mammatherese

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Pustar ut ...!

Av Therese Lindström - 19 augusti 2012 15:20

Tvingade (skämt och sido) sambon att åka till Linde tidigare för att jag ville kolla efter dop kläder till Kevin! Dopet är inte fören om 15dagar men det känns väldigt skönt & vara ute i god tid med sådant som kan ta tid! Tex att hitta dom perfekta kläderna. Jag hittade inga kläder på varken mejk eller kläd affären bredvid :-/ så det kändes rätt onödigt att vi åkte in. Men det är ju inget man vet i förväg! :-)

Men nu när jag satt vid datorn & kikade runt på nätet så fann jag äntligen passande byxor till Kevin på tradera! Ett par svarta jeans. (Skjorta till det har vi redan hemma)!

Imorgon ska jag åka till stan med Niina & då ska jag köpa ett par vita strumpor till Kevin som han ska ha vid dopet. Dom färgglada som vi har hemma blir nog inte så snyggt till dopkläderna. Eller vad tror ni?! Kanske skulle slänga på honom mint gröna strumpor?! ;-)

Som sagt vad nu kan jag pusta ut för nu är Kevins kläder fixade och även mina! Vad sambon ska ha för kläder det får han sköta själv :-) Tror han är så pass stor att han kan ordna med det själv.

Nu är det baratårtorna kvar som ska beställas eller bakas. Och så ska vi inhandla lite annat. Sen så är vi redo att döpa vår älskade son!

Känner mig ganska lugn just nu, men när det väl är dags kommer jag säkert vara nervös och skaka som ett asplöv! Hihi. Ja jag vet att det "bara" är ett dop. Men för mig känns det så stort. Jag (själv) ska planera ett fint och bra dop för min son och för alla gäster. Vill då lyckas. Att jag säger att jag är själv är för att Micke lämnar över all planerande till mig! Men han är allt med i ett litet hörn.

Nähe nu ska jag duka fram lite fika på altan. Kevin bus kommer snart att vakna & då blir det lite mys där ute på altanen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards