mammatherese

Alla inlägg under juli 2012

Av Therese Lindström - 17 juli 2012 20:40

Känslan som uppstår när man skurar golvet & välter skurhinken. Hade dock inte sådär jätte mycket vatten som turvar. Men det blev ändå en ganska mycket som åkte ut över golvet. Det var inte det lättaste att torka upp vattnet, då Kevin har lärt sig och krypa. Så han skulle promt vara med när jag skurade golvet. Så jag fick flytta på honom hela tiden. Mammas lilla busunge!

Käkade en lakrits glass. Den var god till en början, men sen blev den så mastig då det var väldigt mycket glass. Och det blev nästan lite för mycket lakrits. Då det var godis, sås och lakrits glass! Så betyget blev en 2a. Ingen jag kommer köpa igen. Den förra glassen (sommardröm?) fick en stark 5a.

Efter glassen gick vi till Ica och handlade majskrokar till Kevin. Där efter åkte vi till pappa och snackade lite skit. När vi kom hem fick jag fullt upp med och skura golvet och lägga Kevin ..

Nu ska jag vi se på lite Tv. Läsa och sova! Godnatt och sov gott. I morgon bär det av till Örebro :D

Av Therese Lindström - 17 juli 2012 14:42

Tänkte förklara en sak, för det verkar ha blivit lite missuppfattningar.

Som ni kanske har sett så hamnar mina blogginlägg på facebook och det är för att jag har kopplat ihop bloggen med facebook. Så varje gång jag skriver i bloggen så publiceras det på fejan!

Jag har inte loggat in på FB på 1vecka ^^ och det känns lite tomt, men ändå ganska skönt. Får se hur länge denna paus varar?! Någon gång kommer jag att titta in igen ;-)


 


Kevin ligger & sover sin em vila och när han vaknar ska vi åka till cafét vid Ica & äta glass :D sen blir det och hälsa på pappa en sväng! Låter som en trevlig dag tkr jag...

Nähe nu ska jag dra.. Ha det gött...

Av Therese Lindström - 17 juli 2012 11:23

Igår var det verkligen inte min dag. Det var en sådan där dag då man ville lägga sig i sängen & dra täcket över huvudet! Man kunde nästan tro att det var fredagen den 13e! ^^ gaah

* Micke hällde upp kaffe till mig och ställde koppen en bit bort från Kevin. Jag och Micke stod och kollade i kalendern. Plötsligt börjar Kevin gråta :/ då hade han lyckats dra underläget med kaffekoppen på mot sig och doppat fingrarna i skollheta kaffet. Som tur var fick han inget på sig och allt gick bra. Riktigt skräck historia hade det blivit om muggen vält över honom *ryser vid tanken*

* Matade Kevin senare med makaroner & humburgare. Hade delat hamburgarna i små bitar. Men tydligen var en bit förstor och fastnade i halsen. Kände paniken stiga, men höll mig lugn. Tog upp Kevin & dunkade honom i ryggen och ut kom biten. Vilken tur.

* Senare på dagen satt Kevin ute på altan och lekte. Jag höll på och fixade med hans barnvagn. Helt plötsligt hör jag hur Kevin gör konstiga ljud från sig. Vänder mig om och ser hur han har panik och verkar inte få någon luft. Jag flyger fram och tar tag i honom och lägger honom på mage och dunkar honom i ryggen! Verkar inte bli bättre. Såg framför mig att jag skulle få ringa ambulansen! Fick för mig att han fått en liten sten i halsen. Det ligger små grus på altan på vissa ställen :/ men ut kommer det inget. Kanske svalde han bara ett litet löv eller så kanske han svalde sitt saliv i fel strype. Det gick åter igen bra och en lättad mamma kunde andas ut :)

* På kvällen åker vi till Linde för & handla på Lidl innan vi skulle hämta Helena. Och bilen vägra starta! =/ stod där äkert en 40min innan vi lyckades få igång bilen.

Så jag säger bara en sak, fyfan vilken dag! =(


Uch känner mig riktigt ofräsch. Har varit ute och klippt gräset med handjagaren när solen sken som allra mest. Micke åkte med åkgräsklipparen! Är nu en riktigt svettloppa. Så jag ska strax ta en dusch ;-) sen får vi se hur vi ska spendera resten av dagen!

Nej nu ska jag gå...

Av Therese Lindström - 16 juli 2012 15:07

Helena, min lillasyster ringde en snabbis i morse för och tala om att hon kommer ikväll. Fan vad glad blev  det var som sagt inte helt säkert om hon skulle kunna komma eller inte! hur som helst så vid 19.20 ska vi möta upp henne vid tåget i Linde. Sen åker vi raka spåret hem till oss :) Micke får underhålla syrran lite medan jag nattar prinsen inte har kunnat äta så mycket  under dagen,  kommer vara utsvulten stackare! 

(Helena är och jobbar i Norge för er som inte vet det. Och är på väg hem nu på besök i några dagar. Och sen bär det av till Norge igen)

Micke och Brian (grannen) åkte till Linde tidigare för och fixa med Brians bil. På vägen hem,   så stannade dom till vid kretschman (?) och köpte hamburgare och pommes som Brian bjöd på! :-) tack, tack. Det var jätte gott. Så nu är man nätt och belåten :D

Prinsen ligger och sover. Jag sitter här och kikar runt lite på nätet. Och väntar på att klockan ska gå =) Micke är hos Brian. Och Mini ligger och slappar ;) gött och vara hund, ibland.



Av Therese Lindström - 16 juli 2012 13:50

Micke har hjälpt grannen med sin bil en hel del. Nu är dom nästan klara, hade bara små fix kvar. Så i morse sa Micke att han skulle gå över och hjälpa grannen med det sista & det var väl lugnt. Jag lade Kevin för och sova sin fm vila och sen plockade jag lite i köket. Efter det satte jag mig vid datorn & fördrev tiden där medan Kevin sov.

När Kevin vaknade så tänkte jag att jag skulle gå en promenad runt kvarteret med Kevin och hunden Mini. Gjorde oss i ordning och gick till grannen för och meddela Micke vart vi skulle! (jag är uppfostrad att alltid berätta när man ska någonstans)

När vi kom till grannen var garaget låst!!! Jag kollade om dom hade gått till det andra garaet. För han har nämligen 2st. Men nej ingen var där heller :O så jag gick in till oss och ringde Micke och då sa han att dom var i linde!!! :O

Roligt att han berättade vart han skulle?! det är knappt 1meter mellan grannen och oss. Hade tagit Micke 1minut att komma in & säga att han skulle åka. Om han nu inte orkade så har han en mobiltelefon?! att ringa tar 1min.

Jag blev  arg först och sedan besviken! mycket betyder vi? att bara dra och inte meddela. Jag kanske överreagerar? Men grejen är den att det har varit en del "små saker" som vi haft en del diskutioner om och många små saker blir en stor grej tillslut.

Nu ringde han förresten och undrade om jag hade ätit? Men nopp det har jag inte. Han frågade om han skulle köpa med hamburgare? nice :D

Men är fortfarande lite små besviken! =/ ska prata med honom när han kommer hem och säga vad jag anser om saken och hoppas att det aldrig händer igen....

Nu lägga prinsen!!

Av Therese Lindström - 16 juli 2012 10:14

På torsdag ska jag åka in till stan, som jag nämnde i ett tidigare inlägg & shoppa! Jag ser verkligen fram i mot det. Det ska verkligen bli roligt och även skönt och få en stund för sig själv   

Den här gången ska jag verkligen tänka mig för innan jag handlar. För annars kan det bli såhär,

1. Jag köper prylar eller klädesplagg som jag sedan ångrar mig efteråt. Som fått följa med hem bara för att det var så bra just då. Alltså ingen närmare eftertanke.

2. Bestämmer mig för att köpa en tröja för det är det jag behöver. Men hittar ingen som jag gillar och köper sen istället ett par byxor. När jag sen kommer hem inser jag att jag har 10par.

3. Kollar prislappen lite snabbt,utan att tänka efter. Köper det vad det nu vara. Kommer hem och kollar kontot och inser att pengarna flygit iväg lite för snabbt.

Så nu den här gången kommer jag tänka mig för. Behöver jag verkligen 11e paret byxor? OM så måste jag verkligen köpa byxor för 200kr. Det kanske finns andra snygga byxor för 75kr?! =)

Jag älskar att shoppa. Men vilken tjej gör inte det? Men vem gillar att få ångest efteråt?! Nej den här gången ska jag verkligen tänka mig för. På många affärer har dom ju rea, varför inte kolla där om det finns något snyggt där? kanske kan jag tjäna pengar på att tänka och handla smart :-)

(Jag kan tillägga att det är inte så mycket kläder jag behöver just nu, så det kan lika gärna hända att jag inte ens köper något, men fall att) hehe!


 

Av Therese Lindström - 16 juli 2012 09:41

Godmorgon!


Idag skiner solen & jag hoppas att det kommer vara fint resten av dagen. Är ganska så j*vla less på allt regnande :/ när det är sommartider så vill man ju vara ute & inte ständigt sitta inne. Sitta inne kan man göra under hösten och vintern.


Jag minns alla somrar när jag var barn, då var det nästan alltid fint väder. Jag var ute från morgonen till kvällen och hittade på en massa olika aktiviteter. Badade, solade, hade picknick och tältade ect. Det är precis en sådan sommar jag vill kunna ge till Kevin, en underbar sommar med andra ord!



Idag kommer kanske världens bästa syster Helena och sover över en natt. Jag hoppas att det blir så :) skulle verkligen vara jätte kul. Men vill inte hoppas för mycket, för då blir man bara besviken om det inte går.


Nej ska knalla ut en sväng och njuta av solen.

Ps. Ni har kanske sett att jag har fixat lösenordsskyddade inlägg? Jag kommer tyvärr inte ge ut lösenordet till alla. Men några få kommer att få det, för dem som vill. Dock har ingen frågat ;-)

Av Therese Lindström - 15 juli 2012 10:06

Sådär nu har jag fixat så att jag kan lösenordsskydda de inlägg jag vill. Ibland behöver man skriva av sig & nu kan jag göra det utan att hela världen behöver ta del av det. Vilket är jätte bra! Lösenordet kommer jag bara ge till dem jag verkligen känner att jag kan lite på. OM det är någon som inte får det så betyder det att tilliten inte är så stark.


Som ni vet så har jag tagit en paus från facebook, har inte varit inloggad sen i måndags kväll. Hur länge den här pausen kommer att vara det vet jag inte. Det får tiden utvisa. 1vecka, 1månad eller 1år. Vem vet?! Anledningen är för att jag mår inte sådär jätte bra :/

Alla vet ju att facebook är ett ställe där man är social på. Man frågar vänner om tips och råd när man får problem, men pratar med gamla el nyfunna vänner. Har man inte pengar på telefon eller inte har allas nr så är det lätt & fråga över fejan.

Jag har frågat säkert 10gånger om någon vill umgås med mig & Kevin här hemma eller någon annanstans. Men tyvärr är inte intresset så högt. Får mest bara hör hur upptagna folk är :/ och hur kul är de och höra?! kan man inte träffas vid alla tillfällen jag har frågat så varför säga något i huvudtaget?! Och om det är så att ingen vill så säg det för fan istället....

Och är även riktigt trött på att folk inte svarar när man skriver! ^^ det har hänt att jag har skrivit på loggen eller kommentera ett kort. Men har inte fått svar. Och sen ser man att denna person svarat när andra har skrivit :/ och detta gäller inte en person utan flera ^^ :/

Nej en liten paus från Fb och det känns som jag gör rätt i det ^^



Ovido - Quiz & Flashcards