mammatherese

Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Therese Lindström - 20 juli 2012 19:13

Tonfiskgratängen blev riktigt god & den här gången brände jag inte botten i kastrullen som jag alltid är så "duktig" och gör. Även om man var mätt så tog man sig en liten bit extra vilket är dumt. Man ska ju egentligen stanna när man är lagom mätt. Men det var ju så gott ;)

Micke tog ner fönstren till datarummet och bytte glaset. Efter det målade jag dom! Micke avskyr att måla men eftersom jag tycker det är kul så fick jag äran att göra det. Nu ska vi bara ta fram rakbladet & skrapa bort lite färg som lyckats hamna på fönsterrutan ;-p

Har lagt Kevin & det gick ganska bra. Inte för att han har somnat. Ligger och leker, samt pratar för sig själv. Men det blev inte ett världskrig som det ibland kan bli. Fast jag ska väl inte ropa hej än. Än hinner han sätta igång ;p

Om en stund blir det film mys med älsklingen. Vi ska se dr dolittle, 2an och äta vattenmelon, mums! Köpte den filmen idag på Ica :D 

Nej nu ska jag kolla det sista och sen stänga av datorn...

Ps. I morgon åker Mini hem :/ kommer bli så j*vla tomt. Och jag kommer sakna honom! Lilla "köttbullen" ;p

Av Therese Lindström - 20 juli 2012 14:12

Idag blir det tonfiskgratäng till middag, det är en av dom godaste maträtterna! Kevin ligger i sin säng för att sova sin em lur. Men pratar för fullt ;-) ska ge det en liten chans till, somnar han inte så får han väl komma upp. Jag och Micke som trodde han var trött. Lilla charmtrollet!

I morgon åker vi till Rundberget. Och träffar en massa folk trevligt & få vara med och käka. Men middagen skulle inte serveras fören 18.00 Och det känns lite sent med tanke på att Kevin brukar lägga sig mellan 19.00-20.00 Vill inte att han ska bli övertrött, för då blir det bara kaos! Så jag försöker följa rutinerna så mycket det bara går ^^ men Helena (syrran) skulle prata med kocken/kockarna och se om det gick och äta lite tidigare?! Annars är det inget mer med det att vi kommer och hälsar på en stund och sen åker hem. Äta kan man göra hemma också ;-)

Nu blev det tyst på övervåningen. Tror hjärtat somnade tillslut! Skönt för honom.

Nej nu ska jag titta till maten . Snart äta =)

Av Therese Lindström - 20 juli 2012 09:30

Godmorgon! :) Vaknade vid 7.30, låg kvar en stund innan pojkarna vaknade! Kom ner & möttes utav strålande solsken. Hoppas att solen varar under hela dagen.

 

Vad ska ni hitta på idag? Själv har jag ingen aning faktiskt. Ska om en stund lägga prinsen så han får sova sin fm lur i vanlig ordning. Sen funderar jag på om jag ska sätta mig ner & pyssla lite? Köpte ju lite mer scrapbooks matrial igår. Ska göra en sak, men inget jag nämner här nu. Det får ni veta i morgon ;-) 


Ska väl åka till Ica en snabbis sen & köpa tonfisk så jag kan göra den goda tonfiskgratängen   

Nähe pussa på prinsen innan han ska sova kanske? Oh han är så fin i dom nya snobben kläderna han fick igår! =)

Ps. Idag kommer farfar, Nina och barnen hem från Finland. Ni är SAKNADE. Tänkte komma & våldgästa Nina med familj sen ;-) inte idag kanske, men på söndag?! om det funkar...

Ovido - Quiz & Flashcards