mammatherese

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Therese Lindström - 11 juli 2012 14:00

Min nya hobby är "dataskärmsshopping" istället för fönstershopping, hehe!  Ni har väl hört uttrycket "fönstershopping" det vill säga när man inte har pengar så brukar man kunna glo i skylfönstren & drömma sig bort. Istället för att gå på stan så kör jag en "dataskärmshopping" . Jag söker på olika "butiker" där dom har barnkläder & lägger i kläder i "kassan" med sådant jag skulle vilja ha till Kevin & kollar sedan slutsumman, som oftast blir väldigt dyr. Istället för & köpa dessa kläder så går jag bort från sidan & gör sedan om det på en annan :-D visserligen får jag inte hem dessa fina kläder, men med andra sidan sparar jag pengar ... 

 

Det skulle nog kosta en hel förmögenhet om jag skulle klicka hem allt jag skulle vilja ha. Kolla bara på den här dressen. Hur underbar är inte den här? kostade "bara" 419kr :O

 

 

 

Just nu har Kevin ganska gott om kläder så det känns lite onödigt och klicka hem lite, men det finns ju så mycket fina, tuffa och snygga kläder. Så det är ganska kul och kolla iaf :) bra sätt att fördriva dötid på. Dock ska jag iaf klicka hem en svart body om jag hittar någon och ett par velour byxor. Får nöja mig med det ... 

Nej nu ska jag återgå till verkligheten och göra något annat en stund 


Av Therese Lindström - 11 juli 2012 10:44

Godmorgon! Det gick mycket bättre & lägga Kevin igår än dom andra två nätterna. Även om det tog lite tid innan han somnade så blev han aldrig sådär super ledsen. Så jag och Micke fick lite tid över till annat. Vi spenderade lite tid till och umgås med Patrik en sväng och sen kollade vi på Tv och käkade lite chips! Natten har  varit lugn & jag har fått sova hela natten. Tackälskade barn

Till en början började morgonen bra. Vaknade med ett leende på läpparna. Men det tog inte mer än en timme, sen forsade tårarna för min kind :/ satt och grät närmare en halvtimme. Det har väl inte hänt något speciellt, men det blev bara lite för mycket.

När jag slutat gråta gick jag upp till Kevin och gjorde i ordning honom. När vi kom ner käkade jag lite frukost och drack kaffe.

Kevin ligger & sover. Jag har kört igång diskmaskinen, tvättat av köksbordet, gjort rent glasbordet, vikt ren tvätt och plockat undan lite leksaker. Ska inte fastna här framför datorn. Ska strax fortsätta. Kan ju inte sitta på rumpan hela dagen ;-)

När Kevin har vaknat, vilket han borde göra snart så blir det antingen åka till stan. Micke skulle köpa stoplar till staketet ev. Om inte det behövdes så ska jag nog gå en promenad med Kevin och rensa tankarna lite ^^

Nej just det ja skulle inte sitta här neeej.

 

Ovido - Quiz & Flashcards