mammatherese

Alla inlägg under augusti 2012

Av Therese Lindström - 23 augusti 2012 10:00

Mina förebilder ska jag skriva om idag, vad svårt det är! Vissa ämnen är verkligen svåra, medan andra är lätta att skriva något om.. Hehe!

Jag har en förebild & det är min pappa. Han är en klok man som ger bra råd när man har problem. Han finner ofta lösningar på det flesta problemen. Och han är även duktig på att lära ut. För något åt sedan ville jag lägga om kosten & börja träna. Sagt och gjort han ordnade ett bra "schema" på hur och när jag skulle äta och tog med mig till gymmet. Jag gick ner ett par kilo och hade "bara" 5kg kvar att gå ner. Men sen träffade jag Micke och då lade jag träningen åt sidan. Men tyckte inte det gjorde så mycket för jag hade gått ner en del och var ganka nöjd ändå. Tog 2månader och sen upptäckte jag att jag var gravid . Haha! Så kan det gå.

Pappa är min förebild genom livet & jag älskar honom jätte mycket <3

Av Therese Lindström - 23 augusti 2012 09:32

Godmorgon! Har sovit gott inatt också, Kevin sov snällt hela natten. Vilket är riktigt skönt nu när man inte är så kry. Då behöver man all sömn man kan få! =) Vaknade vid 07.30 av en ledsen kille. Idag fick man inte ligga kvar i sängen 2min och vakna till. Fick flyga upp och ta på mig en t-shirt snabbt och gå ner och hämta vällingen. Kevin var tydligen riktigt hungrig då han åt upp allt i ett naffs.

Ringde bvc och meddelade dom att vi inte kan komma idag heller, då vi är fortfarande skruttiga. Vi hade fått komma dit idag om vi hade vela då jag och Kevin var deras sista besök. Men känns fel och åka dit och ev smitta ner bvc sköterskan! Hehe. Så vi bokade en ny tid, så på onsdag den 29e ska vi dit. Och då borde vi ha hunnit friskna till ....

Kevin sover sin fm lur som vanligt. Jag passar på att uppdaterar bloggen lite snabbt. Sen när det är fixat ska jag plocka lite (det behövs alltid) sen ska jag steka pannkakor till lunchen. Blev så sugen på det igår. Och till middagen blir det ugnstekt falukorv & mos. Mums!

Annars har vi inga planer för dagen. Det blir väl en lugn dag hemma..  Vill bli frisk NU så vi kan hitta på lite andra saker som inte omfattar att vara hemma & uggla. Vill till biblioteket & låna lite böcker. Vill åka till stan och kika i affärer...

Förresten hittade min gamla blogg som jag läser lite i. Det är ganska kul. Haha!

Nähe skriva ett till inlägg från 30dagars listan och sen ta tag i hemmet

Av Therese Lindström - 22 augusti 2012 13:55

 

Jag tror Kevin tyckte om fleccedressen, för han sken som en sol när jag provade den.
Tror han tyckte den var mjuk och skön.


 

Det var inte lätt att krypa i dressen, för det blev halt.


 

Vinteroverallen var tyvärr förstor, vilket jag misstänkte. Då den såg väldigt stor ut. Den passar hyfsat bra vid ärmarna och längden. Men vid fötterna fick jag vika upp dom en bra bit. Som ni ser på bilden.

(Kevin skulle prova och krypa, men eftersom overallen är så stor så flög han framlänges, där av gråter han)

Det är ett litet tag kvar innan vintern kommer. Jag hoppas att han hinner växa i overallen. Annars måste jag nog tyvärr sälja vidare den här och köpa en annan. Vilket skulle vara synd, då jag gillade den här modellen och färgen! Men han kan ju inte ha en förstor overall =/

 

Bilden är tagen igår. Sitter och leker i matstolen medan jag fixar mat! Märks att han inte är kry, för han blir jämnt så glad när kameran kommer fram. Men här ler han inte ens =/ mammas plutt.

Förresten här kommer en bild på rosen jag köpte till Micke. (Han blev jätte glad, men lite chockad och undrade varför? sa som det var, att jag älskar honom och ville visa min uppskattning)

 

Mycket foton. Och som jag alltid säger. Gilla det ni ser och beundra. Eller lämna sidan! hihi.
Upp till er...

Nu ska jag strax fixa dagens middag. Idag blir det soppa! Det kan bli gott när man mår skit. Värmande soppa för halsen <3

Sen ska jag passa på att plocka lite medan prinsen sover gott...








Av Therese Lindström - 22 augusti 2012 11:38

Såhär ser kläderna ut som jag köpte av Sandra. Betalade endast 100kr. Snacka om billigt =)

   

Nu slipper Kevin frysa i vinter. Dock lär jag köpa ny mössa. För han kunde ha den precis, när jag provade den. Tror inte att han kan ha den under hela vintern! Men overallen tror jag blir bra.

 

Dom här kläderna kommer Kevin att ha på dopet! Hade egentligen tänkt att han skulle ha något helt annat först. Men tror dom här blir bättre då dom är mjukare och snyggare för den delen.

 

Två par byxor. Jätte snygga, framför allt dom gråa. Men det var storlek 92.
Så dom får han vänta med och ha ett tag till.

 

Fleccedressen. Man kan vika in händerna och fötterna. Vilket är kanon. Slipper man böka på med vantar och extra strumpor!

Jag är jätte nöjd....

