mammatherese

Alla inlägg den 25 juli 2012

Av Therese Lindström - 25 juli 2012 21:36

Vi har inte blivit bortskämda med sol den här sommaren! Men visst har det funnits några dagar som vi har fått njuta av solen & då har vi passat på att vara ute självklart  

Vi kommer inte att åka i väg på någon semester långt borta. Kommer istället göra korta dagsturer som idag åkte vi till Linde och käkade. Det känns lagom när man har en son som är i behov av sömn och kan bli uttråkad av bilresor. Visst om vi nu hade vela åka längre bort så hade det säkert funkat. Jag och Kevin åkte ju till Finland i Mars. Men på något vis är det skönare/enklare med korta dagsturer.

Vi har dock en liten längre dagstur att se fram i mot & det är att åka till Eskilstuna och gå på parken zoo! inte ha så mycket "glädje" av det. Men det ska ändå bli kul att göra något & få se något annat. Får göra det bästa av det ^^ Jag och Micke pratade om detta nyss och sa att vi kanske kunde åka till zoo nästa år igen. För då kommer Kevin ha mer glädje och förstå mer.....

Nu hoppas vi bara på fler soliga dagar. Tex i morgon?! Fast dom har tydligen lovat regn :/ hur som helst nästa soliga dag drar vi till zoo. Har redan missat några chanser att åka. Men det har varit mycket annat att fixa med. Som staketet skulle upp och så har älsklingen hjälpt grannen osv...

Nej nu ska jag krypa ner i sängen med min snygging och läsa. Sen sova! =) godnatt igen... Hehe

Av Therese Lindström - 25 juli 2012 19:20

Tänkte berätta lite om dagen, som har varit jätte bra. Sen att det har varit strålande solsken gjorde det hela ännu bättre.

Vi hoppade in i pontiacen & körde in till Linde. När vi kom in i stan så åkte vi en sväng. Sen letade vi upp en bra parkering. Där efter gick vi in på wokhause och där valde vi buffe. Och det smakade himelskt gott i våra hungriga magar. Kevin fick äta bröd och lite sallad. Fanns ju inte mycket där som han kunde äta. När vi hade ätit klart och var nöjda så hämtade Micke kaffe som vi slurpade i oss.

Gick tillbaka till bilen och åkte till den där begagnade klädaffären. Jag gick in där & kikade. Skulle se om det fanns en solhatt el keps till Kevin då hans har börjat bli liten. Men fanns ingen där. Kikade lite på kläder också men nja finns inte mycket i st 80 :/ så det fick vara. Där efter åkte vi vidare till Titt-in, kikade även där. Men fanns bara en blå solhatt som jag tyckte var ful. Sen fanns det bara flickiga solhattar. Suck! Gick vidare till 37an och där köpte jag två mjukglass som var doppade i nötter. Gick tillbaka till bilen och så åkte vi till strandpromenaden för & njuta av mjukglassen. Men blev allt annat än och njuta för den smälte som f*n. Hade tillslut glass på linnet, leggingsen och händerna! Fick panik äta glassen. För en kort stund fick jag god lust och slänga glassen. Men det gjorde jag inte förståss =)

Efter glassäventyret åkte vi till Gusselby & hälsade på svärmor och hennes gubbe och tittade in deras nya jätte stora båt. Och snackade lite skit. Efter det åkte vi hem igen ^^ väl hemma åkte Micke vidare till Rockhammar. Jag och Kevin roade oss på hemmaplan. Kevin fick bada, gunga och leka :D

Nu ligger prinsen & sover. Jag sitter här och slappar. Ska snart göra älsklingen sällskap & glo på Tv. Sen blir det sängen och sova. Godnatt på Er

Av Therese Lindström - 25 juli 2012 11:01

Sitter här med svarta händer. Ja ni läste rätt ;-) varit med Micke ute i garaget, och hjälpte honom att skära ut bakrutorna på 960 och där av svarta händer. Älsklingen håller på att skrota ner bilen, dock inte mycket delar kvar & plocka bort. Så snart åker den till mötes på skroten :D

Efter det planterade jag om en blomma som blivit förstor för sin kruka. Nu har vi två fina krukor med blommor istället för en. Ujuj vad ska det bli av med mig? planterade plantor igår, varit ute i garaget idag och plantera om blommor idag.

Nu vaknade prinsen, ta upp honom & förbereda sig för en härlig dag med att åka bil, ev shoppa kläder åt Kevin och käka en bit mat :)

Av Therese Lindström - 25 juli 2012 08:39

Godmorgon allesammans! Idag har vi planerat att ta en tur med vår raggarbil (pontiac bonneville) då det inte blivit så mycket åkande i den :/ tänkte åka & äta på wokhouse sen, ska bli gött. Hoppas bara att dom har öppet idag nu när vi har planerat att käka där. Annars får vi käka någon annanstans.

Hur ser eran dag ut?
 


Fan vad trött jag blir. Varför ska det bara krångla hel tiden? Tänkte lägga in en bild på raggarbilen, men varje gång jag väljer bilden på bilen så lägger den in en bild på Kevin istället. Fan vad skumt. Ska det fortsätta krångla hela tiden här på bloggplatsen så blir jag illa tvungen & byta blogg stället igen! Och det vet jag inte om jag orkar?! Kanske blir att jag slutar helt istället... Gaaah!

/therese

Ovido - Quiz & Flashcards