mammatherese

Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Therese Lindström - 22 januari 2013 10:24

Kanske skulle skriva en rad, innan man ska knalla bort till dagis & hämta hem Kevin. Får se hur det har gått idag? Igår hade han lekt med bilar och även lekt lite med de andra barnen. Och vid middagen hade han ätit massor    men sen slog tröttheten till & då fick han världens utbrott . Var arg ända tills han fick lägga sig i vagnen för & sova. Inte så lätt & vara liten och inte kunna säga vad som är fel.


Idag har jag inte gjort mycket vettigt alls, men det hade jag heller inte planerat. Eftersom jag storstädade igår så ville jag ta det lugnt idag. Sagt & gjort har pratat med Nina i telefon i 1½timme och även suttit vid datorn & kikat runt. Det ända vettiga jag gjort är och bäddat sängen, små plockat lite med Kevins kläder & gjort rent kylskåpet. Nu är det riktigt kul och öppna kylskåpet. Innan låg allt huller om buller och det hyllorna var skitiga =/


När vi har kommit hem från dagis ska jag göra i ordning dagens middag som kommer bestå av ugnstektfalukorv & mos. Kevin som ratar mos kommer få pasta till :0) länge sen vi åt det så det ska bli riktigt gött! Igår tänkte jag göra spagetti och köttfärssås men ändrade mig och gjorde i ordning tonfiskgratäng & den blev goood.


Vad ska man skriva om nu då? *funderar* Jo just funderar på att åka till Örebro antingen själv eller med kompisen Emma & shoppa någon helg, snart. Kevin blir hemma hos Micke :) Tänkte faktiskt unna mig och shoppa på egen hand. Bäst & passa på att göra sådan här saker för sen kommer jag ha en liten med mig 24.7 :) Ska shoppa lite nya kläder till mig! Har så otroligt dåligt med det. Sen blir det säkert något plagg till Kevin om jag känner mig rätt. Kanske hittar jag något litet till plutten bra med pengar :D så nu tänker jag passa på ^^


Nej nu börjar fantasin bli för dålig och jag måste strax knalla iväg. Vill inte stressa :p skriver igen ikväll eller i morgon =) I morgon är det onsdag och då har man tid hos barnmorskan...


Kram från mig =)

Ps. Längtar efter dig är bebis om någon undrar :p

Ovido - Quiz & Flashcards