mammatherese

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Therese Lindström - 16 januari 2013 11:51

Önskar jag hade tagit där körkortet för länge sen! Men när jag hade åldern inne att jag skulle få börja övningsköra så hade jag inge intresse tyvärr. När jag väntade Kevin så bestämde jag mig för att jag skulle försöka fixa det där körkortet. För jag ville så gärna ha det överstökat innan han skulle komma:) sagt och gjort började övningsköra med Micke. Körde lite då och då. Men hade på tok för mycket gravidhormoner så jag tappade lusten helt. Så vi lade ner det.

Pratade med Micke i somras någon gång om att jag var sugen på att ta tag i körkortet igen. Men så i augusti upptäckte jag ett + på stickan.. Gravid igen :) så det med körkortet får vänta ett tag till :)

Det jag egentligen skulle komma till är att när jag inte har körkort så är jag glad för att det finns bussar. Även om det suger ibland, som idag.

Skulle ta bussen till Storå som gick vid 08.43 .Den kom inte fören 9.00 så när klockan var 9.10 DÅ var jag framme på vårdcentralen. Hade tid 09.00 :/ men det gick bra och jag fick den hjälp jag behövde och det var huvudsaken.

När jag skulle hem så skulle jag ta bussen som skulle gå 9.43 Stod ute i kylan & väntade. Men det kom ingen buss. Fick veta sen att just den här bussen var man tvungen att boka 2timmar innan ^^ så fick vänta tills 10.15 :/ kan säga att jag var kall som en isbit. Hade kunnat gå in till vårdcentralen en stund. Men vågade inte gå fall bussen skulle komma. Hade kunna varit lite sen ^^

Fick lite panik hur det skulle bli. Skulle jag komma hem i tid? Har ju Kevin på dagis som ska hämtas före 13.00 Men det löste sig bussen kom vid 10.15 så det var kanon. Och jag har nu tagit det lugnt en stund och ätit. Samt värmt mig. Nu ska jag snart knalla bort till dagis och hämta min sötnos! <3



Fyllde på med energi som bestod av saftsoppa, macka och kaffe :) Gott var det

   

Jag älskar den här muggen! Världens bästa kaffekopp <3

Ovido - Quiz & Flashcards