Av Therese Lindström - 22 augusti 2012 11:19

Det finns en sak som jag ångrar mig väldigt mycket för och något jag får "sota" för varje dag stort sätt. Och det är att jag inte passade på och tog körkort när jag hade chansen. Nu är det lite mer komplicerat när man har barn. Men visst går det och fixa det nu med men kanske inte lika lätt som det skulle ha varit förut.


Jag önskar verkligen att jag hade det där körkortet. Det hade underlättat en hel del. Och speciellt nu när man har barn. Det är liksom inte så kul att behöva tvingas att gå till Ica eller ta bussen till stan för och köpa nässpray el alvedon på apoteket..


Till nästa år, om ekonomin ser någorlunda OK ut så ska jag banne mig kämpa för det där körkortet. Det spelar ingen roll om jag ska plugga hela nätterna, gråta, skrika och svära. För jag ska ha fixat det där kortet innan nästa barn kommer till världen. Tänker inte ha två barn och inte ha körkort.. 



Av Therese Lindström - 22 augusti 2012 11:11

Peppar, peppar så brukar jag inte göra så mycket pinsamheter. Så att skriva detta inlägg känns inte heller som en enkel match. Men ska försöka fundera på något pinsamt ögonblick..


Jo nu kom jag på en sak och just då kändes det väldigt pinsamt. Men såhär efteråt så skrattar jag mest åt det =)


Detta inträffade när jag bodde i Storå, för något år sedan. Var inne på Konsum och handlade. Hade fyllt en hel kundkorg med diverse saker som mat, pålägg, läsk och kattmat. När jag sen skulle betala med mitt bankautomat kort så stod det "medges ej" . Jag försökte två gånger men nepp det gick inte. Så jag fick lämna korgen och traska hemåt.


På den tiden hade jag en godeman som hjälpte mig med ekonomin. Fick ringa henne och fråga vad som var på tok. Då visade det sig att det hade dragits pengar så därför gick det inte och handla allt det jag behövde! Hon förde över mer pengar och fick gå tillbaka till Konsum och handla igen.


Haha Haha .. Just i den stunden höll jag på att dö av pinsamhet. Men idag skrattar jag bara åt det som sagt =)



Av Therese Lindström - 22 augusti 2012 09:36

Godmorgon! Natten har varit väldigt lugn. Kevin har sovit gott hela natten, vaknade första gången vid 8.30 Där i mot fick jag kliva upp vid 02.00 då jag var genomtäppt =/ så jag fick snyta mig och ta nässpray. Är det inte Kevin som vaknar så är det jag. Hehe!

Igår efterlyste jag efter en vinteroverall på facebook på köp och sälj sidorna och då skrev en tjej som heter Sandra (en bekant) att hon hade en fin och fräsch vinteroverall =) hon skickade en bild till min telefon, så jag kunde se hur den såg ut. Och jag tyckte den var jätte fin så jag sa att jag gärna köper den. Och hon hade även en grå fleecedress som jag också kunde få köpa om jag ville? samma sak där hon skickade bild på den också och den föll mig i smaken så jag sa att jag gärna köper den också =) Jag frågade om det var bråttom med och hämta kläderna? för att vi är skruttiga nu och att det kanske inte var så bra och komma nu?! Sandra sa att det var lugnt och inte alls bråttom =) en stund senare skrev och hon frågade om hon kanske kunde komma med kläderna till mig imorgon (läs idag) och visst det fick hon gärna göra om hon ville =)

Strax innan 09.00 kom Sandra hit. Vinteroverallen var mycket snyggare, än på bild. Och fleecedressen var också jätte fin. Kevin kommer bli så fin i detta sen! På "köpet" fick jag med två par byxor och en "findress" som jag tänkte att Kevin ska få ha på dopet sen <3 Tusen tack Sandra för kläderna. Dom kommer vi använda flitigt.

Kevin sover sin fm lur och jag sitter här som vanligt. Men ska strax ta tag i hemmet. Plocka lite och sen hämta in den rena tvätten så jag kan vika och lägga in det i skåp och lådor.

Men innan jag lämnar datorn så ska jag skriva en ett inlägg från 30dagars listan.. Hehe

Av Therese Lindström - 21 augusti 2012 21:19

För ett tag sen frågade jag på "rampljuset" hur man kunde ändra stil när man ska skriva blogginlägg? för stilarna som finns här tycker jag börjar bli lite tråkiga. Men fick tyvärr inget svar =/ kikade runt lite på inställningar och kom på hur man gör. Så nu tänkte jag köra med den här stilen som hette "lilly". Och den är ju ganska fin..


Uch och blä, inge kul att man lyckats dragit på sig en förkylning =/ hade bara ont i halsen och kände mig hängig tidigare men nu rinner snoret och man är täppt i snoken i emellanåt. Hurra! Hoppas att både jag och Kevin mår bättre i morgon. Att en godnatt sömn ska göra susen! =) Kevin är riktigt snorig men väldigt pigg. Busar mest hela tiden! =) skönt det. Än har han klarat sig fint från febern!


Lade Kevin vid 19..30 och nu är klockan 21.35, än sover han gott. Hoppas det får fortsätta så. Igår vaknade han ju flera gånger pga den täppta näsan! Men det är försåtligt, vet ju hur det är att sova med täppt näsa. Inte är det skoj. 


Ska stänga av datorn och sova.. Godnatt =)

Ovido - Quiz & Flashcards