mammatherese

Alla inlägg under augusti 2012

Av Therese Lindström - 25 augusti 2012 09:27

Jag har snart (i Oktober) varit mamma i 1år. Vid det här laget borde jag ha vant mig. Men nej, det känns fortfarande "offatbart". Att jag är mamma. Jag som alltid har lånat andras barn och lekt med dom och pysslat om dom. Nu är jag helt plötsligt mamma själv.

Det tar tid innan man vänjer sig helt.

I morse vaknade Kevin och var ledsen. Jag ropade inne i från vårt sovrum att, "mamma kommer snart" . Inte för att Kevin kanske förstår vad snart betyder. Men iaf =) och efter att jag hade sagt det så tänkte jag för mig själv, mamma. Jag? Det känns både bra men konstigt.

Jag vet att jag kanske förklarar konstigt. Men kommer inte på att skriva det på annat sätt. Hoppas ni förstår ändå?!


Idag vaknade vi alla tre vid 08.00 tiden, eller strax innan. Frukost och kaffet är intaget. Kevin har lekt en stund. Men tröttheten tog över ganska snart så nu ligger han och sover sin fm vila. Borde väl vakna snart? Micke är i pannrummet och donar. Jag sitter här, som vanligt! Ska snart göra något annat.. Vill/kan inte sitta här hela dagen.. Hehe!

Ute är det dimmigt. Och det är inte så varmt ute heller...

Nej nu ska jag läsa några bloggar och sen fixa lite.

Av Therese Lindström - 25 augusti 2012 08:48

Jag försöker vara så positiv det bara går, livet blir mycket roligare då! Men vissa saker blir man faktiskt upprörd utav. Och det är,

* Barn som far illa i hemmet. Det är fruktansvärt. Hur f*n kan man ge sig på oskyldiga barn?

* Djurmisshandel.

* Pedofiler


* Rattfylleri

* Mobbare

Finns mycket saker som gör mig upprörd. Dessa saker är något av dom mest idiotiska som jag kommer på nu! Sedan finns det andra saker som också gör mig upprörd, men som inte är fullt så allvarliga. Och det är,

* Folk som lovar saker och sedan ändrar sig (kommer med dåliga undanflykter)

* Skitsnack

Nej fantasin är dålig men listat upp lite saker iaf


Av Therese Lindström - 24 augusti 2012 20:49

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så håller jag på att gå igenom min gammla blogg. Tycker det är ganska kul och läsa i den. Just nu har jag kommit till tiden jag berättade för alla att jag är gravid. Var då i vecka 11. Skulle snart gå in i vecka 12. Herregud vad länge sen det känns som. Med tanke på att vår Kevin snart fyller 1år. Och att befinna sig i vecka 11, det är ju liksom ganska precis i början av graviditeten <3

Det kallar jag MINNEN. Oh vad jag längtar till att bli gravid och vänta tvåan. Blir ju riktigt bebis sugen nu när man sitter och läser om graviditeten. Och att titta på bilder gör ju en ännu sugnare! Men det blir ingen bebis nu. Det får vänta tills Kevin är 2-3år har jag och Micke kommit överrens om. Och det känns ganska bra.. 

Vill att Kevin ska bli lite mer självständig först. För annars kan det bli ganska jobbigt. Med tanke på att jag är mycket själv med Kevin nu när Micke jobbar och så. Sen vill jag NJUTA av tiden med Kevin och ge honom massa tid innan 2an kommer.

Nähe nu ska jag pussa på min sambo och tala om att jag älskar honom, hihi. Och se på tv innan det är dags och sova. Godnatt...

Av Therese Lindström - 24 augusti 2012 13:06

Sitter och läser i en gammal blogg jag hade förut. Det är ganska kul och bli påmind om allt man gjort.  Hittade bland annat inlägg om när jag dejtade Micke. Berättade hur det kändes och vad vi gjorde.

