mammatherese

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Therese Lindström - 2 juli 2012 21:17

Hoppar in en snabbis och skriver några rader, sen ska jag krypa ner i sängen & fortsätta läsa boken, gömda. Men ikväll tänkte jag försöka lägga ifrån mig boken lite tidigare än dom andra kvällarna. Känner att 23.30 är på tok försent & för jag är riktigt trött under dagen. Saknar energi till att göra saker :(

Kevin börjar bli en stor kille, han tränar nu på att både krypa men också att stå upp. Det är riktigt härligt och se hans kämparglöd :) riktigt duktig! Han kommer att krypa vilken dag som helst nu, då kommer det bli fullt upp ;) det här med och försöka resa sig upp, det kommer nog ta ett litet tag till för det är något han började med idag ^^

Tiden springer verkligen iväg. Han var ju nyss en liten bebis och nu är han redan stora pojken! Det är verkligen jätte kul men ändå får man panik över att det går såfort. Alla sa till mig när Kevin föddes, ta vara på tiden. För det kommer gå fort. Men det är inte lätt. Dagarna springer ju iväg. Vill pausa tiden lite :)

 

 


Min lilla busunge

Nej nu ska jag krypa ner i sängen med älsklingen. Godnatt, sov gott alla fina människor!!!




Av Therese Lindström - 2 juli 2012 13:45

Vi har verkligen haft tur som har fått världens snällaste pojke, sällan som Kevin krånglar eller är på dåligt humör. Men när han väl är det då har han en anledning. Att han är trött, hungrig eller har ont :/ menar inte att Kevin skulle vara bättre än något annat barn. För det är han inte! Men det finns säkert många barn där ute som det inte är lika "enkla" med . Tex som alltid krånglar och är på dåligt humör när föräldrarna är ute bland folk. Eller som bara piper & gnäller hemma och vill ha uppmärksamhet hela tiden. Det måste vara jobbigt :( 

Idag har Kevin vaknat med ett riktigt bra humör. Så jag har fått bädda sängarna, småplockat, och suttit vid datorn en stund, utan det minsta gnäll. Han sitter & leker med sina leksaker och skiner som en sol. Det är dom här stunderna man tar vara på lite extra. För visst har han sina dåliga dagar också. Som härom dagen då kunde jag knappt gå ett fotsteg fören han började gråta. Hur som helst Kevin är enkel, glad och snäll. Men även han kan vara ett mini monster

 

 

Min fina prins!

Av Therese Lindström - 2 juli 2012 09:09

Micke jobbar sista veckan nu & sen får han 5veckor semester! Härligt. Eftersom jag tyvärr har ganska dåligt med kompisar och speciellt sen Kevin kom till världen så är jag för det mesta  hemma och jag har börjat bli less på det så det blir gött och ha sambon hemma nu, så man har lite vuxet sällskap!


Kevin ligger & sover, vilket han har gjort en stund :) så han borde vakna snart. Har kört igång diskmaskinen, läst lite bloggar och glott på Tv. När han vaknar funderar jag på om man ska ge sig av till Ica en sväng & handla. Glömde köpa vissa saker igår när vi var där :/ känns lite surt att behöva knalla dit då det är en liten bit att gå & sen framför allt för vädret inte är på topp! Ingen större lusst och gå i spöregn liksom.


Hm.. Nej tror jag väntar med ett besök på Ica och cyklar nog dit i eftermiddag/kväll när Micke kommit hem och kan ta Kevin, fall om vädret skulle bli dåligt så går det lite fortare och cykla hemåt en att gå ;) Och så tar vi nog en liten promenad runtk varteret istället så vi får lite frisk luft....


Nej nu ska jag gå och se på Tv och sen pussa på sonen <3

Ovido - Quiz & Flashcards