mammatherese

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Trött mamma :/

Av Therese Lindström - 14 september 2012 08:45

Godmorgon! Lade mig i sängen vid 21.30, läste några blad i en tidning och vid 22.00 så släckte jag lampan och somnade på några sekunder. Fyfasen vad jag var trött.

Vid 23.00 vaknade Kevin och grät. Försökte trösta honom, men inget hjälpte. Han var riktigt ledsen. Det spelade ingen roll hur mycket pussar och kramar han fick. Efter en stund lugnade han ner sig och drack sin välling, för och sedan somna om!

Jag somnade såfort jag lade ner huvudet på kudden. Drömde helknasig dröm, men inget jag kommer ihåg. Nästa gång väckte Kevin mig vid 05.00 och var hungrig och hade en sprängfylld blöja.  Började med och byta blöjan. Vilket inte var populärt för Kevin var ju hungrig. Efter blöjbyte stoppade jag om honom i sängen och gav vällingen =) han drack upp den och somnade om (sover än)

Jag ställde min klocka på 08.00 Var riktigt trött när klockan ringde, men hade jag sovit mer då hade jag blivit trött pga för mycket sömn. Så nej 08.00 kändes som en ganska bra tid. Nu när Kevin sover så passar jag på att sitta vid datorn en stund Så jag kan sätta mig ner en stund och leka med honom. =)

Idag regnar det, vilket känns tråkigt. Hade ju tänkt gått en promenad med Kevin idag runt kvarteret och låtit honom fått gunga lite ^^ så vi får frisk luft. Vilket vi in får annars då vi är rätt duktiga på att sitta inne! Men ska skärpa oss med det =)

Så idag får det bli en mysdag inne. Kevin ska få ta sig ett bad! Får se hur det kommer gå? Han brukar bli så otroligt ledsen varje gång =/ vet inte varför?

Nähe plikten kallar...

Ps. Fredag idag och det blir TACOS till middag =D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards