mammatherese

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Therese Lindström - 21 januari 2013 19:07

 

Tog en ny magbild idag :) då jag precis gått in i en ny vecka. Redan v. 24, tiden flyger iväg. Och det är med blandade känslor. Samtidigt som det är jätte kul att vi snart ska få mysa med bebis men samtidigt vill jag ju hinna njuta lite av graviditeten eftersom vi inte ska ha fler kids sen :p

Kommer ihåg det såväl att jag berättade för Micke att min mens blivit sen & han sa direkt, "du kanske är på tjocken" . Men jag skrattade och skojade bort det. Och sa nej men mensen kommer nog i morgon el något :p
Dagen efter, Kunde inte släppa tanken på att mensen inte kommit så jag tog ett test "för säkerhetskull" . Men när jag såg ett starkt + på stickan så var jag inte så kaxig längre ;)

Tusen tankar snurrade i huvudet. Ringde Micke på jobbet & sa som det var. I 2dagar funderade vi fram & tillbaka hur vi skulle göra. Tillslut kom vi fram (gemensamt beslut) att vi, behåller bebben <3

Jag funderar fram & tillbaka, hur det kommer bli med allt? Ena stunden tänker jag att det kommer gå jätte bra och i nästa stund är jag livrädd. Men i slutänden kommer det bli jätte bra :)

:)

Du är i vecka 24.

Du har gått 23 fulla veckor och 0 fulla dagar (v23+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 19 maj 2013
Du har 118 dagar kvar till beräknad förlossning. Inte så länge kvar tills det är tvåsiffrigt ;) Underbart.

Jag längtar tills det är dags och ta fram bebiskläderna & tvätta dem. 
Packa BB väskan & Kevins väska
Bädda i ordning bebis sängen & göra den mysig
Tvätta klädseln till bilbarnstolen.

  

Men än är det ett tag kvar :)

Nej nu ska jag ta & se på Tv. Och käka glass =) Godnatt
 
Ovido - Quiz & Flashcards