mammatherese

Alla inlägg den 23 september 2012

Av Therese Lindström - 23 september 2012 21:21

Jag skulle vilja skriva av mig! Men kan inte skriva något på face eller här. Allternativet skulle vara att skriva förhand på ett papper. Men har inte tålamod till det. Går så mycket fortare och skriva på datorn.

(Tankarna är inget jag vill dela med mig utav just nu)

Än så länge får jag dela mina tankar med Micke <3 och det är ju inte heller fel! ^^

Får se om jag väljer och berätta sen eller inte =D Ja jag vet ni säkert inte blir så klok på mina "hemliga inlägg" men så kan det vara.. Hihi..

Sonen sover. Micke tittar på Tv. Och jag sitter här och kollar runt på Hm hemsida och bloggar även också. Drömmer mig bort och önskar jag kunde köpa allt fint som finns där. Men ekonomin tillåter inte det. Skulle ja köpa allt jag skulle vilja ha så skulle jag nog få punga ut minst 2000kr om inte mer.. Men drömma sig bort är vad jag får göra nu....

Ska strax stänga av datorn och sen krypa ner i sängen och sova. En ny dag i morgon också. Då ska jag ta mig ann om tvätthögen och den rena tvätten.! Och ev dammsuga.

Nej nu ska jag kika klart på Hm och sen stänga av datorn! Godnatt, sov gott..


Ps. Förlåt för att jag är så osäker. Jag vet att det kommer bli jätte bra. Och nej det handlar inte om att jag och Micke ska gå isär el dylikt. För vi älskar varandra och har det så otroligt bra!!! Tänkte bara säga det så ingen tror något annat för det vore fel...


Av Therese Lindström - 23 september 2012 17:00

Kevin har sovit middag en stund, inte ofta han sover såhär på em. Men idag var han så trött och grinig så han fick sova en stund =)

Medan han sov passade jag på och var ute i garaget med Micke. Hjälpte honom lite. Sen efter det gick jag in och plockade lite här hemma, vilket behövdes! Såg ut som ett bomnedsslag ^^ skulle behöva dammsuga också. Men får ta det i veckan =)

Väntar på att pappa och Tina ska komma på besök. Vi sa runt 17.00 så dom borde snart dyka upp. Ska bli skoj! Inte ofta vi träffas . Men dom har fullt upp med sitt och vi med vårt ..

Ikväll när Kevin sover blir det lite soffmys med älsklingen. Käka gott och se på någon film. Sen inta sängläge ^^ sova några timmar. Sen är det ny dag med nya möjligheter..

Nej nu måste jag bege mig!

Av Therese Lindström - 23 september 2012 08:02

Godmorgon! Riktigt trött idag. Även fast jag har fått sova hela natten! När det gäller min sömn så är den lite som en berg och dalbana. Ibland får jag snällt kliva upp på natten en-två gånger. Och ibland får jag sova en hel natt utan problem! ^^ Egentligen är Kevin så pass stor att han inte ska behöva vakna på natten och äta välling. Men eftersom han fortfarande äter 8månaders välling (sista paketet) så mättar det väl inte så mycket och han vaknar speciellt om han inte ätit bra under dagen! Det är det som är boven i dramat! MEN jag klagar inte. Jag njuter 110% av livet som mamma. Visst skulle det vara skönt om Kevin lärde sig att äta bra på dagen och sover sedan hela nätter. Men som sagt tar 5min för mig och fixa välling och mata. Så det är ju inte länge jag är uppe med honom! så i det stora hela så missar jag inte mycket sömn!

Skulle ha bloggat igår, men hade ingen tid. Så det får bli idag istället =) Igår var vi som sagt vad till Örebo och mathandlade! Var även in på biltema där vi köpte en cykelstol och cykelhjälm till Kevin. Så snart kommer vi kunna börja cykla till Ica och dagis sen. Vilket kan vara smidigt ibland ^^ efter det åkte vi till Mega där jag köpte 2bodyn och ett par byxor. Hade egentligen tänkt köpa något plagg till.. Men Kevin var inte på humör för shopping. Gjorde alla bus han kunde komma på så gav jag upp. Betalade för dom 3 plaggen och åkte sen hem <3

När vi kom hem packade vi upp alla matvaror och fixade sen tacos och mat till Kevin! Sen käkade vi. Och det var riktigt gott med mat, var så hungrig *ler*

Efter maten tog jag tag i all tvätt. Och sen var jag på vinden och letade efter lite kläder och annat som vi behövde.

Sen var klockan så pass mycket att jag fick lägga Kevin. Och efter det lade jag ut annonser på tradera (bilgrejer) och så kollade vi lite på Tv. Sen var ju den dagen över! ^^

Nej nu måste jag gå ut och prata med Micke om en sak. Sen bär det av till auktionen. Fixa mat och sen åka till Linde! Ska köpa ett par regnbyxor av en. Nu fattas det bara gummistövlar sen har vi faktiskt allt inför dagisstarten och det känns jätte skönt =)

Hoppas bara att vi snart får besked om när Kevin ska börja =)

Nej nu måste jag gå...

Ovido - Quiz & Flashcards