mammatherese

Alla inlägg den 1 september 2012

Av Therese Lindström - 1 september 2012 21:41

Blev inte nöjd med dopboken jag gjorde. Kan inte riktigt sätta fingret på varför. Kanske lite för "flickig" för min smak eller så kanske det var för att dom vita pappren blev klippta lite snett. Så idag när vi var på biltema för och köpa förlängning till grinden så hittade vi ett svart block, så den fick följa med hem! Har nu på kvällen suttit och klippt och klistrat. Och även fått till några svordomar. Men tillslut fick jag till det och det blev mycket bättre. Så nu kan jag ta med boken i morgon och känna mig stolt över resultat. 

(Bild på boken kommer vid annat tillfälle) För jag ska strax avrunda och krypa ner i sängen. Läsa några sidor och sen sova. Måste vara pigg och glad imorgon när den stora dagen är inne! =)

Nu är stort sätt allting fixat. Dukningen, fikat är inhandlat, lokalen är pyntad, dop boken är fixad och kläderna är bestämda både när det gäller mig och Kevin. Det som är kvar att ordna är att fixa kaffe, plocka fram fikat och såklart hämta tårtorna som vi beställt =)

Jag hoppas att det blir en lyckad dag i morgon för oss alla. Allra minst vår son <3 =) som kommer att få massa uppmärksamhet. Tror vi kommer ha en kille som kommer vara fruktansvärt trött efter denna dag. Och även jag som haft huvudet fullt med tankar. Mycket att tänka på och framför allt planera. Micke har haft turen och jobbat, så han har inte behövt varit så arrangerad. Men klart han kommer vara trött han också. Hehe! 

Nähe stänga av datorn och inta sängläge. Godnatt, sov gott allesammans! Bilder kommer när det finns tid och ork! <3  

Av Therese Lindström - 1 september 2012 17:29

I morse åkte Micke, jag och Kevin till Sockenstugan, (lokalen vi har hyrt som vi ska fika i efter dopet) Vi möblerade om borden lite, blåste upp ballonger, dukade och pyntade med serpentiner. Blev dock inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men det blev bra ändå =)

Efter det åkte vi hem och packade väskan med mat till Kevin och tog det lugnt en stund. Därefter åkte vi till Gusselby och mötte upp (svärmor, Uffe, Veronica, Andreas och Vanessa) sen bar det av till Örebro. Då vi skulle äta sushi.

Och jag säger bara en sak, jag kommer aldrig någonsin äta sushi igen. Det var det äckligaste jag har ätit någonsin! ^^ var roligt att få prova det. Men smakade skit rent ut sagt! Men tack svärmor och Uffe iaf.

När vi hade käkat klart så åkte vi till biltema, city cross och plantagen! =)

Nej nu lär jag ta mig ann om Kevin och sen ska vi åka till svärmor <3 kram

Ovido - Quiz & Flashcards