mammatherese

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Therese Lindström - 14 september 2012 10:25

Mitt lilla hjärta ligger och sover. Och jag har långtråkigt =/ sitter och kikar runt på Fb, letar efter någon som syr fina barnmössor. Har skrivit och frågat på köp/sälj sidor vem det är som syr? Och jag har fått tips på två personer som blivit taggade så dom ska kunna svara? Men har ännu inte fått napp! =(

 

Det är sådan här mössa jag letar efter (kanske inte just den här) men med mönster på iaf =)
Just nu har Kevin bara en tunn vårmössa och den funkar inte nu när det börjar bli kallare ute!

Nej ska ta och göra lite nytta innan Kevin vaknar. Som att plocka lite och sen fixa mat. Sen måste tvätten fixas. Inget av detta gör av sig själv, tyvärr! Inge "roliga" måsten men då slipper jag ha tråkigt iaf. Hehe...

Kramar

Av Therese Lindström - 14 september 2012 08:45

Godmorgon! Lade mig i sängen vid 21.30, läste några blad i en tidning och vid 22.00 så släckte jag lampan och somnade på några sekunder. Fyfasen vad jag var trött.

Vid 23.00 vaknade Kevin och grät. Försökte trösta honom, men inget hjälpte. Han var riktigt ledsen. Det spelade ingen roll hur mycket pussar och kramar han fick. Efter en stund lugnade han ner sig och drack sin välling, för och sedan somna om!

Jag somnade såfort jag lade ner huvudet på kudden. Drömde helknasig dröm, men inget jag kommer ihåg. Nästa gång väckte Kevin mig vid 05.00 och var hungrig och hade en sprängfylld blöja.  Började med och byta blöjan. Vilket inte var populärt för Kevin var ju hungrig. Efter blöjbyte stoppade jag om honom i sängen och gav vällingen =) han drack upp den och somnade om (sover än)

Jag ställde min klocka på 08.00 Var riktigt trött när klockan ringde, men hade jag sovit mer då hade jag blivit trött pga för mycket sömn. Så nej 08.00 kändes som en ganska bra tid. Nu när Kevin sover så passar jag på att sitta vid datorn en stund Så jag kan sätta mig ner en stund och leka med honom. =)

Idag regnar det, vilket känns tråkigt. Hade ju tänkt gått en promenad med Kevin idag runt kvarteret och låtit honom fått gunga lite ^^ så vi får frisk luft. Vilket vi in får annars då vi är rätt duktiga på att sitta inne! Men ska skärpa oss med det =)

Så idag får det bli en mysdag inne. Kevin ska få ta sig ett bad! Får se hur det kommer gå? Han brukar bli så otroligt ledsen varje gång =/ vet inte varför?

Nähe plikten kallar...

Ps. Fredag idag och det blir TACOS till middag =D

Ovido - Quiz & Flashcards