mammatherese

Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Therese Lindström - 17 augusti 2012 20:34

Ska strax stänga av datorn, men först ska jag kolla igenom favorit bloggarna & se om någon har uppdaterat sin blogg! Sen blir det lite soffhäng med älsklingen! älskade barn.

Imorgon bär det av till Örebro & mathandla. Ska bli underbart. För just nu är det mesta slut :-( både när det gäller maten men även toalett artiklar, våtservetter och blöjorna ja det finns ett par kvar men snart är även de också slut..

Sen blir det ett besök hos pappa som ska prova knäcka min rygg. Känns som jag har fått en liten "knut" . Han ska även visa några enkla tips på hur man själv kan knäcka sin rygg :-)

Så mycket andra planer för dagen har vi inte. Tar det som det kommer. Kanske blir ett litet besök i skogen också för och se om det kommit någon kantarell. Men det tror jag inte då det varit varmt och det är tort i marken. Men får se ;-) hoppas kan man alltid göra!

Nähe kanske skulle vara social, innan sambon tycker jag är tråkig ;-D Godnatt

Av Therese Lindström - 17 augusti 2012 15:28

Jag har velat köpa namn nappar ganska länge nu, men det har inte blivit av! Jag går in på en hemsida där napparna finns, väljer ut vilka färger jag vill ha & lägger dom i kassan. Men sedan tar jag bort varorna och lämnar sidan utan att ha beställt något! Jag vet inte varför, men vissa av hemsidorna har kännts så oseriösa. Så jag har inte våga chansa! Men chansar/köper jag aldrig så får Kevin aldrig dessa nappar och jag kommer ångra mig sen den dagen han inte använder napp längre ;-) men då får väl framtida syskonet chansen istället..

Gäller att vara försiktigt när man beställer på internet. Det kan bli fel så lätt. Och det vill man inte riskera!


Får se om det blir nappar eller inte i slutänden. Men nog om det :-)

Var över till grannarna Birgitta & Brian för en stund sedan. Brian höll på med traktorn och Birgitta rensade vid svartvinbärs busken. Så jag & Kevin höll Birgitta sällskap & snackade lite skit med henne! Var riktigt trevligt. Dessa grannar är nog dom bästa som finns

Kommer aldrig glömma dessa underbara grannar! Ni är bäst :D

Kevin ligger & sover sin em vila. Jag ska strax gå ut i köket och kocka lite! Dagens mat skall göras. Med lite hjälp från Micke igår så vet jag vad jag ska göra för mat och det känns riktigt bra! Idag blir det pommes, znitschel och beasås. Nyttigt kanske det inte är, men gott.

Nähe kanske ska sätta fart! Vi ses och hörs....


Av Therese Lindström - 17 augusti 2012 09:57

Godmorgon!   Fredag idag & det känns riktigt gött. Och det är ju för att Micke jobbar sista dagen på jobbet för den här veckan, sen får han lite helg och då har man lite mer tid att umgås! I morgon bär det av till Örebro & mathandla. Vi ska även köpa en barngrind och sätta vid trappan både uppe & nere. För Kevin vet hur man tar sig upp på ett trappsteg numera. Så nu är det dags för en grind, innan en olycka sker! :-/ Kevin utvecklas hela tiden, man hinner inte mer än observera att han lärt sig något nytt fören han har lärt sig ännu något mer! Jag hänger inte alltid med, men det är samtidigt väldigt roligt. Min lilla prins är verkligen så himla duktig <3

Idag var det egentligen meningen att jag och Kevin skulle ha åkt till stan & uträttat lite ärenden. Bland annat kolla upp vad dom tar för priser på doptårtor och sen kolla efter lite kläder till både mig och Kevin till dopet som äger rum 2september. Men vi hoppade det och stannar hemma istället.

När man bor där man bor, så går det inte så många bussar in till stan! Och eftersom Kevin är i stort behov att sova sin fm lur så skulle han missa den om vi åker in till stan! (Kevin sover helst inte i vagnen, om så sover han bara kort stund) och sen tycker jag det är lite knöligt med och leta upp ställen där man kan värma på burkmaten! På dom flesta ställen måste man fråga någon personal på ett café och dom brukar inte veta hur mycket man ska värma på maten och så får man krångla med det. Och Kevin kan ju inte bara leva på välling och banan under tiden vi skulle vara i stan (ca 4timmar) går ju inte så många bussar hem heller!

Det är nu man skulle ha det där körkortet. För då hade vi kunna åka in till stan när Kevin vaknat efter fm vilan och uträtta ärenden och sen åka hem innan Kevin blir allt för hungrig! Men nu har jag inte körkortet och det har jag fått sota för många gånger! Men ska försöka ta och fixa det där kortet snart. Det kommer underlätta en hel del. Ja jag vet att bensin kostar en del och att bilen kan krångla! Men då slipper man åtminstone krångla med bussen, anpassa tiderna efter den osv... 

Hur som helst idag bli det iaf en lugn hemma dag istället för att åka till stan. Ångrar mig lite att vi inte åkte in. Men lär ju tänka på Kevin också. Han går ju före numera :) och det finns fler dagar att åka till stan på! =)

Ska läsa lite bloggar och sen plocka lite här hemma. Ska även försöka hinna med och dammsuga lite! Får se om Kevin tillåter det sen? annars får jag ta det när Micke är hemma sen..

 




Ovido - Quiz & Flashcards