mammatherese

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Therese Lindström - 2 januari 2013 20:56

   

V. 20 Det sägs att det är en FLICKA vi väntar. Jag hoppas att det är så.
För det skulle vara så kul. Men könet kvittar egentligen. Huvudsaken

bebis är frisk.

  

Av Therese Lindström - 2 januari 2013 14:19

Idag gjorde jag i ordning potatis, hemmagjorda köttbullar & gräddsås till middag! (gurka och tomat fick han också till) Och Kevin han smällde i sig en stor portion   blir så glad.

Ända sedan Kevin fick börja äta burkmat så har han krånglat till & från när gäller maten. Ibland vägrar han smaka och sitter och bara petar i maten. Eller så slänger han det på golvet & ruskar på huvudet. Både jag & Micke har försökt med allt vi kan komma på för att han ska visa mer intresse när det gäller maten. Och vi har även pratat med Bvc flertal med gånger men det hjälper inte..

Jag har slutat lägga ner massa energi på Kevins "ätande" . Jag har insett att det är såhär han är som person. Ibland är han hungrig och då vill han äta mer och ibland är han inte hungrig el sugen och då äter han mindre. Fick höra en bra sak av min moster förut och det var, inga barn svälter i Sverige. Och det är sant. Så äter han inte mycket mat en dag så svälter han inte direkt. För han tar igen det en annan dag.

Blir iallafall jätte glad när de dagar Kevin äter bra. För då vet jag att han kommer vara nöjd och glad under hela dagen! =)

 
(Bild lånad från google)


Sitter här och njuter av en stunds tystnad. Micke är ju på jobbet, kommer inte hem fören vid 16.30 Och Kevin blev trött efter badet. Så han sover middag! Skönt med en egen tid en stund. Och den spenderar jag bäst vid datorn ;)
Ska strax plocka lite här hemma och sen äta en macka. Mat äter jag med Micke sen!

Blir & åka på kalas hos Nina sen :) Ska gratta den stora killen på hans 6årsdag! "Present" har jag inte hunnit skaffa en. Får kolla efter något på Ica sen. Kanske inte världens roligaste affär. Men det får bli en nödlösning :p

Nej nu sätta fart...

Av Therese Lindström - 2 januari 2013 10:42

Godmorgon! Har dock varit vaken sedan klockan 08.00 då Kevin vaknade :) Lite sovmorgon är aldrig fel. Tyvärr känner jag mig inte det minsta utvilad :/men ändå skönt & sova ändå. Hehe! Har ringt till min barnmorska nu & fått en tid på onsdag vid 10.30 då ska vi kolla hur mitt järnvärde är. Hoppas att det är det som spökar så man kan få hjälp. Även om jag hatar att äta tabletterna. Men då kommer det blir bättre iaf. Och är det inte järnvärdet då är jag antagligen trött pga graviditeten bara och då är det inget och göra.


Idag fyller Tony min kusin 6år. Ett stort grattis på födelsedagen. Hoppas att du får en super bra dag. Synd att vi inte kan komma :/ men vi dyker upp på lördag med en liten present :)


 


(Bild lånad från google) Tony älskar spindelmannen så där av bilden :)



Har lagt Kevin för att sova lite middag. Men det verkar han inte gå med på... Så jag lär väl hämta honom & sedan sätta fart med dagens "måsten" .. Får skriva några rader i kväll om jag får tid över ;) annars blir det en annan dag.
Ha det gott...

Ovido - Quiz & Flashcards