mammatherese

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

Hemma mys!

Av Therese Lindström - 21 augusti 2012 10:16

Lade Kevin vid 19.30 igår och vid 20.30 (?) vaknar han & är ledsen. Men behövde bara lägga rätt honom och ge nappen. Märker att han har blivit mer snorig :-/ det är tyst där uppe så jag går ner & tittar på Tv. Men vid 21.40 vaknar han på nytt och är riktigt ledsen. Hämtade Kevin och så satt vi i soffan & myste lite. Gav honom nässpray och lite alvedon. Tittar sedan klart på programmet (ensam mamma söker) när det är slut gör jag i ordning en flaska välling. Vi går upp och jag lägger honom i sängen och nattar honom på nytt. Går sen & lägger mig själv och läser en stund. Men var så trött att jag gav upp. Somnade ganska fort. Vaknar vid 02.00 av att Kevin åter igen är ledsen. Går in till honom & ger mer nässpray och byter blöjan. Pussar och kramar på honom och sen nattar jag honom igen! Och han somnar och sover sedan till 03.30, hör hur han bökar runt men värkar inte vakna iaf. Så jag kunde fortsätta sova vidare! Nästa gång han vaknar är vid 06.30 när Micke ska åka till jobbet. Jag tänker för mig själv, hoppas att han somnar om. För jag var fortfarande trött & mycket riktigt Kevin somnar om och vaknar nästa gång vid 8.30

Ringer till Bvc & säger att vi vill avboka tiden pga Kevin är förkyld och jag har känt av halsen inatt. Bokar in en ny tid på torsdag fall att vi blir bättre tills då. Dock bara två dagar dit men eftersom vi än så länge inte har blivit så dåligt så kanske vi kan ta oss dit då. Annars får vi boka om tiden igen. Så idag blir det en mysdag hemma med lek och massa gos såklart :-) och senare blir det en liten promenad för att få frisk luft

Kevin sover middag. Jag sitter här och tar det lugnt en stund. Känner mig ganska pigg fast jag inte fått sova sådär jätte bra inatt. Ska strax springa ner till tvättstugan & slänga i lite tvätt i maskinen. Och sedan plocka lite i köket. När Kevin vaknar ska jag blanda ihop en varsin frukdrink som vi sedan ska dricka. Måste vi oss lite vitaminer!

Nä bäst och ta tag i tvätten medan Kevin sover.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards