mammatherese

Alla inlägg under augusti 2012

Av Therese Lindström - 7 augusti 2012 20:17

Är medlem i barnensbokklubb, har varit det ett litet tag. Blev medlem där för att kunna samla ihop lite böcker åt Kevin. Även om han kanske inte förstår "nöjet" så mycket nu, så är det kul och ha ett gäng böcker när intresset har växt sig starkare. Men funderar starkt på att avsluta medlemskapet där så snart jag har möjlighet. Är ruskigt trött på att det ständigt ska krångla när man försöker gå in där :( och så tycker jag att "månadens bok" ständigt är så tråkiga :/ råkade av misstag beställa månadens paket en gång och böckerna vi fick var inte mycket och hurra för och dessutom var dom rätt dyra. Så nej ska försöka få ett avslut så snart det går.

Har nattat prinsen, som inte verkar vilja sova riktigt! Får se när han somnar?! Nu blir det iaf chips och dipp. Borde seriöst undvika det i högsta grad. Men när jag var in på Ica tidigare så skrek det, köp och ät mig tack! Kilona bara fortsätter uppåt. Ska man skratta eller gråta? Nej detta får bli sista påsen på läääääänge, hoppas jag.

Lär gå...


Av Therese Lindström - 7 augusti 2012 19:54

Jag följer ganska många bloggar. Dock är det många som var en favorit förut, men som har halkat ner på min "topplista" och det är de människor som inte skriver så ofta eller som jag anser inte skriver så intressanta inlägg längre. Men har iaf 5st favoriter som är ett måste att kika in hos dagligen och det är,


1. http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

2. http://eemijji.blogg.se/


3. http://caroliinea.bloggplatsen.se/

4. http://billysmorsa.blogg.se/

5. http://janinas.vimedbarn.se/


Ni får säga till om någon av er inte vill stå med här, då plockar jag självklart bort länken! :) no problem...

En stor tummen upp till er. Era bloggar är grymma!

 

Ps. Ni som inte är länkade, ni är inte mindre värda. Jag läser väldigt många & skulle jag länka alla så skulle det ta tid.



 

Av Therese Lindström - 7 augusti 2012 09:35

Vissa ämnen man ska skriva om känns lite svåra. Inte för att jag inte vet vad jag skriva, mitt stora problem är hur man ska formulera sig så det låter bra. Jag är nämligen inte den bästa på att förklara saker. Ett tex är när jag ska förklara vägen, då kan jag krångla till det så pass mycket att jag kan lika gärna kan få folket att åka vilse och hamna någon helt annanstans. Samma sak är om jag ringer på en annons och människan i fråga förklarar vägen. Då säger jag: Aha okej då vet jag precis. Sen när vi ska till och åka så har jag inte den blekaste aningen. Sa hon vänster? sa hon höger? el sa hon kanske något annat. Haha! Nu var det kanske inte det här jag skulle skriva om egentligen.

Jag är inte kristen, då jag inte tror på gud. För mig är det bara ett löjligt  "påhitt". Sorry om jag har någon kristen läsare. Men alla tror vi olika. Jag har aldrig i hela mitt liv sett någon gud så varför skulle denna gud finnas då? det finns inga bevis att denna finns. Så nej jag tror det är bullshitt.

Men något jag tror på är positiv energi & att det man önskar slår in om man tror på det tillräckligt mycket. Det finns kanske ett ord för detta, men kommer inte på för stunden vad det kallas.

Ett tex:

Ni som känner mig vet att jag har varit tillsammans med tjejer och sagt att jag aldrig kommer bli tillsammans med en kille då det inte varit något för mig. Och att jag ska leva mitt liv med en tjej och barn.

Men av någon konstigt anledning så har jag ändå haft en bild i mitt huvud att det är att jag och en kille lever tillsammans, istället för den där tjejen jag alltid sagt att jag ska leva med. Riktigt skumt.