(Snart har jag och Micke varit tillsammans 2år)



Har även skrivit om min "viktminsknings resa" som jag gjorde för 2år sedan. Då jag käkade sunt och tränade på gymmet 3gånger i veckan. F*n vad jag saknar det. Var riktigt gött och träna skiten ur sig, svettas som en gris, dricka massa vatten och duscha. För och sen komma hem och käka en god måltid. Efter det lägga sig i soffan och glo på Tv . Känna att man var värd det efter en hård men härlig träning.

Jag funderade för ett tag sen på att återuppta träningen men har tyvärr ingen möjlighet =/ För Micke kommer hem 16.30 varje dag och då äter vi mat tillsammans. Sen är klockan så pass mycket att det inte går några passande bussar in till stan och hem! Och att bara träna på helgerna känns inte som det ger så mycket. Fast med andra sidan är det bättre än inget?! Kanske ska kolla upp det. För det är ganska viktigt att jag hittar något att göra för mig själv. Ett intresse! ^^ Och det skulle vara träningen. Jag älskade verkligen att träna förut...

Nej nu hinner jag inte sitta här och babbla. Måste fixa lite innan älsklingen kommer hem!

Av Therese Lindström - 24 augusti 2012 11:28

 

 

Godmorgon!

Idag vaknade vi vid 09.00 Var skönt och få sova så länge. Men har egentligen sovit på tok för mycket. Så nu känner man sig lite seg bara pga det. Man är aldrig nöjd när det gäller sömnen. Anntingen blir det för mycket eller för lite sömn. Haha...

Är fortfarande lite små förkyld. Men ÄR på bättringsvägen iaf och det är ganska skönt. Micke och Kevin är fortfarande väldigt skruttiga! =/ Hoppas att dom också snart piggnar till..

Förkylningen tajmade in det ganska bra den här gången! Hellre dålig NU än nästa helg för då ska vi döpa Kevin! <3 Vill inte ställa in det direkt. Inte nu när jag har ägnat en hel del tid till att planera.. 

Kevin har sovit sin fm lur och vaknade nu. Ska ta mig ann om honom och sen fixa lite lunch. Ingen aning vad vi ska äta. Till middag blir det lax och ris.

Nej ska gå ... Blev bara ett snabbt inlägg här nu!


Av Therese Lindström - 24 augusti 2012 11:07

Mina dåliga sidor,


* Skjuter upp alla tråkiga saker

* Otroligt lat när det gäller motionen. Vill gå ner i vikt, men orkar inte ta tag i det

* Dålig på att planera mina inköp. Spenderar ganska mycket pengar på "skit" . Ångrar mig efteråt när jag ser att kontot har minskat en aning =/

* Dålig på att planera saker efter klockan. Tror alltid att jag har mer tid än vad jag har

* Blir lätt sur över små saker. Men blir ganska fort glad igen =)

* Stökar till ganska snart efter att jag har städat

* Sitter lite för mycket vid datorn (Sitter gärna här så fort det finns tid till det)



Det finns säkert mycket mer saker att skriva om. Men kommer inte på mer nu =) hehe

Av Therese Lindström - 24 augusti 2012 10:49


    

 
Jag tyckte inte det var länge sen som jag låg på förlossningen. Men ändå har det snart gått 1år.
Det har gått galet fort. Önskar man kunde pausa tiden lite.

Jag älskar dig Kevin <3

Av Therese Lindström - 23 augusti 2012 12:10

Idag drar jag ochKevin till stan, vi ska åka med 13.40 bussen. Orkar inte sitta hemma och uggla hela tiden =/ även om vi båda är lite små skruttiga, men frisk luft kommer göra susen! Hehe. Ska in till bibblan och låna böcker. Bland annat tänkte jag låna någon bok om "hemma träning" och sen även vanliga böcker att läsa på kvällarna.. Eller när tid finns över!

Sen blir det och kika runt på stan tills Micke kommer och hämtar oss efter jobbet vid 16.15 ungefär. Har inga äräenden att göra förutom bibblan så vi får försöka roa oss på bästa sätt...

Nu ska jag kolla till ugnstekta falukorven och sen fixa moset. Sen blir det och packa väskan och dra till bussen, mot linde!

Puss och kram !

Ovido - Quiz & Flashcards