mammatherese

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Therese Lindström - 5 juli 2012 21:12

Tänkte precis stänga av datorn, men ångrade mig i samma stund. Kom på att jag ville slänga in ett litet inlägg först. Skrivtokigsom man är! Att skriva har varit mitt största intresse sen jag kunde skriva själv :) I den här bloggen skriver jag om allt som händer i vårt liv. Dels för att andra ska få en blick vad som händer och så. Men sen skriver jag även för att kunna läsa tillbaka och minnas hur livet som mamma är till en busig kille

Hälsade på pappa/morfar och hans fru Tina tidigare idag. Så nu har vi äntligen fått se hur dom bor. Dom flyttade till ett hus för ca 3månader sen men vi har ännit inte varit där. Lite tokigt när vi bor ganska nära dom! men det har hela tiden kommit saker i mellan. Men nu så :) det var ett fint hus må jag säga! Och det verkar ligga perfekt också. Nära affären, nära till deras jobb osv.

När vi kom hem så fick Kevin leka en stund, medan jag tog in tvätten som hängde på tork. När jag var klar fick han säga godnatt till pappa och sen lade jag honom! Tog en snabb dusch och sen gick jag ner och tittade på programmet, ullared på Tv med Micke. Han tittar på något på Tv och jag hamnade här en sväng. Men ska strax stänga av datorn och sen är det dags & krypa ner i sängen. Ska läsa i den där "braiga" boken. Sen sova =)

Imorgon om det är fint väder så ska jag & Kevin gå till sjön. Gör Nina & barnen sällskap! Hoppas det är fint väder så vi kan dra dit. Vore kul och ta med Kevin dit, se vad han tycker om det?! =) Några andra planer har vi inte. Tar det som det kommer.... Och imorgon äntligen jobbar Micke sista dagen, sen semester :D

Nej nu ska jag stänga av.. Godnatt, sov gott

Av Therese Lindström - 5 juli 2012 14:52

Jag och Kevin har passat på & varit ute när det har varit soligt och varmt! Han fick gunga och åka en vända i sin rutschkana. Efter det blev det en massa lek och bus på gräsmattan med massa leksaker. När vi båda hade tröttnat på att sitta där så tappade jag upp vatten i hans balja så fick han sitta där & plaska en stund. Hade en riktigt glad kille hela tiden som uppskattade mina påhitt.

Passade under tiden på att fixa med tvätten i mellan lekarna. Finns det något bättre än och hänga kläderna på tork utomhus, för och sen ta in det? Luktar ljuvligt. Och det går riktigt snabbt att få det att torka ^^

Här kommer bilder på min sommarpojke.

 

           

Har lagt Kevin för & sova middag. "Jag vågar inte ropa hej än", men jag tror han har somnat. För just nu är det tyst där uppe. Jag hoppas verkligen att han sover en stund nu. Vilket vore bra om han ska orka hålla sig vaken tills det är dags & sova.

Ringde älsklingen tidigare & frågade om han hade lust och åka till stan? Och köpa med sallad från "Bellas". Han lät väl inte sådär jätte road, men skulle göra det. Men sa att han måste absolut inte det, om han inte vill. Är inte sugen på någon varm mat, ännu mindre göra den när det varit så varmt ute :) försöker bita i det sura äpplet och fixa mat dom andra dagarna. Men ibland kan det vara gött och slippa. Och sallad är ju så himla gott =)

Nu ska jag sätta mig vid Tv och kolla om det finns något intressant? Och sen invänta att sambon ska komma hem med god sallad :D

Av Therese Lindström - 5 juli 2012 10:57

Godmorgon!   Idag väckte Kevin mig vid 8.30, som dom flesta dagarna! Vi har avklarat morgonen bestyren med allt vad det innebär. Har även slängt i en tvätt i maskinen, när den är klar så ska tvätten hängas upp på tork och sen ska jag ladda nästa maskin.

När Kevin vaknar så ska vi passa på att gå ut & leka lite. Måste passa på när solen skiner. Man vet ju aldrig när vi får avnjuta av den nästa gång?! Blir lite lek och en promenad. Lär ju röra lite på fläsket ;-)


 


Hmm. Förstår inte vad är som rör sig i huvudet på Kevin. Önskar man kunde läsa hans tankar ibland! Så man lättare kunde hjälpa honom. Nu står man ofta hjälplös & provar allt man kan komma på för och lösa problemen. Ibland går det bra, men ibland hjälper inget.

När jag lägger Kevin för och sova förmiddagsluren så är det aldrig några problem. Han dricker välling & sen ligger han och små pratar en stund, för och sen somna. Sover mellan 1-2timmar :)

Men när han ska sova andra middagsluren då blir det nästan alltid problem :( han gråter hysteriskt och ligger och sparkar i sängen. Jag går upp till honom. Visar att jag finns där, stoppar i nappen i munnen om han inte har den, lägger rätt snuttefilten, pussar och smeker hans panna. Men han vrålar rätt ut. Tar upp honom och kramar om honom, pussar på han och sen lägger jag ner honom och gör om allt från början! Sen går jag ut i rummen. Anntingen somnar han eller så ligger han & gråter. Det är jobbigt för både honom & mig. Han behöver sin sömn men vill inte sova. Och jag försöker göra allt jag kan komma på. Står där helt maktlös :/

På kvällen när jag ska natta honom för natten så går det för det mesta bra :) han somnar för det mesta på en gång. Trött efter en lång dag! Men ibland när det gått ungefär 1-1½timme så vaknar han och så kör han igång. Igår tex när jag och sambon tittade på film så vaknade han runt 21.00 tiden & gallskrek i höga sky. Ingenting hjälpte :( huvudet snurrade med frågor, vad ska jag göra? Men efter en stund somnade han helt utslagen. Mammas lilla prins. Det jag inte förstår ÄR varför är middagsluren nr 2 så jobbig och varför blir han så ledsen då? På kvällen kan jag förstå, för då har han varit nära mig och sen på kvällen måste han "skiljas" från mig och då träder separtionsångesten in. På dagen? :O

Bör tillägga att vi är noga med och ha rutiner för när han ska sova och försöker följa tiderna till punkt & prickat. För det funkar allra bäst för oss alla. Det funkar i helheten men separationsångesten ÄR stor för honom :(

Nej nu ska jag kila....

Ovido - Quiz & Flashcards