(Med andra ord har jag sagt en sak och tänkt en annan)

Jag har även tänkt väldigt starkt på att jag kommer föda en frisk och fin pojke först.

Samt att jag kommer bo i ett fint hus.

Hur lever jag mitt liv idag? Jo jag bor tillsammans med Micke. Och vi flyttade till ett fint hus några dagar innan vårt första barn föddes som blev en pojke

Allt det där trodde jag väldigt starkt på och önskan gick i uppfyllelse...

Det har även hänt att vi har umgåtts med folk under dagen som senare på kvällen fått magsjuka. Ganska troligt att vi också skulle kunna ha fått skiten. Men jag har då tänkt positivt och sagt att vi mår bra och är friska. Och magsjuka har vi inte fått ;-)

Ni får kalla detta ödet men jag tror stenhårt på detta. Din önskan slår in om man tror på det tillräckligt mycket. Blev och tänka på en annan sak också förresten.

När jag gjorde ett graviditetstest och det var ett + på stickan så blev jag överlycklig. Äntligen skulle jag få bli mamma. Som ni vet finns det ju en risk att man kan få missfall men jag tänkte positivt hela tiden. Och jag gjorde ett kollage/tavla under den mest "kritiska" tiden. Jag lade in bilder på en växande mage, barnvagn, bebis osv. För att jag skulle kunna kolla på den där "tavlan" och tro starkt på att detta skulle gå vägen & jag fick inge missfall och en frisk pojke föddes precis som jag önskat. 

Tänker man hela tiden negativa tankar så drar man allt det dåliga till sig! Skulle jag istället ha tänkt att jag kommer aldrig finna stora kärleken, aldrig bo i hus, aldrig få barn, få magsjuka, få missfall ect då hade det förmodligen inträffat också.

MER POSITIVISM åt folket...



Av Therese Lindström - 7 augusti 2012 09:03

Tisdag idag då, en helt vanlig dag! Med inte allt för många planer för dagen. En sak som ska göras är och montera ihop den nya duschen som inhandlades igår. En duschkabin, som vi hellre vill ha istället för de badkarl som stod på toan när vi flyttade in här. Varken jag eller Micke tar oss tid och ta ett avkopplande bad så det känns rätt onödigt då och ha det kvar. Den som dock tycker om och bada är Kevin men vi får försöka lösa det på annat sätt.


 


Såhär ser själva kabinen ut, fast våran är vit! Micke hittade den på en annons på lindenytt. Vi fick veta att den var sprillans ny. Personen som köpte den hade tänkt sätta in den på toan i huset som dom hade. Men sålde sedan huset innan den blev monterad. Sen har den bara "stått" och samlat damm.


Fakta: Duschkabin med 8 st massagejets, stort duschhuvud med "regneffekt", vadderat säte samt duschset med 5 funktioner. 5 mm härdat klart glas i framkant, 4 mm svart glas i bakkant. Dörrar med tättslutande magnetlist och stora lättrullande hjul. Engreppsblandare ingår. Duschkar i glasfiberförstärkt akryl och ABS plast. Mått: 90x90x222 cm.




Igår kväll när jag och Micke skulle gå och lägga oss så vaknade Kevin. Gav honom välling och sekunderna efter somnade han sedan om & sov hela natten. Så både jag och Micke har fått sova gott


Nähe ut en sväng till tvättstugan medan Kevin ska sova sin fm lur. Micke svabbar av toan så det är rent och fräscht sen när duschkabinen kommer på plats. Om vi lyckas montera ihop den förstås ;-)

Av Therese Lindström - 6 augusti 2012 14:49

Sitter & kikar runt på nätet efter allt och inget. Tänk om man ändå vore rik & kunde klicka hem allt där man kikar på & önskar att man kunde köpa. Fast i närmare efter tanke skulle jag bli lyckligare? Nej det tror jag inte. Jo kanske för stunden. Men sen då? Nöjer mig nog med och bara titta och beundra istället.. Man måste inte köpa allt man vill ha! ^^

