mammatherese

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Dag 16. Första kyssen

Av Therese Lindström - 15 augusti 2012 10:39

Första kyssen kan vara den första någonsin, men det kan också vara den första med sin sambo! Det finns inga "regler" som säger vem den första kyssen "ska" vara med. Jag kommer iaf välja att skriva om första kyssen med Micke <3


Den första kyssen med Micke skedde hemma hos honom, efter att vi hade tittat på film tillsammans. Om inte minnet sviker var det på andra dejten =) den första kyssen var riktig bra och fin. Det pirrade i hela kroppen. Allting var sådär magiskt som det bara kan vara i filmer ;-) redan då kände jag, den här killen kommer jag leva mitt liv med.

När man träffar sin "kärlek" så ska man ju gå ganska långsamt fram, för det är så "samhällets regler" är. Men vi båda kände på en gång att det kändes rätt till 110% så vi skyndade på allting och det har gått hur bra som helst.

"Första helgen" efter att vi hade börjat dejta så sov Micke över hos mig och efter det så sov han aldrig hemma igen <3 vi var oskiljaktiga åt! :)

Efter 2månader tillsammans upptäckte jag ett + på stickan och vi valde att behålla "bebisen" . Då vi båda var i mot abort. Visst var vi lite osäkra hur allting skulle gå? vi hade bara varit tillsammans 2månader och vi skulle ha bebis inom 9månader. Men vi chansade.

När vi hade varit tillsammans i 3månader flyttade Micke in i min lägenhet. Och när vi hade varit tillsammans i 10månader flyttade vi till ett hus (där vi bor nu) och den 3oktober föddes vår son <3

Så även om vi skyndade på allting så har det bara känts bra och jag är glad över att vi valde och göra som vi gjorde. Det har funkat bra för oss. För andra så hade det kanske tagit slut långt innan. Vad det egentligen berodde på att det funkade så bra? det vet jag inte. Vi är helt enkelt menade för varandra <3

Jag älskar dig Micke! <3 Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Även den dagen vi går skilda vägar åt.Det kanske låter "konstigt" men är det.

 

Micke, världens bästa sambo, kompis och pappa! "Mannen" i mitt liv <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards