mammatherese

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Therese Lindström - 11 januari 2013 14:39

   

Idag fick Kevin ris & fiskpinnar till middag & han åt som häst ;) smällde i sig 3st fiskpinnar. En timme senare fick han lite efterrätt. Tog fram frysta blåbär och hallon som jag tinade upp i mikron. Och sen skivade jag i några bananbitar. Det blev riktigt populärt    

Blåbär är riktigt gott men attans vad kladdigt det blir. Fast han hade haklapp så blev det ända på kläderna :( 

Har nu lagt Kevin med en flaska välling. Så nu borde han vara proppmätt ;) får se om han somnar en stund? Han är på jordens suraste humör :S ingenting duger. Försöker hjälpa honom men då blir han ännu argare! Egentligen brukar han inte sova två gånger. Men om han nu somnar en stund så behövs det nog *ler* vi är ju ändå lediga så det kvittar om vi någon gång ändrar lite på sömnen.

Nu ska jag se klart på familjen annorlunda, gamla avsnitt. I brist på annat att se ;) sen fixa dagens middag till oss vuxna :) pommes, schnitzel och bearnaisesås. ^^ gott...

Ha det gott :D




Av Therese Lindström - 11 januari 2013 11:00

 

Gurkskivan som ligger på hans bricka dög inte. Så han snodde åt sig hela gurkan & käkade istället. Busunge!   
(Här har vi iallafall bildbevis när du gör ett av alla dina hyss)   

Av Therese Lindström - 11 januari 2013 08:41

Godmorgon bloggvärlden! Idag bestämde sig Kevin för att vakna vid 06.30 första gången. Men somnade om & sov till 06.50, efter det sov han inget mer. Suck jag som hade hoppas på sovmorgon, vilket jag är bortskämd med att få ;) strax före åtta gick jag upp & fixade välling.

Vi har kommit i kläderna & frukosten är uppäten. Nu sitter jag här en snabb sväng & kikar runt på datorn. Och Kevin testar mitt tålamod genom att göra så mycket bus han orkar ;) skitunge.

Ska snart vara lite social mot honom. Men var tvungen & kolla en sak. Och när man ändå sitter här kan man ju passa på att kolla lite snabbt det andra man också brukar kolla. Det vill säga hotmail osv...

Jag hoppas att försäkringskassan ringer idag & ger mig goda nyheter. Men eftersom jag talade med dom igår & dom hade ännu inte fattat beslut så är dom säkert inte redo än. Så jag får vänta lite till. Vilket är piss! Dom har en maxgräns på 120dagar som man får vänta som mest. Jag har gått över tiden :/ visserligen bara 5dagar men eftersom beslutet inte är fattat så kommer det ta någon dag till säkert ^^

 
Ge mig tur... Snälla...

OM jag får ett avslag från försäkringskassan så kommer jag kolla upp alla tänkbara möjligheter för mig att fixa pengar ändå. Jag kommer inte köra ner huvudet i sanden! ^^

Den allra sista utvägen skulle vara min värsta mardröm & det är och flytta i sär mot vår vilja! Så jag kan söka pengar via soc... Men som sagt sista utvägen!

Men nu ska vi vara positiva :))

Nu ska jag ta & byta blöja. Sen ringa Niina!

Ha en fin dag gott folk :D

Ovido - Quiz & Flashcards