mammatherese

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Therese Lindström - 10 september 2012 19:47

 

Kevin har blivit extremt "mammig" nu när han är skruttig. Vilket är jätte mysigt och underbart. Men också lite jobbigt. Råkar jag försvinna till ett annat rum då kryper han efter i 110 och gråter. Han gråter inte lite heller ^^

Han vill helst bli buren eller ha mig i sin närhet hela tiden. Lilla gubben <3

Andra dagen med penicillin. Det går hyfsat bra! Men Kevin ratar det som pesten. Och det gör ont i mamma hjärtat och behöva "tvinga" i honom skiten =/ men det är ju för hans eget bästa. 

Mitt lilla bustroll sover och jag ska nu se på Tv. Färjan och ensam mamma söker =)

Godnatt, sov gott...

Av Therese Lindström - 10 september 2012 10:39

Igår kom Patrik och Ida på besök på kvällen en sväng. Vilket var trevligt. Träffas inte så ofta nuförtiden, men det är alltid lika trevligt när vi väl ses =)

Lade Kevin vid 19.15 Han fick sin medicin och en alvedon. Ville att han skulle få sova ostört utan att behöva vakna och ha ont =/ och det resulterade att Kevin sov hela natten. Vaknade första gången vid 06.00 och då gav jag honom välling! Han var fortfarande jätte trött så han somnade sedan om på en gång. Vilket jag också gjorde sen =) nästa gång vaknade jag vid 09.00 och då tyckte jag det var dags och gå upp och börja morgonen. Klädde på mig kläder och gick sedan in till Kevin och skulle väcka honom. Men det behövdes inte, för han vaknade av sig själv =) 

Jag och Kevin har ätit frukost. Och jag har druckit mitt älskade morgonkaffe. Kevin har fått sin medicin och så har han lekt lite med sina leksaker. Nu ligger han och sover sin fm vila. Och jag sitter här =)

Ska strax gå ner till tvättstugan och slänga in lite tvätt i maskinen och sen plocka undan lite leksaker som just nu är spridda över hela vardagsrummet. Och sen hämta posten <3

När Kevin vaknar blir det och ge honom lite käk och sen blir det ännu mer lek och bus. Några andra planer för dagen har vi inte...

Nähe bäst och sätta fart om jag ska hinna innan busungen vaknar :D

 

Från vänster: Prästen, jag, Kevin och Micke <3

Gudföräldrarna: Nina, Toffe, Veronica och Mikaela <3



 

Ovido - Quiz & Flashcards