mammatherese

Alla inlägg den 5 september 2012

Av Therese Lindström - 5 september 2012 20:33

Det är ca 1 månad kvar tills min busunge fyller 1år. Vart har tiden tagit vägen? Jag tyckte inte det var länge sen som han föddes. Kevin vägde då 3650g och 52cm lång. Och nu väger han 11060g och är 79cm lång. Lite skillnad? Från att ha storlek 50 till 80/86 på kläder.  Visst är det jätte kul att Kevin blivit äldre. För nu förstår han när man leker och kan äta lite själv. Roligt och se hur han utvecklas =) Men kan ändå inte fatta att min lilla plutt har blivit så stor.

Det spelar ingen roll vad jag vill, han växer och blir stor iaf ^^ hihi.

Tänkte lägga ut lite bilder på vad Kevin önskar, när han fyller 3oktober =)

               

1. Pyjamas (har väldigt dåligt med det)
2. Mössa (gärna en sådan som är på bilden)
3. Varma gosiga vantar
4. Vinterskor
5. Byxor (har dåligt med det) ett par jeans och mjukis byxor
6. Svart body (alltid vela ha det)
7. Vit body

Klädstorleken är som sagt 80/86 =)

2månader kvar tills jag fyller 25år. När jag var liten var alltid min önskelista lång. Men den tunnar ur ju äldre man blir =) nuförtiden tycker jag bara det är roligt om folk vill komma och fika. En blomma brukar sitta fint dock.

Har faktiskt kommit på en sak som jag önskar. Hihi. Och det är,

 
Den här pyjamasen. Fins på HM för 199kr. Det måste inte vara exakt den här. Det kvittar med färg. Men önskar iaf sådan här tunna byxor och gärna en tunn tröja. Fast jag skulle bli glad för vilken pyjamas som helst *ler*

Nej nu ska jag ta och se på Tv med älsklingen. Sen krypa ner i sängen och läsa. Sen sova =) i morgon blir det Kyrkis igen... Som vi längtat! <3

Av Therese Lindström - 5 september 2012 15:57

Kevin sover sedan en stund tillbaka. Tvätten ligger i maskinen och snurrar runt. Maten är redan gjord sen tre timmar tillbaka. Sambon har inte kommit hem ännu. Så med andra ord är det lugna gatan här. Jag ska strax krypa ner i soffan och glo på Tv tills det blir liv i luckan =)

 

Jag bara älskar den här bilden på Kevin. Så den får vara med i detta inlägg också. Även om den här bilden var med i något inlägg för inte så länge sen. Men kan inte få nog med och titta på bilden ^^

Ja nej ta och kolla på Tv. Tråkiga inlägg =/ i know.. Måste finna fantasi igen

Av Therese Lindström - 5 september 2012 14:09

När jag inte hade barn själv, så kunde jag inte riktigt förstå varför föräldrar köper så många olika barnvagnar. Jag tyckte det verkade onödigt =)

Vi har en emma ljunga till Kevin! Och den är jätte bra. För den är smidig och fälla ihop när man ska ställa in den i bilen tex och den är framför allt lätt att köra.

Men skulle ändå vilja köpa en annan barnvagn. Inte för det är nödvändigt egentligen! Men jag tycker det är kul och kunna variera =) OM jag skulle köpa en ny så vet jag inte riktigt vad jag skulle vilja ha. Kanske någon av dessa,

   

Det skulle nog luta mer åt den röda vagnen. Då den verkar vara väldigt smidig när man ska ta upp den på bussen eller gå på smala vägar. Ibland är det trångt inne i affärerna & då tror jag den röda skulle vara kanon!

Den svarta vagnen påminner lite om den vi har med (storleken)

Just nu tillåter inte min ekonomi mig att köpa en barnvagn! Men om ekonomin tillåter det längre fram så ska jag absolut köpa en annan *ler*

Nej måste gå till tvättstugan och fixa med tvätten innan busungen vaknar =)

Av Therese Lindström - 5 september 2012 14:01

Det här får mig att gråta. Glädjetårar som att vara ledsen...

1. Ibland händer det att Kevin börjar gapskratta (helt utan anledning) och då kan jag fälla en glädjetår. För han ser så himla lycklig ut och det får mig att känna mig minst lika lycklig

2. Eller som på dopet. Det var tyst i kyrkan (förutom att prästen pratade) och då börja Kevin att prata för full. Det fick mig också att fälla en glädjetår. Älskade unge <3

Det som får mig att gråta, det som gör mig riktigt ledsen är,

1. När man har riktigt ont. Så ont att man inte vet vart man ska ta vägen =/

2. När någon man älskar gått bort =´/

3. Barn som far illa eller djur.

4. Eller när man tjafsar med någon. Och det blir jobbigt (ibland händer det)

Det var några tex..

Av Therese Lindström - 5 september 2012 13:50

Har totalt glömt bort den där 30dagars listan som jag var så fitig och skrev om förut! Men inte så konstigt att den blivit bortglömd. Har haft fullt upp. Har det inte varit all planering inför dopet, så har jag tradera paketen och tänka på! Men NU ska jag ta tag i listan igen så jag kan beta av det sista punkterna. Bara 8kvar =)

Jag ska skriva om mitt hem. Jag trivs väldigt bra i mitt hem. Huset är lagom stort och har ljusa tapeter. Dock skulle jag vilja tapetsera om i vardagsrummet, hallen nere och på övervåningen. Viktigaste är vardagsrummet där tapeten är väldigt ful. Hallarna har väl hyfsat bra tapeter.

Hemmet är inrett efter min och Mickes smak. När det gäller inredning så har vi ganska lika smak. Vilket underlättar. Även om vi har bott här i huset 1år så saknas det fortfarande lite tavlor och lite mer inredningssaker som skulle piffa upp hemmet lite mer. Men det är inget som ser konstigt utan, utan heller =)

Vi har stor trädgår, stor altan och stort garag vilket är + i kanten =)

Av Therese Lindström - 5 september 2012 10:26

Godmorgon! =) Har sovit riktigt gott inatt och sovmorgon tog vi dessutom också. Var riktigt skönt =) Vaknade första gången vid 06.00 då Kevin ville ha välling, efter det somnade vi om och vaknade 09.00

Jag har suttit och varit tråkig en stund och försökt reda ut ett av mina problem. Men kommer ingen vart just nu. Hur jag än vrider och vänder på problemet så finner jag ingen lösning =/ suck. Det jag har problem med är detta med tradera och dess betalning. Vill föröka räkna ut hur mycket pengar jag har tjänat och hur mycket det är jag förlorat (räkna fel på portot på några paket) men eftersom jag blandat ihop tradera pengarna med mina privata så har det blivit rå j*kla rörigt! Men tror inte jag kan reda ut det fören alla paket är postade?!

Nästa gång ska jag nog göra det hela annorunda. Så det underlättar för mig! =) Man lär sig av sina misstag! Jag har gjort en del fel och det får jag stå för.

Nu börjar Kevin bli trött så jag ska lägga honom och sen hoppa in i duschen en snabb sväng! =) När Kevin har vaknat ska jag fixa lite käk. Men vet inte vad jag ska se? För han vill typ bara ha välling. =/ några få tuggor på vanlig mat med tur. Annars ruskar han på huvudet och slänger det på golvet.

Men jag vet att detta går i perioder. För han har krånglat förr, sen käkade han jätte bra. Och då fanns ingen hejd på honom. Och nu när han äter dåligt igen så har han lite att ta utav *ler* är inte så orolig men tycker det är jobbigt.

Nej duschen var det


Ovido - Quiz & Flashcards