mammatherese

Alla inlägg under juli 2012

Av Therese Lindström - 5 juli 2012 10:57

Godmorgon!   Idag väckte Kevin mig vid 8.30, som dom flesta dagarna! Vi har avklarat morgonen bestyren med allt vad det innebär. Har även slängt i en tvätt i maskinen, när den är klar så ska tvätten hängas upp på tork och sen ska jag ladda nästa maskin.

När Kevin vaknar så ska vi passa på att gå ut & leka lite. Måste passa på när solen skiner. Man vet ju aldrig när vi får avnjuta av den nästa gång?! Blir lite lek och en promenad. Lär ju röra lite på fläsket ;-)


 


Hmm. Förstår inte vad är som rör sig i huvudet på Kevin. Önskar man kunde läsa hans tankar ibland! Så man lättare kunde hjälpa honom. Nu står man ofta hjälplös & provar allt man kan komma på för och lösa problemen. Ibland går det bra, men ibland hjälper inget.

När jag lägger Kevin för och sova förmiddagsluren så är det aldrig några problem. Han dricker välling & sen ligger han och små pratar en stund, för och sen somna. Sover mellan 1-2timmar :)

Men när han ska sova andra middagsluren då blir det nästan alltid problem :( han gråter hysteriskt och ligger och sparkar i sängen. Jag går upp till honom. Visar att jag finns där, stoppar i nappen i munnen om han inte har den, lägger rätt snuttefilten, pussar och smeker hans panna. Men han vrålar rätt ut. Tar upp honom och kramar om honom, pussar på han och sen lägger jag ner honom och gör om allt från början! Sen går jag ut i rummen. Anntingen somnar han eller så ligger han & gråter. Det är jobbigt för både honom & mig. Han behöver sin sömn men vill inte sova. Och jag försöker göra allt jag kan komma på. Står där helt maktlös :/

På kvällen när jag ska natta honom för natten så går det för det mesta bra :) han somnar för det mesta på en gång. Trött efter en lång dag! Men ibland när det gått ungefär 1-1½timme så vaknar han och så kör han igång. Igår tex när jag och sambon tittade på film så vaknade han runt 21.00 tiden & gallskrek i höga sky. Ingenting hjälpte :( huvudet snurrade med frågor, vad ska jag göra? Men efter en stund somnade han helt utslagen. Mammas lilla prins. Det jag inte förstår ÄR varför är middagsluren nr 2 så jobbig och varför blir han så ledsen då? På kvällen kan jag förstå, för då har han varit nära mig och sen på kvällen måste han "skiljas" från mig och då träder separtionsångesten in. På dagen? :O

Bör tillägga att vi är noga med och ha rutiner för när han ska sova och försöker följa tiderna till punkt & prickat. För det funkar allra bäst för oss alla. Det funkar i helheten men separationsångesten ÄR stor för honom :(

Nej nu ska jag kila....

Av Therese Lindström - 4 juli 2012 10:15

Godmorgon! Vaknade vid 8.30, har sovit riktigt gott. Och det har även prinsen  gjort som inte vaknade i natt. Frukosten & kaffet är intaget, det var välbehövligt. Kevin sitter & leker på golvet i Tvrummet med sina leksaker & kollar även lite på Tv. Jag har hamnat här en liten snabb sväng, men ska strax gå ut med kaffemuggen till köket och sen ska jag lägga Kevin för sin fm lur :) Hoppas att det går bättre & lägga honom idag än igår. För jag skulle behöva duscha och sen slänga i en tvätt i maskin. Lite lättare och fixa sådant utan att Kevin är med ;)



Får se vad vi ska hitta på resten av dagen? Ingen sol är det ute heller :/ men funderar på att gå en promenad och sen leka på gården iaf. Det tror jag Kevin skulle uppskatta! Gungan börjar han tycka är roligare och roligare för varje gång! :D Nej nu kommer jag inte på mer att skriva...

Av Therese Lindström - 3 juli 2012 18:29

Ska strax stänga av datorn, men innan jag gör det så hoppar jag in här en snabbis :) efter det ska jag och älsklingen krypa ner i soffan & glo på någon film. Finns ju inte mycket och se på Tv såhär under sommartider! Efter det blir det bums i säng och fortsätta läsa :) jag längtar, boken är såjävla bra! därefter sova.

Tog lite bilder idag så här kommer några av dom bästa,

 

     

Världens mest busigaste kille men också världens finaste! I mina ögon är du helt perfekt

Av Therese Lindström - 3 juli 2012 14:43

Det blev en promenad till Ica, det var soligt & varmt ute. Helt i min smak. Handlade ingredienser till köttfärspajen som vi ska äta idag :) sen blev det lite godis och en dricka. Passar på att njuta av det goda medan jag "kan" . Sen i augusti tänkte jag börja leva efter LCHF diet som jag nämnde i ett annat inägg! Jag kommer inte sluta med allt tvärt, men kommer minska för och sen sluta med det. Kommer heller inte sluta för allfram, men vill gå ner lite i vikt ..

Jag har lagt prinsen för & försöka sova sin andra middagslur, men det går inte bra :( han ligger där uppe & gråter. Var nyss upp till honom och kramade om honom för och sen lägga han igen. Det funkade förut? får väl gå upp snart igen om han inte lugnar sig? Han är inne i en period då han har extremt mycket separationsångest :( vissa kvällar vill han inte sova och ibland på dagarna gråter han om jag går minsta lilla steg. Jag läste om det här på internet och då stod det att det kan hålla i sig mellan 9-18månader :O ujuj..

Samtidigt som det är charmigt så är det lite små jobbigt också! Även om jag skulle vilja, så kan jag inte bära runt på honom hela tiden eller sitta tätt intill. Har vissa saker som måste göaras...

Tror han somnade nu eller iaf på god väg. För det blev tyst nu där uppe! Jag hoppas verkligen att han sover en stund, för annars kommer han aldrig orka! :/ mammas plutt ^^

Nej nu ska jag göra iordning den där pajen och sen plocka lite. ...

Av Therese Lindström - 3 juli 2012 10:55

 


Jag blir nästan alltid missnöjd med kort på mig, det spelar ingen roll om jag fixar iordning mig eller om jag är oförberädd. Men på de korten som Kevin är med på, så blir det alltid bra! :) då har man ju världens finaste son som står i fokus. Den här bilden tog jag tidigare idag, var inget som jag planerade. Jag satte mig bara bakom honom och knäppte ett kort. Resultatet blev bra och jag är nöjd.


Jag älskar dig Kevin, du är mitt alltsvårt att förstå hur det är möjligt? Att två personer har sex och sen blir man gravid. Magen växer och man har helt plötsligt ett liv i magen. 9månader senare så föder man ut denna lilla bebis och från den dagen är man mamma på riktigt. Nu har man ett stort ansvar för en liten, oskyldig bebis vacker som en daginteatt beskriva den stora känslan

Det ska bli underbart att få vara med om den här fina resan en gång till, men det blir inte fören Kevin är runt 2½-3år. 

Både jag & Micke är eniga om att vi bara ska ha två barn. Sen blir det inga fler. Skulle Micke allt förmodan vilja ha en till, då får han skaffa en annan kvinna ;) nej skämt och sido. Nej men jag vet att två barn kommer bli lagom. Vill kunna ge barnen en bra uppväxt, ha tid för dem och även ha orken.. 


Kevin sover middag, skönt för honom!

Idag kommer älsklingen inte hem direkt efter jobbet för han ska jobba över! Jag hoppas att det går bra för honom och att klockan inte blir allt för mycket

Ska fixa lite inför promenaden till Ica. Samt kolla vad som ska handlas och sen invänta att Kevin ska vakna.


Av Therese Lindström - 3 juli 2012 10:12

 


Grattis på 9månaders dagen, älskade barn <3

Märket som han har på hakan fick han igår, när han slog i mot diskmaskinen! Ett misslyckande försök till att resa sig. Sekunderna efter det gick det bättre (:

Av Therese Lindström - 2 juli 2012 21:17

Hoppar in en snabbis och skriver några rader, sen ska jag krypa ner i sängen & fortsätta läsa boken, gömda. Men ikväll tänkte jag försöka lägga ifrån mig boken lite tidigare än dom andra kvällarna. Känner att 23.30 är på tok försent & för jag är riktigt trött under dagen. Saknar energi till att göra saker :(

Kevin börjar bli en stor kille, han tränar nu på att både krypa men också att stå upp. Det är riktigt härligt och se hans kämparglöd :) riktigt duktig! Han kommer att krypa vilken dag som helst nu, då kommer det bli fullt upp ;) det här med och försöka resa sig upp, det kommer nog ta ett litet tag till för det är något han började med idag ^^

Tiden springer verkligen iväg. Han var ju nyss en liten bebis och nu är han redan stora pojken! Det är verkligen jätte kul men ändå får man panik över att det går såfort. Alla sa till mig när Kevin föddes, ta vara på tiden. För det kommer gå fort. Men det är inte lätt. Dagarna springer ju iväg. Vill pausa tiden lite :)

 

 


Min lilla busunge

Nej nu ska jag krypa ner i sängen med älsklingen. Godnatt, sov gott alla fina människor!!!




Av Therese Lindström - 2 juli 2012 13:45

Vi har verkligen haft tur som har fått världens snällaste pojke, sällan som Kevin krånglar eller är på dåligt humör. Men när han väl är det då har han en anledning. Att han är trött, hungrig eller har ont :/ menar inte att Kevin skulle vara bättre än något annat barn. För det är han inte! Men det finns säkert många barn där ute som det inte är lika "enkla" med . Tex som alltid krånglar och är på dåligt humör när föräldrarna är ute bland folk. Eller som bara piper & gnäller hemma och vill ha uppmärksamhet hela tiden. Det måste vara jobbigt :( 

Idag har Kevin vaknat med ett riktigt bra humör. Så jag har fått bädda sängarna, småplockat, och suttit vid datorn en stund, utan det minsta gnäll. Han sitter & leker med sina leksaker och skiner som en sol. Det är dom här stunderna man tar vara på lite extra. För visst har han sina dåliga dagar också. Som härom dagen då kunde jag knappt gå ett fotsteg fören han började gråta. Hur som helst Kevin är enkel, glad och snäll. Men även han kan vara ett mini monster

 

 

Min fina prins!

Ovido - Quiz & Flashcards