mammatherese

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Therese Lindström - 1 juli 2012 13:45

Sitter & tittar på ett program som heter, saknad på programbiblioteket. Vet inte när dom visade det på Tv? Det måste ha visats för en tid sen iaf. Det var på kanal tv4 fakta iaf ^^ hur som helst programmet är riktigt bra/spännande. Men också hemskt. Det handlar iaf om människor som försvinner spårlöst :( poliserna försöker utreda vad som har hänt?! Det kan vara allt från kidnappningen, självmord till att dom valt att försvinna på egen vilja! Jag försöker sätta mig in i hur människor till dessa anhöriga känner sig!? :( men det är svårt. Jag förstår inte hur man kan vilja att bara försvinna spårlöst en dag?!


Jag tänker ibland, att undra hur det skulle vara om någon jag kände plötsligt bara försvann en dag. Utan att ha lämnat ett meddelande. Att ständigt fundera, vart är den här personen? och var är det som hänt? Det måste vara fruktansvärt. Man vet liksom inget & man vet heller inte hur man ska göra för och få reda på något heller. Nej uch ryser vid tanken!


 



Av Therese Lindström - 1 juli 2012 08:32

Godmorgon!  Idag blev jag väckt av prinsen vid 07.15, hade fruktansvärt svårt för & komma upp ur sängen. Idag var det en sådan där morgon som man helst av allt hade vela dra upp täcket & fortsätta sova. Men det går inte när man har ett barn. Så jag fick snällt gå upp :) har ätit frukost och druckit mitt morgon kaffe. Nu sitter jag här och kollar runt på nätet. Kevin ligger & sover, han var också trött idag! Micke har redan gått ut till garaget, han hade bråttom ut idag ;)

Söndag idag, sista dagen på den här helgen. Får se vad man ska hitta på? Micke ska hjälpa en kompis med sin bil. Hade vela följa med och kikat på mejk med Kevin. Men vet inte om det passar att vi följer med? Får väl se :) annars får vi snällt stanna hemma och hitta på något. Funderar på om jag ska gå igenom kläderna det vill säga både det som är mitt men också bebiskläderna och sätta ut det på försäljning. Nej jag ska inte sälja alla bebiskläder. Men bara sånt som jag inte gillar eller rättare sagt sådan kläder som jag inte tror att bebis nr 2 kommer använda! Har ju lite kläder som bara har legat i byrån :) tänkte även kolla bland andra saker som böcker, prydnadsaker osv. Bättre & sätta ut det och kanske fylla på plånboken lite än att det ska ligga här hemma & ta onödig plats :P tänkte börja med och sätta ut det på face och lindenytt. Får jag inte det sålt där? så ska jag prova med tradera. Nog för jag tkr det är lite bökigt :/

Annars händer det nog inte så mycket idag. I kväll blir det nog att glo på film med älsklingen! gömda som är en skit bra bok :D 

Hur ser eran dag ut? Har ni några planer för dagen?! =)

Nej ska nog ta och kolla över det här med kläderna och det, medan prinsen sover... Ha en underbar dag!

Ovido - Quiz & Flashcards