mammatherese

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Therese Lindström - 9 juli 2012 20:59

Tänkte berätta lite kort om dagen, som har varit helt okej! Har tvättat & plockat lite här hemma, fikat hos grannen, låtit Kevin äntligen fått bada i sin lilla pool, varit i Storå en sväng (gav Niina en grattis kram) och sen har vi varit ut vid kalkbrottet i Nora! ^^   har som vanligt tagit lite bilder som jag tänkte dela med mig utav,

 

       

Skulle kunna lägga in mycket fler bilder, men vill inte tråka ut er ;-) men här kom några iaf.

Idag åskade det äntligen, det har varit extremt kvaft (?) så det behövdes lite åska för och rensa upp lite! ^^

Prinsen fortsätter & krångla med nattsömnen :/ har krånglat över en timme med och få honom & sova. Jag provade & lägga honom första gången vid 20.00 Klockan är nu 21.21 och han sover inte än :O positiva är iaf att han inte gråter. Tror han försöker sova, för det är tyst en lång stund och sen hör man hur han pratar i baybvakten och sen blir det tyst. Undrar NÄR han ska somna?! Vi tänkte försöka & inte låta han sova em luren, men det sket sig med det. Och han fick sova en stund iaf ^^ men det ångrar jag nu! Detta med och lägga honom har blivit en mardröm! Det som alltid funkat förut så bra krånglar värre än någonsin. Så jag säger bara en sak, hurra för utvecklingsfaser....

Ska gå ut och kolla hur det går för boysen i garaget. Micke fixar med Johns bil :) trodde vi skulle se på film och chilla i kväll men icke! Men samtidigt hade det inte gått så bra då prinsen KRÅNGLAR ;-( nej nu ska jag gå ut.

Av Therese Lindström - 9 juli 2012 09:45

Ett stort grattis på födelsedagen tant. Idag blir du 32år! Jag hoppas att du får en riktigt fin dag :-) tråkigt att du inte fick strålande solsken. Men det är väl för mycket begärt?! Här nedan bjuder jag på en super söt bild på dig och en lite roligare ;-) hoppas det är lugnt att jag har lagt ut dom. Annars får du säga till så plockar jag bort! ^^    


Grattis världens bästa Niina! Hipp,hipp, hurra, hurra!!!!!!

Av Therese Lindström - 9 juli 2012 09:29

Fick läsa i boken igår & natten har varit lugn. Fick sova hela natten & det är jag glad för. Var lite nervös igår som jag skrev att natten skulle bli lång! Kevin vaknade 07.30 (tror jag klockar var) och då gick vi upp alla tre. Har ätit frukost, druckit kaffe & plocka lite på övervåningen. Samt bädda sängarna. Och jag har även lagt Kevin för sin fm lur och det gick bra, inga problem alls! Han var trött vår lilla busunge <3

Är på dåligt humör. Vet inte varför? Men hoppas det vänder snart :-) borde ju vara glad över & ha fått sovit. Och jag har älsklingen hemma på semester. Men att det är tråkigt väder utanför det bidrar en stor del till det dåliga humöret. Ingen sitter väl med ett leende på läpparna och jublar över att det inte är sol idag heller?! :-( gillar inte att vara negativ egentligen, men just nu känns det som hela sommaren ska regna bort, ucha!


Idag ska vi ev sätta upp staket längs vägen, Micke sa något om det. Och vi ska även göra ett "extra fönster" till rummen där uppe med myggnät så om solen tittar fram, då kan vi sova med fönstret öppet utan att få påhälsning av myggen ;-))

Några andra planer över dagen har vi inte. Tar det som det kommer =)

Nej nu ska jag ut i tvättstugan & slänga i tvätt i maskinen & sen kolla vad sambon pysslar med.

Ovido - Quiz & Flashcards