mammatherese

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Therese Lindström - 13 juli 2012 20:04

Som jag skrev i förra inlägget så är Micke hos grannarna. Gick över för att Kevin skulle få säga godnatt till pappa. Sen tänkte jag gå igen för & lägga honom. Då han var riktigt trött. Men när vi kom in till garaget så satt Brian, Birgitta (grannarna alltså) och Micke o fikade. Och naturligtvis ville dom bjuda mig också på kaffe och macka. Egentligen ville jag inte ha mer kaffe då jag redan hade druckit en kopp hemma. Men ville inte vara oartig så jag tackade ja    vilket jag ångrar mig nu! Två koppar kaffe såhär på kvällskvisten brukar göra att jag blir pigg och kommer ha svårt att somna   så vi får väl se hur natten blir?! 

Nu till något annat. Tänkte skriva 10 sanningar om mig. Bara som en kul grej   

1. Jag har alltid älskat att skriva, ända sen jag lärde mig och skriva

2. Har lätt för att bli besviken om någon lovar något och sen blir det inte så

3. Klippa & klistra tycker jag är väldigt roligt

4. Jag älskar barn. Det står mig varmt om hjärtat.

5. Att sitta vid datorn är något jag också gillar att göra

6. Har en familj som bor i Finland. Det vill säga mamma och 3 systrar

7. Kan prata finska, dock inte flytande (som jag önskar)

8. Har väldigt dåligt med vänner :(

9. Gillar att laga mat och bjuder gärna

10. Jag är rädd för döden. Att jag själv ska dö eller någon nära & kära :(

Det var 10 sanningar om mig. Det mesta kanske ni visste redan. Men för er som inte känner mig fick veta något nytt ;-) intressant eller ej... Det finns mycket fler sanningar att berätta. Men valde och bara nämna 10st nu..

   En kopp kaffe är gött. Men inte för många koppar ;-)

Av Therese Lindström - 13 juli 2012 18:18

Har gjort i ordning en kopp kaffe, ska bli gött med en liten slurk   Kevin sitter & leker. Om en timme ska jag lägga honom och efter det vet jag inte vad jag ska roa mig med? Läsa, pyssla, sitta vid datorn eller kolla på Tv. Micke är hos grannen, vilket han varit större delen av dagen. Vilket har varit tråkigt. Har varit extremt rastlös. Lika så Kevin   Frågade Micke tidigare om vi kunde hitta på något när dom var klara? Och visst skulle vi det, men sen drog klockan iväg och dagen har snart tagit slut. Men i morgon ska vi åka & fiska ev om vädret inte är jätte dåligt. Fiska är väl inte mitt största intresse, men kul att göra något iaf....

Uch mitt humör är så uselt. Men inte så kul och bara sitta hemma och uggla. Vill ju hitta på saker som vi gjorde förra sommaren. Fast Mickes semester har ju knappt hunnit börja så vi hinner nog göra lite saker ^^ hoppas jag. Inte meningen att låta så sur mot honom, men men...

Nej dricka kaffet innan det kallnar. Gosa med prinsen och hunden <3 skriver nog mer sen ..... Just fasen skulle ta kort också.. Får göra det ;-))

Av Therese Lindström - 13 juli 2012 10:26

På torsdag ska jag dra till stan & kolla lite i affärer. Micke & Kevin får bli kvar hemma    det ska bli skönt med lite egen tid! Det har jag sällan, så nu tänkte jag passa på. Först var det meningen att jag skulle åka till Örebro, för det var så länge sen man gick på stan där. Men eftersom om vi alla 3 ska åka till Örebro på onsdag & mathandla så kände jag att jag inte orkar åka till Örebro dagen efter igen. Så det får bli Linde den här gången!

Tänkte kolla efter en ny bh och ev ska jag köpa en one piece! Får se, måste fundera på saken. Sen blir det väl något klädesplagg till Kevin skulle jag kunna tro. Något annat än det hade jag inte tänk köpa. Men får helt enkelt se vad jag kommer hem med?! :D

 

Igår tittade vi på tv programmet, ullared och fasiken vad sugen man blir på att dra dit. Har ju aldrig varit där. Och nu när man har en låg inkomst & kommer dessutom att bli av med den i december så är det ju ingen idé att åka nu. Men när jag i framtiden får ett jobb med fast anställning då j*vlar ska jag dra dit. Dom har ju sjukt mycket saker & kläder. Och det är galet billigt också! Synd förresten att man inte kan beställa från deras hemsida. Skulle vara kul och kika lite närmare...

Nej jag skulle ju inte fastna här. Skulle ju pyssla?!

Av Therese Lindström - 13 juli 2012 08:54

Godmorgon allesammans!

Käkade en jätte god glass igår på cafét R.50 igår. Tror glassen hette fruktdröm   mangoglass, någon rödaktig glass (var inte jordgubb el hallon) och så massa sommarbär. Samt ett keks. Mm, godaste glassen jag ätit på länge. Dock kostade den 55kr men det var absolut värt det. Var varken för mycket eller för lite glass, helt perfekt! Micke tog en annan glass (sommardröm) och det var jordgubbsglass, mjukglass, maränger och jordgubbar. Fick smaka lite av hans glass och den var också god. Men den kändes mer "vanlig" . Kevin fick smaka lite av båda smkerna och han tyckte det var riktigt mummsigt! ^^

Efter det åkte vi till farfar, satt där en stund. Pratade om allt mellan himmel och jord. När vi sen åkte så tog vi med oss farfars hund Minisom ska vara här 1vecka. För tidigt i morse, ungefär vid 04.00 åkte farfar, Niina och hennes två barn till Finland på semester

Första kvällen/natten har gått jätte bra. Mini verkar trivas som fisken i vattnet   så det är ju bra. Tyr sig väldigt mycket till mig. Men mig har han också kännt sen han var "bebis" . Lite osäker är han på Micke & Kevin.

 

Idag ska jag klippa gräset. Dags för det igen :) några andra planer för dagen har vi inte! Tar det som det kommer.

Nej nu ska jag sätta mig ner & pyssla lite. Vilket är en av mina favorit sysselsättningar. Eller "scrappa" som det heter :-)

Igår "scrappade" jag ihop ett bokmärke på kvällen. För bokmärket jag hade var en sönderriven liten lapp, vilket kändes ganska tråkigt. Så jag bestämmde mig för & göra en egen. Och här är resultatet, Vad tycker ni?!


 

Här är boken som jag håller på att läsa i nu. Asyl, fortsättningen till boken gömda som jag har läst ut. Efter denna bok har jag två till. Sen är denna hemska berättelse över! Grymt bra böcker :D men som sagt hemsk.

Nu har jag verkligen ett jätte fint bokmärke! Att det blev en bild på min lilla prins, var väl kanske inte så svår uträknat?! ;-) Bilden på honom är tagen när han var lite yngre, men jag tycker han var så fin på det här kortet och ser verkligen så glad ut så det passar perfekt....

Ha en underbar dag! Nu ska jag gå och pyssla lite ;-)

//  

Ovido - Quiz & Flashcards