mammatherese

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Therese Lindström - 19 augusti 2012 18:15

Micke åkte ner till Storå, han skulle låna något av Ted. Vi valde & stanna hemma! Kan vara skönt för Micke att åka helt själv någon gång. Vilket han bara gör när han ska jobba. Annars följer vi alltid med.

Kevin har varit på riktigt dåligt humör. Skrikit/gråtit en bra stund. Tillslut gav jag honom lite Alvedon. Verkar vara tänderna som bråkar igen!   uch lider med honom, har själv lite lätt ont i en visdoms tand längst bak i munnen & vet hur ont det gör! Ja jag vet att man inte ska ge Alvedon varje gång tänderna värker, för någon gång måste det få ta hand om det hela själv utan Alvedonens hjälp.

På dagarna försöker jag hitta på knep som gör att smärtan känns mindre. Som att ge honom kall bitring eller så får han dricka kallt vatten. Eller äta något kallt (youghurt (?) och kräm. Men såhär på kvällskvisten, en stund innan nattning brukar det hända att jag ger Alvedon vid behov så han får sova ostört! ...

Haha vad tusan, nu sitter jag här och har värsta "föredraget" . Det är ju ingen som sagt något ....

Nu ska jag ta & pussa på min fina son och vara social mot honom. Inte länge kvar fören det är dags & sova! Jag & älsklingen ska i vanlig ordning titta på Tv. Sen sova vi också ;-) vilket ska bli skönt! Älskar att sova.

I morgon strax efter 09.00 bär det av till stan med Nina om inget annat kommer i mellan. Som att någon av barnen blir sjuka eller något oväntat händer. Men annars blir det "systersnack" med lite pojksnack i mellanåt. Får inte glömma att Kevin följer med oss

Av Therese Lindström - 19 augusti 2012 15:20

Tvingade (skämt och sido) sambon att åka till Linde tidigare för att jag ville kolla efter dop kläder till Kevin! Dopet är inte fören om 15dagar men det känns väldigt skönt & vara ute i god tid med sådant som kan ta tid! Tex att hitta dom perfekta kläderna. Jag hittade inga kläder på varken mejk eller kläd affären bredvid :-/ så det kändes rätt onödigt att vi åkte in. Men det är ju inget man vet i förväg! :-)

Men nu när jag satt vid datorn & kikade runt på nätet så fann jag äntligen passande byxor till Kevin på tradera! Ett par svarta jeans. (Skjorta till det har vi redan hemma)!

Imorgon ska jag åka till stan med Niina & då ska jag köpa ett par vita strumpor till Kevin som han ska ha vid dopet. Dom färgglada som vi har hemma blir nog inte så snyggt till dopkläderna. Eller vad tror ni?! Kanske skulle slänga på honom mint gröna strumpor?! ;-)

Som sagt vad nu kan jag pusta ut för nu är Kevins kläder fixade och även mina! Vad sambon ska ha för kläder det får han sköta själv :-) Tror han är så pass stor att han kan ordna med det själv.

Nu är det baratårtorna kvar som ska beställas eller bakas. Och så ska vi inhandla lite annat. Sen så är vi redo att döpa vår älskade son!

Känner mig ganska lugn just nu, men när det väl är dags kommer jag säkert vara nervös och skaka som ett asplöv! Hihi. Ja jag vet att det "bara" är ett dop. Men för mig känns det så stort. Jag (själv) ska planera ett fint och bra dop för min son och för alla gäster. Vill då lyckas. Att jag säger att jag är själv är för att Micke lämnar över all planerande till mig! Men han är allt med i ett litet hörn.

Nähe nu ska jag duka fram lite fika på altan. Kevin bus kommer snart att vakna & då blir det lite mys där ute på altanen.

Av Therese Lindström - 19 augusti 2012 09:04

Tänk om man kunde skriva brev upp till himlen. Då skulle jag skicka massor med brev och foton till min älskade farmor. Varför är det ingen som har uppfunnit den möjligheten? Idag saknar jag farmor väldigt mycket, saknaden sköljde över mig. Varför just idag? det har jag ingen aning om?! Det här inlägget kommer inte bli ett vanligt inlägg. För jag tänkte nämligen skriva ett litet "brev" som är tillägnad till henne. Tror dessvärre inte att hon kommer ha möjlighet att läsa. Men skönt och skriva av sig :-)

Hej älskade, underbara farmor! Solen skiner ute & det är lagom varmt ute. Hoppas solen lyser uppe vid dig också Förlåt för att jag inte har varit vid graven på jätte länge, det är nog snart 1år sen sist. Jag skäms för det :/ hoppas att du förlåter mig för det. Men med en "liten" som tar upp all tid så är det inte lätt. Eller så liten är han inte längre, han blir ju snart storapojken. Han fyller ju snart 1år. Den 3/10

Sen när man inte har körkort så måste jag antingen krångla med bussen eller gå till gravplatsen, vilket tar en stund. Så därför har det inte blivit så flitigt med besöken! Men snart drar "kyrkis" igång igen och då ska vi försöka ta oss dit och då kommer jag förbi igen :)

Jag vill bara tala om jag saknar dig jätte mycket <3<3Önskar att du fortfarande fanns kvar hos oss! Och jag älskar dig också jätte mycket...

Lär fixa och dona lite medan Kevin sover. Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards