mammatherese

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Therese Lindström - 11 september 2012 14:08

Nu när Kevin är skruttig så är inte aptiten som den ska! Han dricker vatten, äter macka och äter  lite majs. Och välling går ner utan problem. Men när jag serverar mat så äter han 3-4 skedar och sen ruskar han på huvudet och grimaserar. Men jag vet hur det är, för när jag är sjuk så vill jag inte heller äta så mycket. Så jag förstår honom! Det viktiga är inte vad han äter, utan att han äter =)

Men idag när jag gjorde i ordning mat till honom så smällde han i sig nästan allt. Och det är rekord! Blev stolt över honom och tycker han är riktigt duktig <3 hoppas att det fortsätter såhär nu. Kanske är ett tecken på att han håller på att bli frisk *ler*

Har lagt sonen för att sova sin em vila. Men han verkar inte vilja sova? Får se om han somnar eller om jag får hämta honom. Ska ge det 5min till =)

Snart kommer Sarah och hennes kille hit och umgås lite. Genom att dom kommer nu på eftermiddagen så lär jag om ett litet tag vara tråkig och göra mat. Känns som jag alltid ska fixa maten när dom är här för och umgås! ^^ haha.

Men det blir ju så om dom kommer på eftermiddagen =) kan ju inte gärna låta älsklingen el jag och svälta! Hihi.

Nej kolla på Tv och vänta...

Ps. Ska bli kul och träffa Sarah. För vi har inte träffats på sjukt länge. Sist var väl innan sommaren? Vi har sagt hela tiden att vi ska ses, men det blir aldrig av =/

 

Av Therese Lindström - 11 september 2012 10:51

Kevin har fått en dagisplats nu på Hagabacken på avdelningen, Igelkotten <3 =) Exakt datum är inte bestämt för det får jag besked om i slutet av denna månad. Men han kommer antagligen börja någon gång i början av Oktober.

Jag tyckte inte det var länge sen som Kevin föddes och var liten och hjälplös. Och nu har han blivit stora pojken och kan så mycket <3

I början kommer jag att vara hemma. Men tanken är den att jag ska komma ut på praktik el dylikt. Men när och var det har jag ingen aning om. Men oavsett vad så kommer det här bli jätte bra =)


Jag hoppas verkligen att min skrutt här hemma kryar på sig och blir frisk snart. För det känns som jag halkar efter med massa saker. Egentligen inte så viktiga saker, men ändå. Men just nu är det viktigaste att se till att mitt lilla bustroll har det så bra som möjligt och blir frisk <3 =)

Får se hur det blir med kyrkis på torsdag? Som det ser ut idag får vi nog tyvärr hoppa över det. Men ett under kan ju ske. Han har ju idag och i morgon på sig att bli kryare! ^^ men är han fortfarande skruttig så får vi självklart hoppa över det. Finns ju fler torsdagar att se fram i mot =) 

 

En bild på mitt bustroll, kortet är taget på förra gången vi var på Kyrkis av Carina som håller i det.
Snodde bilden, hoppas det är OK =)

Strax hämta posten. Hoppas att paketet till Kevin kommit. Väntar på ett paket från hans mormor i Finland =) och jag är så nyfiken att jag spricker. Hihi.

Nej nu ska jag plocka lite och sen se på Tv. Ha det gott




Ovido - Quiz & Flashcards