vi ska se efterlyst. Sen blir det och krypa ner i sängen. Läsa i min jätte spännande bok. Sen sova. Så jag är pigg och glad i morgon! ^^

I morgon ska jag och Kevin till kyrkis! =D ska bli så kul...

Godnatt. Sov gott! Kramar <3

Av Therese Lindström - 29 augusti 2012 11:54

Jag och Kevin var ordning gjorda och väskan packad. Hade 20min tillgodo innan bussen skulle gå! Börjar kolla efter min plånbok, då jag kom på att den inte var nerpackad i väskan! Men hittar den inte. Kom på i ett svagt ögonblick att den kan ligga i älsklingens bil. Ringer Micke direkt och frågar? Jo visst ligger den där.

Suck! Jag som skulle åka till Nina och sen Bvc efter det. Eftersom Bvc bara har telefontid på morgonen så är det inte säkert att jag får tag på dom innan. Så jag får lite panik!

Ringer pappa och frågar om han har tid att vara chaufför? Vilket han ville/kunde. Så han kommer och hämtar oss vid 14.15 . Tusen tack pappa/morfar för att du ställer upp så vi kommer iväg till bvc iaf.

Nu fixa mat till Kevin och jag ska ta en macka. Sen bara vänta på att klockan blir så mycket att pappa kommer =)

Kram

Av Therese Lindström - 29 augusti 2012 10:00

Godmorgon! Idag ska vi till Bvc vid 14.30 för och väga och mäta Kevin. Ska bli intressant och se hur mycket han har växt sen vi var på bvc sist, vilket var när Kevin var 6månader. Besöken blir ju mindre ju äldre barnet blir. Och det är på både gott och ont. Samtidigt som det är skönt och inte åka ner varje vecka så är det också lite tråkigt. För jag tycker vår bvc sköterska är grymt bra! Jag hoppas att bvc sköterskan jobbar kvar och att vi får henne sen när vi i framtiden ska ha ett syskon till Kevin <3

Frågade Nina igår om vi fick komma till henne före Bvc? Tänkte vi kunde umgås lite innan. Så slipper vi sitta hemma och uggla. Och eftersom jag inte har något speciellt att göra här hemma, så kommer jag bli så rastlös innan vi ska åka ner till Storå.

Det gick jätte bra att vi kikade förbi. Tack , vad snällt =) så vi 11.44 hoppar jag och Kevin på bussen <3

Har förresten köpt ett par tofflor med ludd på av Nina till Kevin, så det passar ju bra att vi kommer dit och hämtar dom! Sen har jag två st tidningar som jag har läst klart i som Nina ska få. Så då passar det perfekt att dumpa av dom också.

Klockan har en förmåga att springa i väg. Så jag lär väl fixa iordning mig och packa väskan! När Kevin vaknar så är det nog lagom att gå till bussen..

Ps. Angående rubriken, syftar på att ibland blir mina planeringar så bra. Kevin vaknade lite tidigare idag, vid 08.00 och det blev jätte bra. För då hinner jag fixa lite och Kevin hinner sova middag innan vi åker. Hade vi vaknat vid 09.00 hade vi fått stressa lite. Och det är ju inte så kul...

 

Ovido - Quiz & Flashcards