mammatherese

Alla inlägg den 30 juli 2012

Av Therese Lindström - 30 juli 2012 14:10

Käkade mat för en stund sedan & Kevin åt jätte mycket. Trodde aldrighan skulle sluta äta, haha! Det måste vara ett tecken på att morsan kan laga mat. Nuförtiden äter han allt man ger honom

Har lagt Kevin bus för & sova middag. Men som vanligt verkar han ha andra planer. Får se om han vill somna en stund, vilket vore bra. För vi har tänkt åka till Storå & umgås med Ted, Vicky och Ian ^^ och somnar han inte före det så lär vi ha en grinpelle och det är ju inte så kul..


Den där nappjakten som alla föräldrar pratar om, nu vet jag också hur det är. Tidigt i morse klockan var väl runt 04.00 då var jag på nappjakt. Precis vad man vill göra vid den tiden. Hur jag än letade så hittade jag inte nappen. Så Kevin fick snällt sova utan. Vilket inte var så populärt så en timme senare det vill säga vid 05.00 vaknade Kevin igen och började busa :O men somnade sen om.

Vid 07.45 när Kevin vaknade igen och jag kom in till honom då hade han nappen i munnen! Hm undrar var han hittade den? Måste ha varit trött. Jag som tyckte jag kollade överallt ^^

När vi mathandlade här för någon vecka sen då köpte vi 3st nya nappar. Dock med större sköld än det han har nu. Men Kevin gillar dom inte! Så fort han får dom i munnen grimaserar han och sen spottar han ut dom! Jag vet att det kan ta tid och vänja barnet vid en ny napp men vill inte tvinga honom! Så jag ska in på Ica och köpa nya nappar idag =) 

Ska koka napparna och en ska ligga i köksskåpet i reserv. Och den andra får Kevin naturligtvis! =) From nu ska jag sätta fast Kevins napp på en napphållare. Förutom när han ska sova! På så vis slipper vi tappa bort fler..

Yes Kevin bus somnade! Skönt för honom =) och skönt för oss! Då kan vi åka ner och umgås med Ted och co en stund sen.

Nu ska jag fixa lite ^^ kramar

Av Therese Lindström - 30 juli 2012 08:57

Jag & Micke har sagt flera gånger att vi ska gå ut till skogen & kolla efter kantareller. Men det har inte blivit av. Vi har istället skjutit upp det. Men så igår såg jag att Mia & Stefan hade varit ute & plockat massor med kantareller. Så vi blev lite avis på dem. Så igår gick jag, Micke och Kevin ut & letade efter kantareller :) hade Kevin i bärselen, trodde det skulle bli jobbigt. Men det gick jätte bra och Kevin var överlycklig! Och kantareller hittade vi   tror vi fick ihop närmare 1kg!

När vi kom hem rensade vi och stekte svamparna =) efter det avnjöt vi en kantarell macka och drack kaffe. Toffe som aldrig hade smakat kantarell fick också smaka och han tyckte det var gott. Så han åt också en macka :D

 
(Bild lånad från google)


Igår när jag lade Kevin på kvällen så gick det bra, han somnade efter en stund! När vi sen skulle lägga oss var det fortfarande lugnt. Han sov som en stucken gris! Så jag trodde självklart att jag skulle få sova inatt. Men icke :/ Sov inte så djupt, var väl nervös för att han skulle vakna. Och det gjorde Kevin såklart. Han vaknade vid 03.00 Gav honom välling och nattade om honom! Gick och lade mig och somnade, men sov bara en timme. För Kevin vaknade igen och var hur PIGG som helst. Han stod upp i sängen och skrattade ^^ TOKIG unge

Riktigt trött och ögonen svider. Har inte sovit ordentligt på 3nätter :O och det börjar kännas. Känns som jag aldrig ska få sova bra igen :/Men vad gör det om 100år? Är ju frisk så det får man vara glad för. Nehepp Kevin krånglar nu när jag har lagt honom för och sova middag. Ska kika till honom! ^^sen pyssla....


Ovido - Quiz & Flashcards