Just nu är jag inne på fyndiq.se där har dom bland annat barnkläder, vuxenkläder och diverse andra prylar. Ganska intressant sida som har det mesta  

Nej ska kika vidare och sen ut i skogen med mina pojkar

Av Therese Lindström - 6 augusti 2012 10:01

Kevin sov bra under helgen hos mormor. Så mormor hade inga större problem. Skönt för henne! :)  Men nu är ju Kevinbus hemma och han vet mycket väl att mamma kan man alltid köra lite extra med ;-) skämt och sido. Men natten till idag har varken jag eller Micke fått speciellt mycket sömn. Kevin vaknade första gången vid 00.00, då hade jag hunnit sovit endast en timme. Nästa gång han vaknade var vid 04.00 om det inte var en gång tidigare, vilket jag inte har något minne av iaf. Så mest troligt att det var då vid 04.00 Sen vaknade Kevin vid 07.30, och gnällde lite. Vilket han inte brukar göra. Men när jag kom in till honom så upptäckte jag att blöjan hade läckt lite. Så det är ju förståligt att man blir lite gnällig då :/

Frukosten och kaffet är intaget. Har ringt två samtal här på morgonen. Den första kvinnan jag talade med lät sur och otrevlig upplevde jag, men som tur var, var det bara ett kort samtal. Nästa kvinna jag ringde till var jätte trevlig. Vi talades vid i 23min :) känns skönt och ha detta samtal ur världen. Har gått och skjutit upp det lite. Men så i morse sa Micke att jag skulle ta och ringa så då gjorde jag det.

Har slängt i en tvätt i maskin och lagt prinsen för och sova sin fm lur som även den krånglade lite. Men nu är det tyst där uppe så han insåg väl att han var trött tillslut. Tokungen!

Får se vad vi ska hitta på idag? Har inga planer lagda för dagen. Funderar dock att gå en promenad med Kevin och låta han få gunga lite. Det är ju hyfsat bra väder så det är ju nice! Senare blir det grillat till middag igen. Mums.

Nej tvättstugan kallar...

Av Therese Lindström - 6 augusti 2012 09:39

Idag ska jag skriva om mina favorit saker. Hjälp vad svårt. Jag äger inga favorit saker, inte vad jag kan komma på. Men om jag nu måste nämna något så får jag väl säga, scrapbook matrialet. Nog för att det kanske inte är en sak direkt. Men det är det ända jag kan komma på bara sådär. Det är iaf en favorit ;)


Eller jag har en annan favorit sak också, fast den är i och för sig inte min. Men det är babyvakten. En riktigt bra uppfinning! Det är ett måste för alla småbarns föräldrar, eftersom man kanske passar på att sitta ute på altan eller om man går ner i tvättstugan och fixar med tvätten medan grabben sover. Då kan man fortfarande ha "koll". Utan att behöva springa mot trappan och lyssna. 

  
Den här modellen har vi. Och jag tycker den funkar ganska bra! I betyg får den 4 av 5möjliga. Det som gör att betyget faller lite är att den ibland får värsta störningarna och det är väl inte så kul. Men annars är jag nöjd :) den finns på biltema & kostar 199kr.


Av Therese Lindström - 5 augusti 2012 20:13

Prinsen är hemma & allt är precis som det ska. Nu ligger han & sover, efter och ha ätit massor. Kan ju nästan tro att han inte fick mat hos mormor ;-) haha! Jag & älsklingen ska kolla på Tv och sen blir det sängen. Läsa och sova i vanlig ordning. Det blir ett väldigt kort inlägg här. Men uppdaterar mer i morgon! Godnatt....

 

 

 


(Sötaste killen på jorden) bilden blev tagen lite knasigt. Men vad gör det om 100år?

Ovido - Quiz & Flashcards