mammatherese

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Therese Lindström - 9 september 2012 15:44

Det här är jag bra på,

1. Att ta hand om barn
2. Skriva
3. Leta reda på information på google (sjukdomar el annan fakta)
4. Pyssla (scrapbook)
5. Laga mat
6. Hjälpa människor

=)


Det finns säkert något mer att skriva. Men detta är vad jag kommer på just nu =)

Av Therese Lindström - 9 september 2012 14:17

Har varit till akuten och träffat en läkare och fick det konstaterat att det var öroninflammation Kevin hade som vi misstänkte! Så nu blir det och käka penicillin i 5dagar. Gav lite här tidigare och det var med skräckblandad förtjusning =)

Har lagt Kevin för och sova lite. Trodde det skulle strula. Men icke, somnade typ 3min efter att jag lagt honom =) så nu passar jag på att ta det lugnt och bara vara en stund. Samla lite krafter så man orkar med resten av dagen och om det blir något strul inatt vilket jag inte hoppas på ^^

Nähe passa på och vila i soffan en stund. Det behövs!

 

Bilden är dock tagen för ett bra tag sen! Men bilden passar även i nu,
när han är så ledsen pga örat som värker    

Av Therese Lindström - 9 september 2012 09:13

Igår när vi var hos Nina på loppisen, så var en bekant till oss där och hon frågade mig om Kevin har hållit på och tagit sig mot öra mycket? Ja sa, ja lite. Men inte sådär jätte mycket. Då sa hon att han ev kunde ha öroninflammation.

Och natten till idag har varken jag, Micke eller Kevin sovit speciellt många timmar. Kevin har skrikit/gråtit stort sett hela natten =/

När vi väl lyckades somna, så hade vi en vilding som snurrade runt i hela sängen. Så jag fick sova ute på kanten och var nära på att ramla ur sängen. Hehe. Men det spelade ingen roll, bara vi fick sova lite.

På morgonen ringde jag in till 1177 och rådfrågade dom lite. Verkar vara så att Kevin har fått öroninflammation. Blev hänvisad att ringa jouren i Linde. Vilket jag gjorde och vi ska komma in till akuten vid 10.30 så får dom undersöka lilla hjärtat. 

Blev riktigt bra bemött i telefon. Inga konstigheter! Så det kändes skönt. För annars när man har ringt till 1177 och rådfrågat då har man nästan blivit dumförklarad. Och jag kan säga att jag är inte den som ringer in för minsta lilla..

Nähe nu fixa i ordning oss och sen åka till akuten.... Får se vad dom har och säga?



Ovido - Quiz & Flashcards