mammatherese

Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Therese Lindström - 23 juli 2012 19:16


Jag vet inte om det bara är jag som har missat det, att man kan redigera bilderna man lägger in här? eller är det något nytt? hur som helst var tvungen & prova, och det blev inte så tokigt?! =) kommer bli kul och lägga in bilder här sen, när man kan ändra lite ^^ 

Hade tråkigt tidigare & Kevin var på dåligt humör, så jag fyllde baljan med vatten så han fick bada en stund. Vilket var uppskattat. När han hade badat klart fick han sin nya pyjamas. Den var lite stor, men inte farligt mycket. Sen klippte jag naglarna och borstade tänderna. Sen gick vi ner och myste lite i soffan en stund. 

Nu sover mammas lilla smurf gott i sin säng. Jag sitter här och fixar med bilder samt skriver blogg. Ska strax kolla på Tv med älsklingen & sen sova! Godnatt..


Av Therese Lindström - 23 juli 2012 10:05

Lade Kevin tidigare för att han skulle sova sin f.m vila, inget konstigt med det! Under tiden ringde Micke till kundtjänst då hans larmdosa till huset krånglar. Och dom ville att han skulle testa larmdosan. Vilket innebär att larmet låter, inte sådär jätte högt men Kevin vaknar givetvis av det. Och han som precis hade somnat :/ Går upp & provar att natta om honom. Går ner och sätter mig i soffan & då ringer den förbannade hemtelefonen (vi har den på övervåningen) vet inte varför? Kevin brukar dock inte bry sig om att hemtelefonen ringer när han väl sover. Men nu när han försökte somna & den började ringa så blev han ledsen. Så jag gav upp och insåg att det verkar inte gå att få honom att sova! Jag rabblad upp miljoner svordommar tyst för mig själv & hämtade Kevin.


Jag och Micke har nu storstädat. Kevin satt och lekte men var gnällig. Förstår jag det,för han är ju extremt trött. När vi hade städat klart så provade jag på nytt och lägga honom. Men det verkar han inte vilja?! För han ligger i sängen där uppe och pratar. Och ibland gnäller han :s

 

Tycker synd om Kevin :/ hoppas att han hittar ro snart och kan somna! Vet själv hur jobbigt det är när man är trött. Jag brukar kunna bli gnällig jag också ;) haha



Patrik och hans kompis är här för dom fixar med Patriks bil. Jag och Micke blev sugen på att äta pizza. Så vi frågade Patrik och kompisen om dom var sugen på pizza? men det var dom inte tydligen. Vi hade tänkt köpa pizza i Storå då. Men då berättade Patrik att pizzeriorna i Storå inte är nå bra längre, att man blir dålig! Så det blir ingen pizza idag :/ skit också. Jag som var så sugen på det då jag åt en äcklig pizza igår :S och det blir ju dyrt och åka in till Linde bara för och hämta pizza. Så det får bli mat hemma istället :) ska strax kolla vad som finns hemma & fixa ihop något. Vet inte vad man ska äta? Då jag just nu bara är sugen på pizza.. Gaaah!


Nej lär ta och fixa den där maten. Kevin somna tillslut ;)

Av Therese Lindström - 23 juli 2012 08:43

Godmorgon alla fina människor!


Tog mig en titt på besökstatistiken här på morgonen & såg att jag har ganska många besökare. Och det glädjer mig   dock är ni väldigt dåliga på att kommentera! ;/

Berätta vem är ni? varför läser ni min blogg? läser ni den ofta/ibland? var bor ni? är nyfiken.


Idag ska jag vara en tråkmorsa, tur att pappa Micke är hemma & kan roa Kevin. Idag har jag tänkt fixa med tvätten, den har åter igen blivit enorm. Och sen tänkte jag dammsuga/torka golven. Samt skrubba toan och små plocka lite! Städa passar perfekt idag när det regna ute.....

Idag fick Kevin ha dom nya byxorna som jag köpte i Ludvika. Dom satt som smäck! Han blev så fin i dom. Bild kommer här, 


   
Haha vad allvarlig man kan vara då ;-)


 

Sen blev jag helt plötsligt jätte glad ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards