mammatherese

Alla inlägg under augusti 2012

Av Therese Lindström - 12 augusti 2012 18:40

Vi behövde handla, så vi drog till Ica tidigare. Var inte så sugen egentligen, men ibland är det bara och gilla läget. Så jag tänkte att jag skulle snabba på handladet lite. Vanligt fall brukar jag kunna strosa runt och kika lite! Men alltid när jag tänker att jag ska skynda på det hela så hamnar jag alltid bakom krångliga människor :/ det ska leta efter plånböcker, glömma ta en påse, lägga i miljoner med mynt i apparaten, välja bland olika ciggmärken, klaga på en vara ect. Menar hur svårt ska det vara? :( när jag står i kön så förbereder jag mig genom att ta fram plånboken, jag lägger upp varorna fin på bandet så det går lätt för kassörskan att slå in varan, tiden jag var rökare tänkte jag ut i förväg vad för cigg märke jag skulle ha. Ibland tog man billigaste och ibland det lite dyrare. 

Tydligen är det svårt och handla, för vissa iaf. Hur som helst kom ut ur affären tillslut. Men trodde ett tag att jag skulle få övernatta där...

Nähe umgås med sambon och sen sova.. Natti

Av Therese Lindström - 12 augusti 2012 11:52

Den här sommaren har varit underbarpå många sätt. Även om den försvann med raketfart så har vi hunnit med en hel del. Staketet längs vägen har kommit upp, Kevin har fått njuta av bad i sin pool, vi har gjort ett besök på parken zoo, vi har grillat, plockat svamp, besökt loppis, ätit glassar, åkt raggarbil, träffat vänner och jag och Micke har haft lite egen tid

Jag är kanske knäpp men jag ser faktiskt fram i mot höstentrevligt, Kopparbergsmarken, mysa ner sig i soffan med te och ljus, Kevin fyller 1år (stora killen) och så blir det dop här 2 september.

Blir nog en trevlig höst iår. Dock ser jag inte fram i mot vintern. Eller jo på ett vis, att leka i snön med Kevin. Men gillar inte kylan (när det blir riktigt kallt) och alla dessa kläder man ska ta på och av.

Nej nu hinner jag inte sitta här mer...

Av Therese Lindström - 12 augusti 2012 11:34

Lära gå vagnen är nu färdig & jag blev jätte nöjd! Från början var det en röd micki vagn som färgen hade flagnat och däcken var slitna! En ganska tråkig vagn. Men med lite färg och fantasi så blev det kanon. Blev inge dyrt projekt heller då jag köpte den där lära gå vagnen på en loppis för 45kr. Och färg hade vi hemma! 

Här har ni vagnen,

 

Slänger in bilder på Kevin också som togs i morse när jag ändå håller på ;-)
Kläderna är det jag köpte igår på loppisen....

   

Av Therese Lindström - 12 augusti 2012 08:40

Godmorgon! Idag blev man väckt vid 06.30 av att Kevin ropade, Aa Aa hela tiden. När jag kommer in till honom står han upp i sängen och flinar. Går ner och hämtar en flaska välling, när jag kommer upp får han flaskan och dricker upp den fort. Säger godnatt och går sedan och lägger mig. Vi båda somnar gott om. Vaknar vid 08.00 av att Micke är på väg upp. Så jag följde med honom ner och vi käkade frukost tillsammans

Idag är det Mickes sista dag på semestern :/ och det känns inte alls kul. Man är ju så van vid och ha honom hemma och i morgon drar han plötsligt iväg till jobbet igen! Men som jag skrev igår kan det vara skönt och komma in i rutiner igen. Den ända som håller rutinerna här är Kevin. Jag och Micke har stannat uppe en timme extra och glott på Tv. Sen har jag legat och läst en stund, så klockan har passerat efter 00.00 dom flesta dagarna. När Micke jobbar avrundar vi vid 22.00 :) och läsning på det så klockan är bara 23.00 då.

Undrar hur vi ska spendera dagen idag? Såg att det evskulle vara en loppis här i Guldmedshyttan om vädret tillåter. Funderar på att sätta Kevin i vagnen och knalla bort och kolla om det finns något bra :0) om inte annat blir det en liten promenad

Nej ska ta och fixa i ordning mig, snart vaknar nog prinsen <3

Av Therese Lindström - 11 augusti 2012 20:42

Lovade älsklingen att vi skulle se på en serie på Tv när jag var klar i tvättstugan, men hamnade i köket av någon konstig anledning och började baka. Det blev negerbollar el chokladbollar (kalla dom vad ni vill) och en chokladsockerkaka. Så snart blir det ett smakprov och så serien. Om det blir ett bra resultat, så tror jag inte det gjorde så mycket att jag drog igång bakprojekt såhär på kvällskvisten....

Nej nu stänger jag av datorn, innan jag fastnar här också! Godnatt, sov gott när ni skall det.
Kram från mig!

 

 

Av Therese Lindström - 11 augusti 2012 17:19

Trot eller ej, men jag gjorde lite fynd på loppisen idag! Fick med mig 9 plagg (2par jeans, tröja och kortärmat) hem för endast 50kr. Det anser jag är billigt. Har nu tvättat upp en maskin med några av kläderna och maskin nr två är på gång. Är jätte nöjd. Så nu har prinsen lite mer kläder och det känns skönt!

Förresten är jätte glad för en annan sak också. Har en svart genomskinlig tunika som än så länge bara har legat på hyllan & inte blivit använd. Köpte den någon gång i våras! Provade den med ett svart linne under, för och se hur jag skulle trivas med den? och jag kände mig så fin. Så det blir och ha den på dopet med ett par snygga leggings till. Det känns skönt att jag är ute i god tid med och bestämma kläder. För jag har fruktansvärt svårt och bestämma mig för vad jag ska ha på mig typ jämnt och ständigt. Känner mig aldrig nöjd, fin eller bekväm. Men nu känns det så himla rätt med kläderna! Jag vill liksom känna mig fin och "lysa" upp lite på min sons dop. Självklart ska Kevin lysa upp mest eftersom det är hans stora dag. Men ja ni fattar? ;-)

Nähe ska ta och duscha prinsen, så han blir ren och fin. Och sen blir det lite lugn lek innan det är dags för honom & sova vid 19.00-19.30 Sen blir det och glo på Tv med älsklingen. Sen förhoppningsvis sova! Är sjukt trött, även om jag har varit ute, druckit kaffe o så :/ ucha, ingen vidare bra dag (just pga tröttheten)

Av Therese Lindström - 11 augusti 2012 10:36

Skrev ett inlägg här för en stund  sen, men har nu raderat det. För jag tycker det blev så hoppigt! Så nu gör vi ett nytt försök, med hopp om att det ska bli bättre :-)

Den här sommaren har gått galet fort. Jag tyckte inte det var länge sen som jag hade nedräkning till Mickes semester skulle börja och nu har snart 5veckor redan gått. På måndag börjar han jobba igen och det är med blandade känslor. Det ska bli skönt och komma in i rutinerna igen. Men samtidigt kommer det bli lite ensamt om dagarna igen. Men vi ska försöka utnyttja dagarna till det bäsa. Snart drar ju "kyrkis" igång igen så vi tänkte besöka det. Och sen om jag hittar någon baddräkt så kanske vi kan besöka badhuset. Sen blir det nog en tur till biblioteket och stan. Så nog finns det saker & göra allt. Men som sagt vad lite konstigt kommer det nog kännas iaf...

Den här sommaren har iaf varit väldigt bra, även om vi inte har blivit bortskämda med sådär super mycket sol. Och även om det inte har blivit ett ända dopp i sjön så har vi istället hunnit med och gjort en massa saker ändå. Staket har kommit upp, vi har besökt parken zoo, jag och Micke har fått lite barnledigt och kunnat hitta på saker, vi har umgåts med vänner, grillat, gjort dags utflykter och plockat svamp =) en riktigt fin och trevlig sommar har det blivit hur som....

Btw.. Kevin ligger & sover sin fm vila, borde vakna här om en stund & då ska vi åka till en loppis här i närheten. Jag älskar att gå på loppisar. Men sällan som jag fyndar något. Visst finns det intressanta saker o så men inget som jag känner wow detta bara måste jag ha! Så vi får se om jag kommer hem med en massa påsar eller om jag kommer hem tomhänt. Ska iaf bli kul och kika.... 

Det jag har tänkt kolla efter i första hand är kläder till Kevin i storlek 80/86 och ev om det finns något så i 86/92. Sen får vi se om vi hittar något annat smått och gott. Leksaker känns inte sådär super viktigt. Då Kevin har ett miljontal med leksaker i alla former och färger. Hehe!

Nej ska nog avsluta här och fixa i ordning mig. Kevin bus vaknar nog snart. Ha en fin dag allesammans!!!! 


Av Therese Lindström - 10 augusti 2012 15:38

 


Lycka är att vara mamma till Kevin När han kom till världen, så förändrades mitt liv på många vis.
Nu kunde jag inte längre sova länge eller vara säker på att få sova något alls.
Förut kunde jag duscha länge om jag så ville. Nu är det snabba ryck.
Ibland hände det att man gick på toa och bläddrade i en tidning, nu är det inte att tänka på.
Var man hungrig så satte man sig vi köksbordet & käkade. Nu har man en son som går före.
Ville men kolla på en film och bara slappade så får man nu istället byta ut filmen mot leksaker.

Jag kan inte göra allt det där som jag gjorde förut. Men vet ni vad?
Det kvittar.... Jag är toknöjd att vara mamma och lycka är att jag föralltid kommer vara det
<3
Jag går gärna med mjukisbyxor med kladdiga barnfingrar,
Det spelar ingen roll om jag förlorar någon timmes sömn,
Eller inte hinner duscha så länge som jag är van vid.
För livet som mamma är det bästa som har hänt mig.
Du och jag, livet ut



Ovido - Quiz & Flashcards