mammatherese

Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Therese Lindström - 8 juli 2012 20:57

Älsklingen köpte chips, dipp & dricka när vi var på Ica tidigare. Hade planerat en mys kväll framför Tv. Men det blir inte alltid som man tänkt ^^

Lade Kevin vid 19.30 då han var riktigt ledsen & trött. Det brukar nästan alltid gå bra & lägga honom. Visst ibland händer det att han krånglar och att man får gå upp. Men för det mesta somnar han snällt. Men ikväll jag vet inte vad det är som händer? Vet inte heller hur den här natten kommer att bli? Som det känns just nu i skrivandets stund så kommer det bli en lång natt. Jag som börjar längta att få krypa ner i sängen & läsa vidare i min bok. Kevin började gallskrika när jag hade gått ner efter och ha nattat honom. Lät han skrika en liten stund, för ibland brukar han somna. Men inte i kväll :( så jag gick upp till honom & provade att ge honom mer välling. Men ville inte ha. Han bara grät. Tog upp Kevin & försökte trösta honom. Han hulkade i famnen, försökte lugna sig. Provade och lade honom igen & gick ner. Men han skrek rätt ut. Så jag gick upp och tog upp honom, vi gick ner och tittade på Tv. Och myste lite. Efter att vi hade suttit och kramats en stund så provade jag på nytt med och lägga honom och det gick sådär. Han grät och var riktigt arg. Gick och satte mig vid datorn 2min bara för & samla lite krafter. Tänkte att jag sen skulle gå upp igen. MEN det har tystnat, peppar peppar. Så kanske somnade han av ren utmattning! =) mammas lilla pojke

Det kanske låter dumt när jag skriver att jag satte mig här när Kevin skrek och var ledsen. MEN jag går hellre undan och samlar krafter & går sedan tillbaka med ny energi och provar igen, än att jag ska bli irriterad. För det blir inte bättre för honom eller mig. Det är tufft ibland, och då är det bättre och ta en paus och sen gå tillbaka än att man ska bli irriterad och grinig :-/ det är OK och det FÅR man faktiskt göra! 

Hoppas ingen missuppfattar nu?! Jag vill Kevin det bästa och jag gör allt jag kan för och ge honom tryggeheten han behöver :)

Nu ska jag glo på Tv med sovandes sambo och sen blir det sängen! Hoppas på lite sömn


Av Therese Lindström - 8 juli 2012 13:02

Igår kom Ted och Vicky hit. Vi drack lite öl, snackade skit och pojkarna roade sig med galenskaper! (syftar på diket) haha. Avslutade den trevliga kvällen runt 23.30 Ganska lagom tid, när man har en son att ta hand om följande dag.

Alla tre vaknade vid 07.00 Hämtade en flaska välling till Kevin, direkt efter att han hade ätit upp den så somnade han om :) Jag och Micke låg kvar i sängen en stund. Efter det gick vi ner och käkade lite frukost =)

Micke lade sig i soffan & slappade & jag satt vid datorn. Vid 9.30 vaknade prinsen

vid 11.45 så lade jag Kevin för och sova middag & han sover än :O och klockan är 13.10 Snart ska Micke åka och hjälpa Uffe. När han kommer hem ska vi åka till Ica & handla lite gott till kvällen. Där efter åker vi till Nina & tjockar oss. Hoppas att hon blir nöjd med min present =) men det tror jag!

Nej ska pussa på sambon som åker strax... Morskors! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards