mammatherese

Alla inlägg den 17 september 2012

Av Therese Lindström - 17 september 2012 19:34

Jag är en riktigt godisråtta. Äter mer godis än jag borde och det har satt sina spår! ^^ Och det känns allt annat än bra. Men ska försöka jobba på mitt sockerberoende. Jag kommer inte att sluta äta godis, dricka läsk eller fika tvärt. Men kommer att minska och försöka byta ut det hela mot nyttigare alternativ =) Det vill säga är jag sugen på godis, så istället för och köpa det med mest socker i så tänkte jag försöka köpa mörk choklad istället. Och är jag sugen på dricka så får det bli loka vatten! =) Och eftersom jag alltid har en förmåga att bli sugen på något sött när jag är i närheten av affärer så tänkte jag fixa en liten burk/påse med nötter som får ligga i väskan. Då kan jag knapra på det isället för att köpa godis..

   

Iaf så mycket jag bara kan =)

Jag hoppas att det ger resultat. Ska självklart försöka ge mig ut på lite fler promenader! Frisk luft är ju inga fel? =) det är ju bra för både mig och sonen <3

Vill gå ner 11-13kg, det är mitt mål. Men om jag lyckas tappa 10kg så är jag nöjd för det också.

Nej nu ska jag dricka loka och se på Tv (färjan och ensam mamma söker)

Godnatt

Av Therese Lindström - 17 september 2012 09:39

Godmorgon! Kevin har sovit hela natten, utan minsta strul. Så både jag och Micke har fått en godnatt sömn. Lika så busungen <3

Idag vaknade både jag och Kevin vid 08.00 vilket blev en utmärkt tid att gå upp på. För idag ska jag tvätta, en massa. Var ett tag sen jag tvättade upp skyddsmadrassen, underlakanet och bäddmadrasserna. Har tänkt gjort det ett tag nu, men inte blivit av. Men nu så =)

Ska bli riktigt nice och bädda rent sängen sen, när allt är tvättat. Vi kommer nog sova riktigt gott sen. Finns inge bättre än att krypa ner i en renbäddad säng.

Hade tänkt gå en promenad med Kevin. Men just nu öser regnet ner och det ser ut som det kommer regna större delen av dagen =/ får väl se om det blir uppehåll för då får vi se till och gå ut =)

Annars har vi inga andra planer för dagen! =) Vad ska ni hitta på?

Nej bäst och sätta fart med tvätten medan Kevin sover <3 så jag kan ägna honom lite tid sen när han vaknar om ett tag =)

Ovido - Quiz & Flashcards