mammatherese

Alla inlägg under augusti 2012

Av Therese Lindström - 21 augusti 2012 11:06

Att skriva ett barndomsminne var inte en lätt uppgift. För jag kom först inte på något. Men efter & ha funderat lite så kom jag på ett minne som jag minns väldigt starkt & det är det jag har valt att skriva om :)

Jag minns inte hur gammal jag eller min lillasyster var. Men jag skulle kunna tippa på att jag var 4-5år. Sitter i föräldrarnas säng & matar min lillasyster Sanna, samtidigt som jag tittar i en vi föräldrar tidning. Barnkär redan som liten ;-)

Min lillasyster Sanna, dock lite äldre nu *ler* men fortfarande världens bästa syster!   

Av Therese Lindström - 21 augusti 2012 10:16

Lade Kevin vid 19.30 igår och vid 20.30 (?) vaknar han & är ledsen. Men behövde bara lägga rätt honom och ge nappen. Märker att han har blivit mer snorig :-/ det är tyst där uppe så jag går ner & tittar på Tv. Men vid 21.40 vaknar han på nytt och är riktigt ledsen. Hämtade Kevin och så satt vi i soffan & myste lite. Gav honom nässpray och lite alvedon. Tittar sedan klart på programmet (ensam mamma söker) när det är slut gör jag i ordning en flaska välling. Vi går upp och jag lägger honom i sängen och nattar honom på nytt. Går sen & lägger mig själv och läser en stund. Men var så trött att jag gav upp. Somnade ganska fort. Vaknar vid 02.00 av att Kevin åter igen är ledsen. Går in till honom & ger mer nässpray och byter blöjan. Pussar och kramar på honom och sen nattar jag honom igen! Och han somnar och sover sedan till 03.30, hör hur han bökar runt men värkar inte vakna iaf. Så jag kunde fortsätta sova vidare! Nästa gång han vaknar är vid 06.30 när Micke ska åka till jobbet. Jag tänker för mig själv, hoppas att han somnar om. För jag var fortfarande trött & mycket riktigt Kevin somnar om och vaknar nästa gång vid 8.30

Ringer till Bvc & säger att vi vill avboka tiden pga Kevin är förkyld och jag har känt av halsen inatt. Bokar in en ny tid på torsdag fall att vi blir bättre tills då. Dock bara två dagar dit men eftersom vi än så länge inte har blivit så dåligt så kanske vi kan ta oss dit då. Annars får vi boka om tiden igen. Så idag blir det en mysdag hemma med lek och massa gos såklart :-) och senare blir det en liten promenad för att få frisk luft

Kevin sover middag. Jag sitter här och tar det lugnt en stund. Känner mig ganska pigg fast jag inte fått sova sådär jätte bra inatt. Ska strax springa ner till tvättstugan & slänga i lite tvätt i maskinen. Och sedan plocka lite i köket. När Kevin vaknar ska jag blanda ihop en varsin frukdrink som vi sedan ska dricka. Måste vi oss lite vitaminer!

Nä bäst och ta tag i tvätten medan Kevin sover.

Av Therese Lindström - 20 augusti 2012 19:48

Ska strax stänga av datorn, men innan jag gör det så slänger jag in ett inlägg här lite snabbt! Snart börjar Färjan 4 och efter det blir det Ensam mamma söker. Märks att hösten har börjat smyga sig på nu när massa bra Tv-program börjar igen! Nu behövr man inte längre fundera vad man ska se på Tv för nu är Tv-tablån fullproppad    

Kevin är pigg och glad i maten, även om han är lite små förkyld. Får se vart det här slutar. Hoppas självklart att han kryar på sig och inte blir sämre. Imorgon har vi tid på Bvc (äntligen) men frågan är ju, törs man åka ner dit? Vill ju inte smitta andra barn. Får se hur natten blir och hur han mår på morgonen. Annars får jag ringa ner och avboka tiden & boka en ny tid. Känns lite typiskt att han ska bli krasslig nu när jag har väntat så länge på att få åka till bvc. Men som sagt vi får se i morgon hur det blir. Det kan hända att vi kommer iväg.

Nähe nu börjar programmet, bäst jag skyndar mig så jag inte missar allt ;-) godkväll och godnatt...

Av Therese Lindström - 20 augusti 2012 14:58

Har haft en väldigt trevlig dag på stan med Nina! Först var in på mejk & där köpte jag strumpor till både Kevin & mig som vi ska ha till dopet :-) Jag hittade svarta strumpor till mig som jag var ute efter. Och Kevin fick ett par gråa. Hade egentligen vela ha ett par vita, men det fanns inga i hans storlek. Så dom gråa får duga ;-) vem bryr sig om vad han för strumpor? Jo kanske om han kommer i jätte färgglada. Men tror ingen bryr sig om det blev gråa eller vita. Hehe! 

Efter Mejk åkte vi till stan. Nina sprang in på guldfynd (?) tror det heter så. Och då passade jag på att tanka i Kevin lite käk. Sen drog vi till affären hon & han. Det finns mycket fina inrednings saker där som jag skulle vilja köpa! Men det får bli när jag har jobb & har en bättre inkomst. Men det är ändå kul & kika där ;-) sen blev det klädaffären & Ica en snabb sväng!

Åkte sen & kollade upp tårtpriserna (inte direkt billigt) huga! Får nog tala med Micke vad han tycker om saken? Men lutar nog att jag får agera bagare ändå! Men det gör inte så mycket för jag tycker det är ganska kul att baka.

Innan vi åkte hem drog vi till Bellas och köpte med oss varsin sallad! När vi väl hade kommit hem så dukade vi upp salladen på altan & käkade den och snackade lite skit innan Nina var tvungen & dra vidare. Kevin sov gott i hennes bil under tiden. Sälvklart under uppsyn.

Nu har jag gjort klart dagens middag och jag har även nattat Kevin som somnade 2sekunder efter att jag hade lagt honom. Har upptäckt att Kevin tyvärr är på väg att bli sjuk :-/ lite snorig, nyser, glansiga ögon, gnällig och rödmosig på vänstra kinden :/ får se hur det här slutar? Hellre att han blir sjuk nu än om 2veckor när det är dop! Vill inte ställa in nu när jag håller på att planera och försöker få allt att gå ihop i minsta detalj! ^^

Förresten glömde säga att jag köpte en röd ros till Micke idag älskar honom jätte mycket. Jag brukar tala om det för honom, men kände att jag ville visa min kärlek lite extra. Och idag passar det extra bra när hans morgon började med stress då han försovit sig! 

Hoppas att han blir glad och uppskattar denna lilla ros! Nu ska jag plocka lite och sen glo på Tv en stund..

Av Therese Lindström - 20 augusti 2012 08:41

Vi har klätt på oss kläder, ätit frukost, druckit kaffe och väskan är packad. Så nu är vi klara och väntar bara på att klockan ska bli så pass mycket att Nina dyker upp! :) känns skönt och ha allt fixat redan så vi slipper stressa och Nina slipper vänta.

Kevin är på strålande humör, som alltid. Det är inteofta han är på dåligt humör. Det är han bara om han är hungrig, sjuk eller trött. Annars har vi världens gladaste och snällaste pojke

Ska ta en Alvedon, har ondare i visdomstanden idag än igår! Varför finns dom i överhuvudtaget? :/ dom är ju bara till besvär. Ja jag vet varför vi har dom så, men med tanke på smärtan och kostnaden för och dra ut dom så förstår jag det inte :-/ 

Nä ska stänga av datorn och ägna tiden till Kevin innan vi åker...

Av Therese Lindström - 20 augusti 2012 07:26

Godmorgon mina kära vänner! Vaknade vid 06.30, för att kolla vad klockan var & konstaterar att sambon fortfarande ligger & sover gott tätt in till mig. Väcker honom & meddelar om att han försovit sig, var på han muttrar irriterande! Flyger i kläderna och går ner till köket. Jag försöker att somna om, men lyckades inte så jag tassar försiktigt ner till köket jag också. Kan lika gärna hålla älsklingen sällskap med en macka och kaffe! Dock hinner han äta upp före mig! (Är det bråttom så är det) när han har åkt till jobbet, så äter jag klart och dricker kaffet framför datorn (ibland) får man faktiskt göra sådan hyss ;-) det händer inte ofta. Men idag fick det bli så! ^^

Mammas lilla Kevin ligger fortfarande & sover. Ska om en stund väcka honom, om han inte hinner vakna före :) Nina kommer strax efter 09.00 för och hämta oss, så vi kan åka till stan och då vill vi vara klara så gott som så hon inte behöver vänta allt för länge ^^

Som sagt stan idag. Annars har vi inga planer för dagen. Blir väl och plocka lite. Fixa med tvätten och göra mat. Idag ska vi äta tonfiskgratäng, mums! ^^ en rätt som tar tid men ger gott resultat.

Imorgon ska vi till Bvc och väga och mäta. Ska bli roligt! Har inte varit där på skit länge. Nähe nu måste jag ge mig!



Av Therese Lindström - 20 augusti 2012 07:15

 


Jag är med och tävlar om en valfri bok. Tävlingen finner ni hos, http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
:)

Av Therese Lindström - 19 augusti 2012 18:15

Micke åkte ner till Storå, han skulle låna något av Ted. Vi valde & stanna hemma! Kan vara skönt för Micke att åka helt själv någon gång. Vilket han bara gör när han ska jobba. Annars följer vi alltid med.

Kevin har varit på riktigt dåligt humör. Skrikit/gråtit en bra stund. Tillslut gav jag honom lite Alvedon. Verkar vara tänderna som bråkar igen!   uch lider med honom, har själv lite lätt ont i en visdoms tand längst bak i munnen & vet hur ont det gör! Ja jag vet att man inte ska ge Alvedon varje gång tänderna värker, för någon gång måste det få ta hand om det hela själv utan Alvedonens hjälp.

På dagarna försöker jag hitta på knep som gör att smärtan känns mindre. Som att ge honom kall bitring eller så får han dricka kallt vatten. Eller äta något kallt (youghurt (?) och kräm. Men såhär på kvällskvisten, en stund innan nattning brukar det hända att jag ger Alvedon vid behov så han får sova ostört! ...

Haha vad tusan, nu sitter jag här och har värsta "föredraget" . Det är ju ingen som sagt något ....

Nu ska jag ta & pussa på min fina son och vara social mot honom. Inte länge kvar fören det är dags & sova! Jag & älsklingen ska i vanlig ordning titta på Tv. Sen sova vi också ;-) vilket ska bli skönt! Älskar att sova.

I morgon strax efter 09.00 bär det av till stan med Nina om inget annat kommer i mellan. Som att någon av barnen blir sjuka eller något oväntat händer. Men annars blir det "systersnack" med lite pojksnack i mellanåt. Får inte glömma att Kevin följer med oss

Ovido - Quiz & Flashcards