mammatherese

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Therese Lindström - 8 augusti 2012 18:39

Godkväll i stugan! Hur har eran dag varit? Vår dag har varit helt okej. Åkte till Storå och spendera någon timme hos Vicky, Ted och deras son Ian. Och det var trevligt. Vid 18.00 blev Kevin både uttråkad och trött, så älsklingen fick köra hem oss. Sen åkte Micke tillbaka till Storå för och umgås lite till med Ted! 

Väl hemma, fick Kevin leka en liten stund. Sen gick vi upp och jag gjorde i ordning Kevin för natten med ren blöja, tvättade av honom och borstade de 8 små tänderna! Bäddade rent i Kevins säng. När klockan var runt 19.00 så nattade jag en mycket trött pojke som somnade ganska snabbt efter att jag hade lagt honom!

Har ringt & talat med Mia en stund såhär på kvällskvisten & det var trevligt. Även om vi träffades i helgen och talades vid i telefon på måndagen :) men det kan aldrig bli för många samtal. Hihi.

Sitter här framför datorn, ovanligt? Men finns ju inte mycket och se på Tv. Så datorn får hålla mig sällskap en stund. Micke är fortfarande kvar i Storå. Får se när han tänkt hitta hemåt?! dom verkar ha kul iaf ;-)

Nej käka något, lite dumt med tanke på klockan men va fan ;)

Av Therese Lindström - 8 augusti 2012 10:48

Ni som inte känner mig, kommer få veta något nytt. Men ni som känner mig väl vet förmodligen allt detta! Men hur som helst här kommer 10 punkter....


1. Jag hittade Micke, min sambo på en singelsajt (happypancake) senare fick vi veta att vi varit grannar, innan jag flyttade till ett annat ställe. Lite små roligt ;-)

2. Har ganska dåligt med vänner. Har ganska lätt för och skaffa vänner, men svårare för och behålla dem :/

3. Älskar att spendera pengar. Gör tyvärr många impulsköp som jag sedan ångrar

4. Älskar att sova & skulle utan problem kunna sova bort halva mitt liv. Tur att jag har en son som håller ordning på mig

5. Om jag drömmer att någon gått bort. Då måste jag alltid ringa och höra hur det är med personen. Så jag vet att allt är okej. 

6. Om jag tittar regelbundet på filmer som handlar om mord, rån, kidnappning el våldtäkt. Får jag svårt och somna. För jag inbillar mig att någon ska komma när vi ligger och sover.

7. Jag hatar att sova när det åskar. För då har jag ingen "koll" vad som händer, om något händer vill säga. På dagen gör det inte lika mycket.

8. Har ångest över min vikt. Vill gå ner 10-12kg. Inte så mycket egentligen, men tkr det är så svårt när man är en "gottegris" som mig :/ men en dag ska jag lyckas

9. Försöker alltid vara positiv. Visst förekommer det att jag är negativ ibland. Men försöker iaf tänka så positivt jag kan.

10. Avskyr när folk lovar saker och sedan inte håller det.


Av Therese Lindström - 8 augusti 2012 10:13

Jag har 4syskon, var av 3 bor i Finland. Jag älskarer, föralltid



Sanna - Född 1991. Bor i Östersund.
Helena - Född 1990. Bor i Kopparberg. Just nu är hon i Norge & jobbar.

(Bor i Finland)
Cecilia - Född 1993

Janica - Född 1997

Sabina - Född 2004

Teoretiskt sätt är vi halvsyskon. För mig känns alla som mina riktiga syskon!




Av Therese Lindström - 8 augusti 2012 09:50

     

Det är ju så roligt & resa sig med hjälp av vardagsrums bordet, nu när man kan. Men en olycka händer så lätt :/ Kevin hade precis ställt sig upp & sekunderna senare ramlar han och blev jätte ledsen. Det såg inte ut som att han slog i sig speciellt hårt. Så jag försökte få honom att glömma fallet och sa det gick ju bra :) men såg sen att han nog slog i lite mer än vad jag trodde. Plutten då! Tur i oturen <3

Ovido - Quiz & Flashcards